Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Foute" nieuwe Canon 400D's / onderbelichtingsprobleem !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

    Mijn 400D heeft totaal geen last van onderbelichting.
    Trouwens beter 1 stop eronder dan 1 erboven.
    Softwarematig is onderbelichting beter bij te stellen dan overbelichting.
    Als je nabewerking teveel werk vindt dan moet je maar een compactje kopen

    Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Floydian Bekijk bericht
      Ja gelijk heb je,ook wat mm zegt klopt,het is niet onoverkomelijk maar spijtig.
      Op de 4ooD staat een oude EF AF 28-1O5USM 3,4/4,5 die ik nog met enkele andere EF's had liggen van bij mijn EOS6oo.
      Ik heb getest met zowel die oude 28-1O5 als met de bijgekochte 4ooD-kitlens 18-55 en steeds viel mij dat op.
      Ik gebruikte op beide toestellen de Idiot-proof instelling,nl. de groene FullAutoMode en dan merk je idd. steeds het verschil,de A8o compact foto's zijn onmiddelijk bruikbaar en de 4ooD's moet je bewerken.
      En hoe staat je ISO ingesteld ? En heb je in de handleiding al eens naar de instellingen gekeken, misschien kan je het standaard beeldformaat wat evrlichten, is alle meteen opgelost.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Claes Bekijk bericht
        Hmm, ik was aan het overwegen een 400D te kopen, maar durf ik precies niet goed meer.
        Niet doen dan, koop een prosumer of een toestel met minder instelmogelijkheden. Denk vooral niet dat een Nikon of Sony of Pentax beter zou zijn, ze zijn allemaal even goed en even ingewikkeld.

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

          Beter wat onderbelicht dan overbelicht.
          Ik had dit onderbelichting in AUTO mode al bemerkt toen ik de 350D teste vandaar dat ik bij Pentax ging.......nee, grapje....

          Een feit is dat als amateur fotograaf je best zo veel mogelijk af wil van die automatische toestanden. Je geniet veel meer van je foto's als je zelf verantwoordelijk bent geweest voor een aantal keuzes.

          Dit vergt wat tijd en vele mislukte, lees onderbelichte foto's, maar achteraf zul je beseffen dat de 400D wel degelijk een uitstekend toestel is.
          Een Canon en een paar bokaalglazen.

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

            is heel normaal voor de 4ooD
            betekend niet voor niets 'ongelooflijk onderbelicht Digitaal'




            heb al veel mensen gezien die het omkeren (d400 en d20 enzo) maar de nul vervangen door een 'o' heb ik nog niet gezien, is dat opzettelijk voor een of andere reden?
            1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
            EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

              @GeForceFX

              ps. koop eens een nieuw toestenbord waarbij de 0 (nul) wel werkt dan hoef je niet steeds een o of O te gebruiken
              Oorspronkelijk geplaatst door Floydian Bekijk bericht
              I Know maar met deze miskoop kan dat er niet meer af
              Heeft overigens maar weinig met het topic te maken als ik zo vrij mag zijn.
              Groet,

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

                en af en toe een grapje mag hier niet ofzo?
                tis en blijft een forum waar mensen op hun vrije tijd naar toe komen om te lezen en andere mensen te helpen.
                als ge te streng gaat zijn en over alle oftopic dingen gaat beginnen zagen is er gewoon geen fun meer aan...
                1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
                EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door GeForceFX Bekijk bericht
                  en af en toe een grapje mag hier niet ofzo?
                  Daar heb je dan ook weer gelijk in natuurlijk
                  Groet,

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                    De zoekfunctie wijst wel uit dat jij er dikwijls over begint, niet zozeer andere gebruikers. Dus 't kan jouw toestel zijn, maar dat hoeft daarom niet algemeen te zijn.
                    En als je dpreview bedoelt, dat zijn hoofdzakelijk amerikanen, misschien wordt de 400d voor die markt wel in een andere fabriek of op een andere fabriekslijn gebouwd. 't Is maar dat mijn 400d er geen last van heeft.
                    Pech beste .. of dacht je dat ik geen PM's hierover gekregen heb ? .. als je de discussie gevolgd hebt op dpreview dan zijn het allesbehalve "hoofdzakelijk" amerikanen" .. het probleem zit bij alle nationaliteiten en het probleem doet zich overal voor en in de meeste gavellen weet Canon repair er geen blijf mee ! .. een belgische "amerikaan" (een gewone belg dus) waarmee ik in contact sta stuurde zijn 400D (met het klassieke wakke lichtmetingspatroon) in ter herstelling en kreeg 'm met dezelfde onderbelichting terug .. een maat voor niets dus .. leuk toch ?

                    en moet ik nog eens herhalen wat Canon support mij schreef toen ik hun interpelleerde over de onderbelichting VOOR ik de 400D kocht ? .. of lezen jullie hier nooit iets eigenlijk ... .. volgend de boodschap van Canon is je camera defect als 't ie juist belicht !!! haast niet te geloven !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
                      Mijn 400D heeft totaal geen last van onderbelichting.
                      Trouwens beter 1 stop eronder dan 1 erboven.
                      Softwarematig is onderbelichting beter bij te stellen dan overbelichting.
                      Als je nabewerking teveel werk vindt dan moet je maar een compactje kopen

                      Hans
                      you must be kidding .. met een "standaard" belichting die er altijd 2/3EV naast zit ? .. en dus een histogram dat steeds volledig in de linker heft van de curve zit ? .. en/of met een histogram waar bij "highlights" alles boven de 80% er afgesneden wordt ? ..

