Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

    Zojuist ontvangen na herhaling van mijn emailbericht

    AANDACHTIG lezen !

    Your message

    To: Canon Servicedesk mailbox; info mailbox etbass
    Cc: canon cps mailbox
    Subject: Infovraag / Canon
    Sent: Wed, 11 Jul 2007 00:28:22 +0200

    was deleted without being read on Wed, 11 Jul 2007 07:47:10 +0200




    Electronic Trading Benelux
    After Sales Services B.V.

    Gewenten 43 , 4704 RE Roosendaal
    Postbus 1720 , 4700 BS Roosendaal
    T: +31 (0)165-850500
    F: +31 (0)165-850599
    W:http://www.etbass.nl
    Groet,

    Comment


    • #77
      Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

      Comment


      • #78
        Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

        Oorspronkelijk geplaatst door Floydian Bekijk bericht
        Zojuist ontvangen na herhaling van mijn emailbericht

        AANDACHTIG lezen !
        telefoon oppakken en bellen! zo iets is redelijk onaanvaardbaar... bel desnoods Canon Europe op.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #79
          Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
          telefoon oppakken en bellen! zo iets is redelijk onaanvaardbaar... bel desnoods Canon Europe op.
          De CPS Mailbox zal een mailtje direct wissen over een 400D.. en aangezien hij meerdere personen heeft aangeschreven kan het een van die zijn. Maar het advies is correct, gewoon bellen.
          Kannonier

          Comment


          • #80
            Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

            Heu... hoeveel vraag je voor die ongelofelijk slechte 400D (zonder lens) ?

            Comment


            • #81
              Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Die 1.1.0 is er door Canon in gezet bij de productie. Die upgrade is nog nergens anders beschikbaar dus dat blijft afwachten. Aangezien er 4-5 weken verlopen tussen het opduiken van de revisie in de cameras en de beschikbaarheid bij Canon zo die in principe elke dag nu kunnen opduiken.
              Op een ander forum heb ik een lid geholpen het probleem bewijsbaar te maken. Zijn 400D onderbelicht stelselmatig 1 stop. De proef kun je eenvoudig zelf herhalen: maak een foto op Av van een egaal verlicht wit of grijs oppervlak. Herhaal voor diverse instellingen van je diafragma. Je zult zien dat de naald die je histogram laat zien behoorlijk te veel naar links staat.

              Voor wat betreft de 1.1.0 - die is er inmiddels. Probeer het eens, zou ik zeggen, maar volgens de begeleidende tekst is dit probleem niet opgelost. Ow ja, download hier

              Comment


              • #82
                Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                Ik heb de indruk dat mijn 400D ook vaak onderbelicht. Om de proef op de som te nemen, heb ik net buiten een grijskaart getrokken onder enkele modi van de camera en de RGB waardes gecontroleerd. Hieronder de cijfertjes:
                (Auto WB, 70-200 op 144 mm , manual focus)

                Mode T A ISO R G B

                Auto 1/500 9.0 320 115 119 123 JPG / Ev Met
                Macro 1/500 5.6 125 113 118 123 JPG / Ev Met
                P 1/500 8 200 111 113 119 RAW / CWA
                Tv 1/500 7.1 200 115 117 123 RAW / CWA
                Av 1/200 11.0 200 115 118 124 RAW / CWA

                Als ik ervan uit ga dat een correcte belichting voor RGB waarden van 117-118 staat, heeft deze camera er geen last van ook al heb ik de indruk dat hij vaak onderbelicht.

                Groeten, Johan

                Comment


                • #83
                  Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                  Het gaat hier voor alle duidelijkheid om dat er wat mis is met JOU 400D en dat er daarom niets mis is met andere 400D's.
                  Mijne is OK en die van Hswolfs ook al zeker dus het is niet de bedoeling van JOU probleem te veralgemenen en te gaan zeggen dat de 400D een slecht model is.
                  Dus nuanceren die handel en geen heksenjacht beginnen.

                  Hans
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                  Comment


                  • #84
                    Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Heu... hoeveel vraag je voor die ongelofelijk slechte 400D (zonder lens) ?
                    Ja goed idee ik ben ook wel geinteresseerd in zo een "defecte" 400D. Vermits ie dus defect is geef ik je er 100€ voor. En ik moet de lens er zelfs niet bij hebben.

                    Comment


                    • #85
                      Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                      Met zo'n reactie kan de topic starter dus helemaal niks. Er is een probleem geconstateerd en de topic starter probeert tot een oplossing te komen. Zo'n opmerking van ik wil de camera wel kopen voor 100 euro daar het een defect exemplaar betreft heeft niemand wat aan. De topic starter heeft een serieus bedrag betaald voor een camera. En de camera voldoet niet aan de verwachtingen. Dan mag er toch verwacht worden dat Canon of de verkopende partij hier serieus op in gaat. De topic starter voelt zich al niet serieus genomen. Des te vervelender vind ik het dat hier ook de sfeer wordt gecreëerd van het niet serieus nemen van de problemen die de topic starter tegen komt.

