Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D3 : de eerste bedenkingen

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
    Is de 24-70 dan al te verkrijgen in Belgie ?
    Sinterklaas is toch al op komst
    Mijn schoen staat al weken klaar, hij moest zo eens eerder passeren

mvg,

Roland

Comment

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
      En ja, de D70 hoort bij de D100 zoals de D80 bij de D200 hoort. Qua stand van de techniek. En in 2008 mischien een D90(?) bij de D300.Karel
      De D70 hoort NIET bij de D100. Hij is een generatie verder en op verschillende punten beter. De D80 is van dezelfde generatie als de D200 en op het eerste zicht ook op enkele punten beter als de D200 maar dit is door meer incamera bewerkingen. In NEF zijn ze beide vergelijkbaar kwa prestaties.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

De D2X is bij 12 MP en op lage ISO al twee jaar het beste wat er is.
        Het zou dus heel moeilijk zijn om de D3 nog beter te maken dan de D2X.

Jan.
        Dat wou ik toch effe inkaderen.

Ik geef jullie gelijk waar het de Moiré betreft, maar weerom, speelt de lens hier ook geen rol? Namelijk de lens TE goed voor de sensor?.
        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
          De D70 hoort NIET bij de D100. Hij is een generatie verder en op verschillende punten beter. De D80 is van dezelfde generatie als de D200 en op het eerste zicht ook op enkele punten beter als de D200 maar dit is door meer incamera bewerkingen. In NEF zijn ze beide vergelijkbaar kwa prestaties.

Hubert
          D100/D70 -USB1 naar PC- en natuurlijk diverse overlappingen want ze zijn uit dezelfde generatie, vanzelfsprekend zitten er verbeteringen in de D70 want die kwam later. Net zoals de D80 later kwam dan D200 en op bepaalde punten een betere in-camera huishouding heeft (maar duidelijk minder fps, bekijk de sensor techniek eens goed) en dus naar verwachting zal de "D90" ook een cmos sensor hebben maar niet de hoge fps van de D300. Afwachten dus wat de opvolger van de D80 betreft.
          Maar de 6Mp D70 -ik heb er hier nog 1 naast de D80 van m'n dochter en D300 voor mezelf is op heel vele punten de D300 overduidelijk onderlegen. De metering is een wereld van verschil. AV tuning, de zoeker, 3cm schermpje, life-view, noem maar op. Dat neemt niet weg dat ik de D70 ondanks z'n neiging naar hunting prettiger vind dan de D80, in het gebruik dan, want ik heb liever een iets groter camera. Maar dat heeft niets met de techniek te maken.

Karel

Karel

Comment

• Re: Nikon D3 : de eerste bedenkingen

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Robberechts Bekijk bericht
            Na wat allereerste vergelijkende testen is het verschil (natuurlijk) niet spectaculair beter dan een D2X, en bij normaal licht lijkt het verschil ook (laten we eerlijk zijn) niet zichtbaar tussen beide toestellen.
            Ik post op deze site asap wat resultaten.
            Thx!
            Benieuwd of dit enkel geldt voor scherpte of ook voor tonaliteit, huidtonen, kwaliteit van de schaduwen & highlights en kleur?

Persoonlijk had ik graag ook eens een scherptetest gezien boven F8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
              snelle testen D3 (ook met dx lensjes op full frame stand): KLIK HIER bij de laatste serie kan je op 'zoom' klikken om de foto's wat te vergroten.

Heb je problemen dat album te zien: KLIK DAN HIER hier kan je ook op de foto klikken voor een grotere versie.

Veel in hoge iso geschoten.

Morgen zal ik bij dag beter mijn best doen (ook met lage iso), maar moet nu het een en ander tussen nachtdiensten door doen.
              Wordt net wakker... Helaas stortegend het hier. Daar kan die D3 wel tegen, maar ik heb er niet zo'n zin in.
              Iemand behoefde aan bepaalde opnames in huis?
              Last edited by yoy; 2 december 2007, 15:59.
              Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Goedemorgen.
                Wel zie hierboven.

Suggesties (alle bij iso200)
                * scherptetest met uw 35mm over de verschillende F-waarden
                * test van de gradaties in de schaduwen bij foto met veel donkere waarden
                * portretfoto met shallow dof ; dof en huidtonen
                * test dynamisch bereik

Keus genoeg dus.
                Have fun ....

Comment

Ik ga mijn best doen
                  Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Thx!

Comment

Klik voor snelle scherptetest gebruik de zoombutton in de flashpagina om de full bestanden te zien.

Deze link voor de html versie

Mijn verontschuldigingen voor de amateuristische test, maar het komt uit een goed hart!

Hmmm, mopper mopper... Mijn vriendin wil geen model staan...
                      Last edited by yoy; 2 december 2007, 16:01.

Comment

Bedankt hoor.
                        Het geeft al een indicatie.

Misschien als je zegt dat uw vriendin dan één van de eerste wordt die model heeft gestaan voor de legendarische D3, dat ze ineens heel enthousiast wordt?

Comment

Testje vershillende iso. Hier kun je ook iets zien van het dynamisch bereik, al kon ik even weinig kleur in de opstelling inbrengen.

35mm f2 van 200 tot 6400,
                          daarna
                          35mm f8 van 100 tot 256000 (bij de 100, 128000 en 256000 iso staan geen iso vermelding in de exif gegevens)

KLIK gebruik de zoombutton in de flashpagina om de full bestanden te zien.

HTML versie

Comment

Ruis is inderdaad heel analoog en kan voor mij perfect tot 1600/3200.
                            Iso100 lijkt mij niet direct een goede optie.
                            Over DR kan ik hier niets zeggen eigenlijk.

Comment

De hond moest uit, dus ik ben in de schemering (echt behoorlijk donker) van de avond toch nog even naar buiten vertrokken. Op de D3 zette ik een oude vivitar 100mm f3,5.

Ik wilde uit de hand de foto's maken. Het diafragma bleef op 3,5. De iso ging omhoog naar 6400. WB zette ik op bewolkt.

Onder de foto's staan linkjes 'Full' naar het grote (Jpeg basic) bestand. Deze foto's zeggen niet veel, maar ik had ze echt nooit zo uit de hand kunnen maken met de D200...

Full

Full

Full

Full

Full
                              Last edited by yoy; 3 december 2007, 23:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
                                Testje vershillende iso. Hier kun je ook iets zien van het dynamisch bereik, al kon ik even weinig kleur in de opstelling inbrengen.

35mm f2 van 200 tot 6400,
                                daarna
                                35mm f8 van 100 tot 256000 (bij de 100, 128000 en 256000 iso staan geen iso vermelding in de exif gegevens)

KLIK gebruik de zoombutton in de flashpagina om de full bestanden te zien.

HTML versie
                                Bedankt voor deze test.
                                Dit werd door jezelf gedaan.
                                Dit is tenminste geloofwaardig; teveel beelden op hoge ISO werden gemanipuleerd en verspreid als voorbeeld.
                                Aan deze heb ik een idee...

mvg,

Roland

Comment

Working...
                                X