Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Floydian Bekijk bericht
    Camera ON
    Draaikeuzeknop bovenaan op P
    Menuknop naast display duwen
    Pijlknopjes rechts naast display klikken op rechtse pijl tot uiterst rechtse oranje balk verschijnt
    Onderaan staat de firmware ,bij mij staat 1.0.5,dus let op en ik denk dat jou vermoeden niet klopt helaas !
    ok hoe kan ik het dan wel snel zien of hij onderbelicht ?

    dank
    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

    Comment


    • #62
      Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

      Tja in de winkel is dat nogal moeilijk hè omdat je daar de beeldjes niet ff kan zien op Pc,het zou je direct opvallen in elk geval !
      Enige mogelijkheid blijft dan het lezen van het histogram via het display.
      Maak een shot en als je'm bekijkt op LCD duw je linksboven 2x op DISP. en daar is het histogram
      Last edited by Floydian; 10 juli 2007, 19:48.
      Groet,

      Comment


      • #63
        Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

        Neem foto's van verschillende situaties. Bij het afspelen in de camera kun je een histogram van de belichting opvragen. Vraag het de verkoper of neem iemand mee die de weg weet op het apparaat. Als je histogram behoorlijk naar links staat, is er onderbelichting. Is dat telkens zo, dan heeft het toestel de neiging onder te belichten. Let wel, je zult even toch een flink aantal foto's moeten maken. Zeker omdat je camera in de standaardstand een soort gemiddelde neemt van de belichting en hem zo instelt dat alle delen zo goed mogelijk belicht zijn.

        Je kunt ook foto's op je kaartje mee naar huis nemen en bekijken op je gecalibreerde beeldscherm of bij iemand anders. Ook dan het histogram bekijken. Het toestel natuurlijk wel apart laten leggen anders krijg je natuurlijk een ander

        Je kunt ook met grijskaarten werken maar hoe dat nu precies zit kunnen anderen je beter uitleggen.

        Succes met de aanschaf.

        Bart

        Comment


        • #64
          Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

          Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
          Neem foto's van verschillende situaties. Bij het afspelen in de camera kun je een histogram van de belichting opvragen. Vraag het de verkoper of neem iemand mee die de weg weet op het apparaat. Als je histogram behoorlijk naar links staat, is er onderbelichting. Is dat telkens zo, dan heeft het toestel de neiging onder te belichten. Let wel, je zult even toch een flink aantal foto's moeten maken. Zeker omdat je camera in de standaardstand een soort gemiddelde neemt van de belichting en hem zo instelt dat alle delen zo goed mogelijk belicht zijn.

          Je kunt ook foto's op je kaartje mee naar huis nemen en bekijken op je gecalibreerde beeldscherm of bij iemand anders. Ook dan het histogram bekijken. Het toestel natuurlijk wel apart laten leggen anders krijg je natuurlijk een ander

          Je kunt ook met grijskaarten werken maar hoe dat nu precies zit kunnen anderen je beter uitleggen.

          Succes met de aanschaf.

          Bart
          best zal dan misschien zijn enkele foto's van autos o pde parking maken : veel licht en veel kleuren... en is dit enkel in de groene auto mode of in alle modes ? En is hier echt niemand in de zaal die een canon connectie heeft ?
          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
          http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

          Comment


          • #65
            Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

            Ik heb zelf net een mailtje gestuurd naar de canon herstelddienst om even te informeren. hopelijk geven ze me snel een antwoord, dan post ik hier op het forum.

            groeten
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

            Comment


            • #66
              Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

              Ik ben samen met jou benieuwd naar hun reactie ,ik wacht ook nog op mijn reply,hoewel het mij meer zint eens contact op te nemen met TestAankoop en de Economische inspectie afd. consumentenbescherming want dit kan echt niet door de beugel met dat algmeen stilzwijgen van Canon en hun onwil te ruilen.

              Zelfs als ik naar de Aldi een zaklamp koop van luttele euro's en ze functioneert niet mag je dat zo ruilen,koop je zo'n duur spul bij een wereldfirma laten ze je met de junk zitten .

              Mssn.met de 400D gedupeerden een actiegroep oprichten en zo onze bevindingen aankaarten bij Canon,nogmaals !
              Last edited by Floydian; 10 juli 2007, 21:20.
              Groet,

              Comment


              • #67
                Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                ikzelf heb etbass gecontacteerd, hopelijk kunnen ze mij helpen :d
                Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                Comment


                • #68
                  Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                  Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                  ikzelf heb etbass gecontacteerd, hopelijk kunnen ze mij helpen :d
                  I doubt it

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Wake up ... leest er hier niemand postings ? Etbass weet/wist de ballen van het probleem (een ganse resem emails om het te staven als je wil)
                  Ik zou het risiko NIET nemen èèntje te kopen zolang er van Canon geen degelijke uitleg komt aangaande die "foute"" 400D"s,hoe Canon-minded ik ook ben geweest heel mijn leven.
                  Last edited by Floydian; 10 juli 2007, 21:29.
                  Groet,

