Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Ik probeer gewoon zoveel mogelijk info te delen die ik tegenkom. Of het nou positief of negatief is, voor welk merk dan ook.

Ik ben zelf Nikon fan, maar mijn vorige post in dit topic gaf toch echt aan dat Canon in deze test beter presteerde.

Maak je niet druk Den Tommie. (je leest vast stiekem toch wel wat er wordt geschreven).
    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Dit is de Jpeg, uit de camera (D3).

Dit is een crop van het raw bestand. Even om te checken wat er van het de details overbleef.

Iso 1600, F10, 1/800
      Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Tot vanavond ergerde ik me groen en geel aan de traagheid van de nikon software. Vanavond heb ik microsoft.net framework 3.5 geïnstalleerd en de snelheid van Capture is met sprongen vooruit gegaan...
        Geen idee wat dat framework 3.5 doet, maar het spaart me een hoop tijd en ergenis!
        Groetjes Edwin
        Mijn Foto's

Comment

misschien domme vraag ( maar ja die moeten er ook zijn)
          Ik heb nu een d 80 en een paar tamronlenzen , waar ik heel tevreden van ben.
          Maar als ik nu zou overschakelen naar een d300 ga ik dan geen slechtere foto's maken , oplossend vermogen is normaal niet hoog genoeg . En ik heb me laten wijsmaken dat als js meer picels hebt je nog vlugger een onscherpe foto hebt en zeker met niet zo prof lenzen ( die ik helaas niet kan betalen). Nu eindelijk mijn vraag heeft er al iemand de 300 met een niet proflens gerobeerd en is het waar wat ze zeggen , want dan hou ik beter mijn d 80
          Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
            Tot vanavond ergerde ik me groen en geel aan de traagheid van de nikon software. Vanavond heb ik microsoft.net framework 3.5 geïnstalleerd en de snelheid van Capture is met sprongen vooruit gegaan...
            Geen idee wat dat framework 3.5 doet, maar het spaart me een hoop tijd en ergenis!
            Groetjes Edwin
            jammergenoeg niet voor Vista
            Website : www.alextimmermans.com
            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Inderdaad werkt dat niet voor Vista Alex.
              Toen ik begin dit jaar deze PC kocht zat er ook Vista op. Eerste wat ik deed was er opnieuw XP op zetten. Zelfs de software van de grafische kaart deed het niet naar behoren onder Vista. Ook nu pluk ik weer de vruchten van die beslissing.
              Groetjes Edwin
              Mijn Foto's

Comment

Inderdaad werkt dat niet voor Vista Alex.
                Toen ik begin dit jaar deze PC kocht zat er ook Vista op. Eerste wat ik deed was er opnieuw XP op zetten. Zelfs de software van de grafische kaart deed het niet naar behoren onder Vista. Ook nu pluk ik weer de vruchten van die beslissing.
                Groetjes Edwin
                Had ik dat ook maar gedaan
                Website : www.alextimmermans.com
                Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Groetjes Edwin
                  Heb ik zojuist na je tip ook geinstalleerd, snel even getest, en een batchverwerking gemaakt, en het ziet er inderdaad naar uit dat NX een stuk soepeler loopt, ook het openen van de bewerkingslijst gaat volgens mij sneller, deze had vroeger soms nogal wat tijd nodig bedankt voor de tip smartpics
                  Maar ik vraag mij wel af, wat NET-Framework nu eigenlijk doet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Heb ik zojuist na je tip ook geinstalleerd, snel even getest, en een batchverwerking gemaakt, en het ziet er inderdaad naar uit dat NX een stuk soepeler loopt, ook het openen van de bewerkingslijst gaat volgens mij sneller, deze had vroeger soms nogal wat tijd nodig bedankt voor de tip smartpics
                    Dat is een feature van microsoft om alles wat te vertragen
                    Vista is daar dacht ik grotendeels op gebaseerd, vandaar dat het ook half zo traag is als xp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Zie http://en.wikipedia.org/wiki/.NET_Framework

De kort-door-de-bocht versie:
                      Een ontwikkelaar schrijft zijn code in de Visual Studio gebruik makend van functies die beschikbaar zijn in de systeembibliotheken. Om de software te gebruiken wordt die gecompileerd en gelinkt aan die bibliotheken (bvb dll's).
                      Die bibliotheken kunnen een andere implementatie hebben afhankelijk van een 64 bit of 32 bit cpu Windows, of door gewoon de Windows versie.

Aangezien jij thuis geen Visual Studio hebt, heb je dus ook die bibliotheken en dergelike niet, en die heb je wel nodig. En daar komt .net in tussen, dat is de zogenaamde "runtime environment" om applicaties te kunnen draaien.

Sommigen zullen zich VB runtime nog herinneren, .net is gewoon de opvolger daarvan. Vergelijk het met de jre omgeving (Java Runtime Environment) die je nodig hebt om Java applicaties te kunnen draaien.

Comment

Ik heb gisteren wat zitten spelen met mijn D300 op iso 1600 in slechte lichtomstandigheden.

Deze zijn gemaakt speciaal voor de iso freaks onder ons
                        +-6MB per jpg...

Foto in de straat met weinig licht:
                        iso 1600, F8, 1 1/3sec

iso 1600, F8, 1/2sec
                        Foto binnen onder 1 gloeilamp:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrustNoOne Bekijk bericht
                          Ik heb gisteren wat zitten spelen met mijn D300 op iso 1600 in slechte lichtomstandigheden.

Deze zijn gemaakt speciaal voor de iso freaks onder ons
                          +-6MB per jpg...

Foto in de straat met weinig licht:
                          iso 1600, F8, 1 1/3sec

iso 1600, F8, 1/2sec
                          Foto binnen onder 1 gloeilamp:
                          http://users.telenet.be/fotokes/DSC_0085.JPG
                          Welke NR settings had je ingesteld in de camera? OFF-LOW-NORM-HIGH?

Smt.
                          Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door summit Bekijk bericht
                            Welke NR settings had je ingesteld in de camera? OFF-LOW-NORM-HIGH?

Smt.
                            De eerste is een jpg die ik vanuit raw heb geconverteerd.
                            Dit is de jpg uit de camera: http://users.telenet.be/fotokes/ISO1600a.jpg

Tweede is recht uit de camera.
                            NR staat op LOW
                            Long exposere ruisreductie staat wel op...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrustNoOne Bekijk bericht
                              De eerste is een jpg die ik vanuit raw heb geconverteerd.
                              Dit is de jpg uit de camera: http://users.telenet.be/fotokes/ISO1600a.jpg

Tweede is recht uit de camera.
                              NR staat op LOW
                              Long exposere ruisreductie staat wel op...
                              Zo heb ik 'm ook ingesteld, NR norm en vooral HIGH maken het beeld te soft.

Smt.
                              Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door summit Bekijk bericht
                                Zo heb ik 'm ook ingesteld, NR norm en vooral HIGH maken het beeld te soft.

Smt.
                                In één of ander review van de Sony A700 heb ik gelezen dat er een groot voordeel op gebied van ruis was als je raw gebruikt en converteerd tegenover jpeg.

Misschien eens handig om uit te testen of dit bij Nikon ook is...(zelfde sensor?)

Comment

Working...
                                X