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Pech beste .. of dacht je dat ik geen PM's hierover gekregen heb ? .. als je de discussie gevolgd hebt op dpreview dan zijn het allesbehalve "hoofdzakelijk" amerikanen" .. het probleem zit bij alle nationaliteiten en het probleem doet zich overal voor en in de meeste gavellen weet Canon repair er geen blijf mee !
                        Die pech is jou te beurt gevallen, jammer voor je.
                        Let weel ik schreef ''t kan jouw toestel zijn, maar dat hoeft daarom niet algemeen te zijn", ik beweer met andere woorden niets staalhard.
                        Maar mijn toestel heeft er, zoals andere gebruikers hun toestel hier op het forum, geen last van. Wat er dan moet veralgemeend worden laat ik aan anderen over.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Floydian Bekijk bericht
                          valt op dat quasi alle foto's onderbelicht lijken.

                          Tja sorry ben nog niet zo goed in foto's posten ed. maar hier heb je toch een beeld van wat ik bedoel,gewoon wat Dolomiet in onze tuin.

                          D400 in FullAuto (groen symbool)


                          D400 comp.+1 (AV)


                          D400 comp.-1 (AV)


                          D400 0 comp. (AV)


                          En zo ziet de Dolomiet er echt in werkelijkheid uit (Canon A8O FullAuto-groen symbool)


                          Je ziet dus toch dat er iets niet kosher is met de D400 en m'n drang hem ASAP verder te verkopen groot is en naar een soortgelijke
                          Nikon of oudere Canon te zoeken,gewoon zonde van het geld is dit toestel voor MIJ persoonlijk,dan is m'n EOS 600
                          uit 1988 nog stukken beter qua belichting

                          Morgen spring ik eens binnen bij Dierckx in Mortsel waar ik deze kocht en luister eens naar hun commentaar en/of ruilmogelijkheden.

                          Of als iemand hier een antwoord met meerwaarde kan geven, graag !
                          .....anders sta ik open voor biedingen
                          Last edited by Floydian; 8 juli 2007, 11:00.
                          Groet,

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

                            Oops! Er is inderdaad iets niet normaal met Uw toestel.
                            Ik snap Uw frustratie.
                            Een Canon en een paar bokaalglazen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
                              Oops! Er is inderdaad iets niet normaal met Uw toestel.
                              Ik snap Uw frustratie.
                              Tja en laten we nu eind deze week ook nog es op rondreis vertrekken voor een paar weken met een camper en dat ik speciaal daarvoor na zovele tientallen jaren dan toch maar eens diep in de geldbeugel had gegrepen om terug een SLR te bezitten.
                              Hoogstwaarschijnlijk moet ik morgen de D400 in de winkel laten en zit ik zonder reflex op reis en komt ie mssn. in September met wat geluk terug zonder dat er iets is veranderd,een andere uit de doos meegeven als ruil zal er niet in zitten vrees ik hoewel maar 14 dagen oud.

                              Door de CashBack actie zijn de barcodes al opgestuurd en uitgeknipt uit de doos,dus da's dan ook weeral een reden om niet te ruilen.....ach mensen,ik ken dat al op voorhand,al dikwijls zulke zaken meegemaakt doch gelukkig niet met zoveel geld en dat wringt bij me,uiteindelijk heb je veel geld uitgegeven voor iets degelijks en je blijft gewoon met die junk zitten voor de rest van je leven omdat je nergens serieus terecht kan en de garantieverhalen op niets slaan in de praktijk.
                              Kortom een serieuze kat in de zak gekocht en naargelang de uitkomst "Nie wieder Canon" hoe tevreden ik ook ben geweest sinds de jaren'70 van m'n FTb QL,EOS600 en A80.

                              Dit slaat werkelijk alles,dat je van zo een gerenomeerd merk en relatief duur toestel zulke fouten moet in je handen krijgen.
                              Last edited by Floydian; 8 juli 2007, 13:20.
                              Groet,

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe 4ooD steeds onderbelicht ?

                                User Regulus is hier dus niet alleen en ik kan zijn relaas enkel bevestigen,en het gaat dus wel degelijk om meer dan èèn camera.
                                Helaas zijn de grote hoop v/d toestellen waarschijnlijk wel Ok en gaat er niet veel gebeuren bij Canon voor die handvol over de wereld verspreide probleemcamera's.
                                Toegeven als ik de beeldjes langs Photoshop of ACDSeePRO laat gaan zijn ze om aan te zien maar da's toch niet de bedoeling.

                                Je koopt toch ook geen Lamborghini om die dan voort te trekken met een 2CV
                                Groet,

                                Comment

                                Working...
                                X