                  Comment


                  • #69
                    Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                    Hmm liever van verschillende situaties. Dus gebouwen tegen een lichte achtergrond, auto's, maar ook een gewoon portret, de stoeptegels. Veel verschillende soorten belichtingen. Kijk hoe dat de camera omgaat met lichtsituaties waarbij de lichtsterktes niet zo verschillen maar ook situaties waarbij dit wel zo is. Kijk hoe de camera reageert. Maar doe ook eens zo'n patroon van een stel stoeptegels en kijk hoe dat dat gaat.

                    Succes
                    Bart

                    Comment


                    • #70
                      Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                      Mag ik even vragen welke firmware jullie hebben ? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het enkel met de versie 1.1.0 is en niet met de 1.0.5 en eerder.

                      Dus de neiuwste toestellen zouden dit dan hebben.

                      mvg
                      Sorry .. foute inschatting .. de originele FW release was 1.0.4 en die hadden het al (toestellen die al verkocht zijn in october? november? van verleden jaar!) .. de 1.0.5 upgrade heeft daar niets aan veranderd. De nieuwste cameras komen schijnbaar met FW versie 1.1.0 tenminste in sommige landen. Bij mijn fotoboer had het demo toestel in de toonbank 1.0.4 maar ik ben zo dom geweest om niet te vragen of het toestel onderbelichtte, dom dom. Die 1.1.0 is er door Canon in gezet bij de productie. Die upgrade is nog nergens anders beschikbaar dus dat blijft afwachten. Aangezien er 4-5 weken verlopen tussen het opduiken van de revisie in de cameras en de beschikbaarheid bij Canon zo die in principe elke dag nu kunnen opduiken.

                      Comment


                      • #71
                        Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                        Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                        ikzelf heb etbass gecontacteerd, hopelijk kunnen ze mij helpen :d
                        ja aub laat ons weten wat hun reactie is !!! ik ben benieuwd of ze je ook met een kluitje het riet in sturen .. iets in de trend van "stuur de camera op we zullen wel kijken" ! hopelijk krijg je wat anders te horen !

                        Comment


                        • #72
                          Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                          Oorspronkelijk geplaatst door Floydian Bekijk bericht
                          Ik ben samen met jou benieuwd naar hun reactie ,ik wacht ook nog op mijn reply,hoewel het mij meer zint eens contact op te nemen met TestAankoop en de Economische inspectie afd. consumentenbescherming want dit kan echt niet door de beugel met dat algmeen stilzwijgen van Canon en hun onwil te ruilen.

                          Zelfs als ik naar de Aldi een zaklamp koop van luttele euro's en ze functioneert niet mag je dat zo ruilen,koop je zo'n duur spul bij een wereldfirma laten ze je met de junk zitten .

                          Mssn.met de 400D gedupeerden een actiegroep oprichten en zo onze bevindingen aankaarten bij Canon,nogmaals !

                          ik heb iets dergelijks (test-aankoop) gesuggereerd aan gebruiker Pin13689 maar ik heb totaal geen idee hoe men aan zoiets begint

                          Comment


                          • #73
                            Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            ik heb iets dergelijks (test-aankoop) gesuggereerd aan gebruiker Pin13689 maar ik heb totaal geen idee hoe men aan zoiets begint
                            Tja ik weet enkel dat ze slechts "op de kar" springen als je lid bent en dat ben ik dus helaas niet,jij wel mssn.of Pin13689 ?

                            Verder rest er ook nog de FOD Economische inspectie:





                            Wat Federaal leesvoer v/d Econ.inspectie:

                            De nieuwe wettelijke garantie
                            Top

                            Vanaf wanneer?
                            Voor alle contracten gesloten vanaf 01/01/2005

                            Voor wie?
                            Voor de consument t.o.v. de verkoper

                            Voor wat?
                            Voor niet-conformiteit van het product. Dit wil zeggen dat het geleverde goed niet overeenkomt met het gevraagde of bestelde goed.

                            Om deze overeenstemming te beoordelen zijn 4 criteria vastgelegd. Het goed moet:

                            1.

                            in overeenstemming zijn met de door de verkoper gegeven omschrijving,
                            Vb: u heeft een kast besteld van 3m lang, dan moet deze kast deze afmetingen hebben en niet kleiner of groter zijn.

                            2.

                            in overeenstemming zijn met het gewenste gebruik,
                            Vb: Indien u een gsm koopt omwille van een zeer specifieke functie, dan moet het toestel ook over deze functie beschikken.

                            3.

