Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Het feit dat de lichtmeting in dit cameratype structureel niet juist de belichting regelt betekent simpelweg dat dit apparaat niet deugt. Dat je later nog kan corrigeren doet niet ter zaken: de opnamen moeten goed belicht worden. Kwaliteit verlies begint al bij niet optimaal belichte opnamen.
    Inderdaad. En dat wilde ik net aantonen.
    Het argument van Canon klopt dus niet. Zij zeggen nl. dat de camera express onderbelicht zodat je de foto's nog kunt nabewerken maar een nabewerkte onderbelichte foto is slechter van kwaliteit dan een correct belichte foto.
    Je bent immers een deel van je dynamisch bereik kwijt en je versterkt de ruis.
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

    Comment


    • Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Sorry floydian maar eigenlijk had je toch kunnen weten dat er niets constructief uit kon komen behalve stuur je camera terug naar canon als je een defect hebt. Wat je ook gaat doen veronderstel ik.

      Je weet immers ook dat de groene mode diegene is die zo goed als geen aanpassingen toelaat. Dus tips voor een andere instelling gingen er niet zijn.

      Voor wat jij uiteindelijk wil op je vakantie is er ook een oplossing he waarmee jij en je vrouw of kind kunnen werken.

      Zet hem op P, iso400, draai de ev op +1 en trekken maar. En te donker flash openduwen. Dat is dan hetgene je vrouw ev nog moet doen die flah opendoen en zo moeilijk is dat niet. Eenmaal terug thuis breng je hem binnen en laat je hem herstellen.

      Zo een soort fotografie zou ik nooit aanraden maar dat groen vierkantje ook niet. Maar jou kan het eventueel helpen.

      De reacties die hier zijn die zijn logisch, er komen er regelmatig klagen die niet het minste probleem hebben maar gewoon hun camera niet kennen en dat dan maar op de camera afschuiven. En aan de hand van de foto's die je toont moet ik zeggen dat ik niet zeker ben dat dit bij jou ook niet het geval is maar als jij zeker bent dat je er een stop naast zit dan compenseer je die op de hierboven beschreven manier voor je vakantie en daarna laat je hem herstellen.
      Dus Kevlar zonder dat je de persoon kent als fotograaf heb jij vooraf al de conclusie getrokken dat hij zijn camera niet kent en dat dan maar moet leren, omdat anderen hun camera niet kennen. Deze hele topic heeft me vooral gestoord omdat er helemaal niemand geholpen wordt. De ene sarcastische na de andere sarcastische opmerking met enkele mensen ertussen die proberen te helpen.

      Nu Kevlar ik ging precies van het tegenovergestelde uit, namelijk dat de topicstarter heel goed kan fotograferen maar dat zijn familieleden gewoon een plaatje willen trekken. Hoe dat mensen zoiezo het kunnen van een ander in twijfel durven trekken op 2 foto's, conclusies durven trekken en daarop verder borduren. En dat allemaal op een manier dat ik denk, tjonge jonge, kan iemand nog meer in de kou worden gezet.

      Los van het feit wie gelijk heeft of niet, is het weinig menselijk om op voorhand zo te reageren omdat dit een startend forumlid echt in de kou zet.

      Persoonlijk zou ik hier nooit meer terugkomen, om zo een veeg uit de pan te krijgen nadat ik 2 posts heb gedaan. Erg jammer.

      Bart

      Comment


      • Re: "Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

        Ik neem aan dat deze discussie mag gesloten worden aangezien de TS zijn valiezen pakt om op reis te vertrekken, om verdere onnodige discussies te vermijden gaat hier dan ook een slotje op, iedereen heeft zijn zegje gehad . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment

        Working...
        X