                      Bart

                      Comment


                      • #86
                        Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                        Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
                        Met zo'n reactie kan de topic starter dus helemaal niks. ...t
                        De topic starter zegt zelf :

                        Oorspronkelijk geplaatst door Floydian Bekijk bericht

                        Je ziet dus toch dat er iets niet kosher is met de D400 en m'n drang hem ASAP verder te verkopen groot is ...
                        .....anders sta ik open voor biedingen
                        Dus ik herhaal mijn vraag

                        Normaal kost dat toestel 700 euro, ik wil wel wat meer geven dan Kevlar en de EC een half stopje omhoog draaien.
                        Last edited by hvr_oosterzele; 11 juli 2007, 12:58.

                        Comment


                        • #87
                          Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                          Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
                          Met zo'n reactie kan de topic starter dus helemaal niks. Er is een probleem geconstateerd en de topic starter probeert tot een oplossing te komen. Zo'n opmerking van ik wil de camera wel kopen voor 100 euro daar het een defect exemplaar betreft heeft niemand wat aan. De topic starter heeft een serieus bedrag betaald voor een camera. En de camera voldoet niet aan de verwachtingen. Dan mag er toch verwacht worden dat Canon of de verkopende partij hier serieus op in gaat. De topic starter voelt zich al niet serieus genomen. Des te vervelender vind ik het dat hier ook de sfeer wordt gecreëerd van het niet serieus nemen van de problemen die de topic starter tegen komt.

                          Bart
                          Prachtig correct verwoord waarvoor dank

                          De rest qua bieden etc. was meer sarcastisch bedoeld en als joke,ach laat ook maar.

                          Ik hoop dat bepaalde personen ook ooit zoiets soortgelijks meemaken en dan wel ff hun grijze massa laten z'n normale gang gaan en zien hoe zij zich dan voelen na zo'n aankoop waarop noch de verkoper noch de fabrikant zich aangesproken voelt om de consument verder te assisteren met het probleem.

                          Laat ik maar afsluiten want het loopt waarschijnlijk toch anders uit dan hetgeen ik verwachte van dit forum,dacht van wel iets meer collegialiteit te mogen ontdekken.
                          Aldus hier m'n laatste nieuw gegeven :

                          Na wat heen en weer telefoneren is het nu dat er al wat leven te bespeuren is en vermoed dat er toch al wat meer dingen aan Canon's oren zijn gekomen ivm. de 400D

                          Canon België gaat mij ASAP terugbellen ivm. met het probleem en men vertelde me dat idd. de camera zeker in GreenMode als point en shoot sowieso zonder omzien goede fotos moet produceren daar anders er wel degelijk een fout in het toestel zit,vooral in die mode MOETEN ze goed zijn.
                          Dat de histogrammen naar Links zitten is niet zoals het hoort en zou op een fout kunnen duiden.
                          Zulke fouten zijn AL voorgekomen,en ook compatibeliteitsproblemen tssn. de 400D body en de kitlens,waarvan de laatste de meest voorkomende euvels zijn.
                          En Photoshoppen is niet de bedoeling hoor voor gewone fotos (citaat)
                          Ik moest de proef nemen voor verschil te zien tssn. de 18-55 kit en andere lenzen met gijskaart hetgeen nu gedaan is.
                          Er is wel degelijk een verschil tssn. beide lenzen,de kitlens geeft nog meer onderbelichting dan m'n 28-105.
                          Maar goed zijn de foto's van de 28-105 enkel met de comp.
                          Ik wacht verder af wat Canon nog gaat mededelen en kom er zelf wel uit.

                          Met dank en waardering voor degene die echte interesse toonden in het probleem.
                          Last edited by Floydian; 11 juli 2007, 13:36.
                          Groet,

                          Comment


                          • #88
                            Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            Ja goed idee ik ben ook wel geinteresseerd in zo een "defecte" 400D. Vermits ie dus defect is geef ik je er 100€ voor. En ik moet de lens er zelfs niet bij hebben.
                            ha .. de haaien zijn er ook al zie ik ...

                            Comment


                            • #89
                              Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                              Floydian,

                              Wat had je dan van ons verwacht? Dat wij je probleem konden oplossen?
                              De enige die dat kan is Canon zelf. Gewoon blijven aandringen en anders test aankoop en aanverwanten inschakelen.

                              Hans
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                              Comment


                              • #90
                                Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                                Oorspronkelijk geplaatst door Floydian Bekijk bericht
                                Prachtig correct verwoord waarvoor dank

                                De rest qua bieden etc. was meer sarcastisch bedoeld en als joke,ach laat ook maar. snip ...

                                .
                                je moet er in een fotoforum van uitgaan dat sommigen hun denkhorizon niet verder gaat dan de scherptediepte van hun lens op F2.8 ... de resultaten van zo'n denkoefening zijn dan ook nauwelijks beter dan hun fotos met die diafragmawaarde ... met mijn excuses aan de "normalen"

                                Comment

                                Working...
                                X