                            geschikt zijn voor het gebruik waartoe soortgelijke goederen dienen,
                            Vb: van een keukenrobot mag men verwachten dat deze kan mixen en versnipperen, ... Dus van een Canon 400D mag men verwachten dat de belichtingsmeter correct functioneert zoals op de andere in de handel zijnde 400D toestellen

                            4.

                            de prestaties en kwaliteiten bieden die de consument redelijkerwijze mag verwachten gelet op de aard van het goed, en de door de verkoper gedane mededelingen.
                            De consument kan zijn rechten laten gelden voor elk gebrek aan overeenstemming van het product Dus voor ELK gebrek aan overeenstemming,100% van toepassing op de 400D(niet-conformiteit, kwaliteit die niet voldoet aan wat de consument redelijkerwijs mag verwachten..die niet voldoet aan..moet ik er nog een tekening bij maken ?, panne, gebrek aan wisselstukken,…). In deze gevallen heeft hij recht op de kosteloze herstelling of vervanging. Als een dergelijke oplossing onmogelijk of buiten verhouding zou zijn, dan mag de consument een passende prijsvermindering of, in geval van ernstige gebreken, de ontbinding van de overeenkomst vragen.

                            De consument heeft er alle belang bij de verkoper in te lichten van zodra het gebrek zich manifesteert.Morgen gaat dus een mail de deur uit naar de verkoper na mijn aanwezigheid daar vanmorgen om het schriftelijk vast te leggen Tijdens de eerste zes maanden na de levering van het product zal de consument, die het product juist gebruikt heeft, in principe niet moeten bewijzen dat het gebrek bestond op het ogenblik van levering.Dus gaat ie nog mee op reis eerst

                            De wettelijke garantie staat volledig los van de commerciële garantie die bij het product geleverd wordt. De verkoper kan de consument deze wettelijke garantie niet ontzeggen door tegengestelde contractuele bedingen. De facultatieve, commerciële garanties moeten duidelijk en verstaanbaar zijn. Ze hebben tot doel een grotere bescherming te bieden (duur, inhoud, geografisch gebied, ...).
                            Benieuwd of we dan wel van Canon een 100% werkend toestel gaan krijgen en gèèn manco onzinnige herstelling die geen soelaas biedt,nadat diverse mensen hier werk van maken om klacht neer te leggen.
                            Deze miskoop der 400D valt dus wel degelijk onder de consumentenbescherming en Canon's reply is onoverkomelijk zo dunkt mij.
                            Last edited by Floydian; 11 juli 2007, 01:00.
                            Groet,

                            Comment


                            • #74
                              Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                              Wat me verder ook wel opvalt dat toch nog steeds diverse mensen twijfelen aan de bevindingen van mijn (onze) 400D,ik kan U verzekeren dat als U mijn toestel in uw handen hebt U wel anders zult zingen,dus people geloof het gerust er is degelijk iets mis met sommige EOS 400D's waaronder de mijne en kopers in spè wees gewaarschuwd en vergewis U ervan dat je bij aankoop niet zo èèntje als de mijne krijgt voordat je uw centjes over de toonbank geeft.

                              BTW,neen ik werk niet voor Nikon,Pentax of weet ik veel,ik pen hier enkel mijn ongenoegen uit jegens Canon (België) waar ik steeds op vertrouwd heb sinds mijn plechtige communie maar die nu dit beschaamd heeft door voor m'n bijèèngespaarde centjes mij een toestel te geven dat niet naar behoren werkt en mij in de kou laat staan door de onwil te ruilen bij dit nog geen maand oud toestel en neen, ik neem geen genoegen met een nazicht bij mensen die het toestel toch niet kunnen herstellen naar verluidt en het na zoveel weken je terug bezorgt met dezelfde mankementen als voorheen,waar ben je dan mee bezig Canon ?

                              Ik wens gewoon hetgeen mij toekomt na betaling van goederen en dat is in dit geval een degelijk functionerend toestel van het type 400D.

                              Ah een "Open brief" van gedupeerden aan Canon publiceren is mssn. ook nog een niet te onderschatten optie in een veelgelezen vakblad bedenk ik me juist.
                              Last edited by Floydian; 11 juli 2007, 07:00. Reden: spellingsfout
                              Groet,

                              Comment


                              • #75
                                Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

                                Als je het mij vraagt is het geen software probleem hoor, maar eventueel een probleem met hun dus clean sensor.

                                Indien de leverancier van die verschillende laagjes die erop liggen, ook maar één foutje heeft gemaakt in de compositie van het materiaal van de laagjes, dan kan het gerust zijn dat daar het probleem ligt.

                                In het beste geval brengen ze dan toch firmware uit die hiermee rekening houd en kan je ze slechts installeren op toestellen met bepaalde serienummers.

                                In het slechtste geval moet het toestel binnen voor herstelling

                                manmanman ....
                                Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                                http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                                Comment

                                Working...
                                X