Re: D3 en D300 aangekondigd
De D2X is een beetje een apart geval. Het is heel robust, heel snel, en de kwaliteiten liggen ook op veel andere plaatsen dan enkel beeldkwaliteit.
Verder is de sensor op dit toestel ook door Nikon gemaakt, net als de D3.
De andere toestellen hebben sony sensors met alle gevolgen vandien.
Voor mij is de conclusie heel simpel : wil je uitstekende beeldkwaliteit op een Digitale Nikon dan ga je voor een toestel met een Nikon sensor.
Nikon heeft heel goed materiaal maar de Sony sensors zijn hun achillespees.
Waarom zeg je dat?
Verder volg ik uw concept van scherpte niet.
Er is strikt gezien niet zoiets als een foto verscherpen. Dit is enkel een truuk.
Je kan dus niet zomaar zeggen: zet de verscherping wat harder en voila ...even goede foto.
Dan koopt iedereen prutslenzen en prutsbodies en gaan ze in PS de verscherping maximaal boosten.
Dit werkt niet, evenmin als ruisreductie, wat we ook zien op de D300 voorbeelden.
Geen enkel algoritme kan de intrinsieke kwaliteit van de hardware vervangen.
Dat is uzelf gewoon blaaskes wijsmaken (n.b. : ik verwijs hier niet nr u persoonlijk).
Zie ik ook in de studio. Fotografen tonen vol trots hun foto op het kleine schermpje aan het model. Zie ne keer wa ne schone foto.
Op dit kleine schermpje toont hij natuurlijk superscherp en supergesatureerd. En het model knikt bevestigend.
Gemakkelijk succes, maar hier gepost op zelfs maar 700 X 700 pixels ziet hij er vaak al heel wat minder uit.
Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
Bekijk bericht
Verder is de sensor op dit toestel ook door Nikon gemaakt, net als de D3.
De andere toestellen hebben sony sensors met alle gevolgen vandien.
Voor mij is de conclusie heel simpel : wil je uitstekende beeldkwaliteit op een Digitale Nikon dan ga je voor een toestel met een Nikon sensor.
Nikon heeft heel goed materiaal maar de Sony sensors zijn hun achillespees.
Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
Bekijk bericht
Verder volg ik uw concept van scherpte niet.
Er is strikt gezien niet zoiets als een foto verscherpen. Dit is enkel een truuk.
Je kan dus niet zomaar zeggen: zet de verscherping wat harder en voila ...even goede foto.
Dan koopt iedereen prutslenzen en prutsbodies en gaan ze in PS de verscherping maximaal boosten.
Dit werkt niet, evenmin als ruisreductie, wat we ook zien op de D300 voorbeelden.
Geen enkel algoritme kan de intrinsieke kwaliteit van de hardware vervangen.
Dat is uzelf gewoon blaaskes wijsmaken (n.b. : ik verwijs hier niet nr u persoonlijk).
Zie ik ook in de studio. Fotografen tonen vol trots hun foto op het kleine schermpje aan het model. Zie ne keer wa ne schone foto.
Op dit kleine schermpje toont hij natuurlijk superscherp en supergesatureerd. En het model knikt bevestigend.
Gemakkelijk succes, maar hier gepost op zelfs maar 700 X 700 pixels ziet hij er vaak al heel wat minder uit.
Comment