Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of 30D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 of 30D ?

Ik denk, gezien de laatste verkoopcijfers in Japan, dat Vader Abt, het beste maar een een D200 kan kopen. In april Nikon 49,3% marktaandeel Canon 35,4%. Het is nu duidelijk, meer info is niet meer nodig. Dat deze discusie nou 4 pagina's lang moet zijn. Dit zijn de cijfers die doorslagevend zijn, het wordt een D200.

Mensen ga lekker fotograferen.

Heeft dit nou nog allemaal toegevoegde waarde, ten aanzien van de vraag wat de voor en nadelen van een D200 tov een 30D zijn. Ik zou zeggen stoppen, want dit gaat nergens meer over.
    Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      Zit natuurlijk een vorm van waarheid in uw interpretatie, maar wat ik er uit leer is dat Nikon een zeer goede zet gedaan heeft met de D40 (waarschijnlijk zeer lage ontwikkelingskosten) te lanceren. Dat zowel hun instap en midklass modellen het zeer goed doen, en dat bij Canon de verkoop valt of staat met de 400 en 350D. Dat de verkoop van alle andere modellen ontzettend laag is in vergelijking met de 400D of met de midklassers van Nikon.
      Dat Olympus,Sony en Pentax(camera of the year) aan een opmars bezig zijn.
      Natuurlijk dit zijn de cijfers in Japan weet niet hoe relevant deze zijn om een globaal beeld te krijgen.
      Natuurlijk zal de verkoop van Canon stijgen als ze hun nieuwe modellen uitbrengen in de loop van dit jaar, maar waarschijnlijk zijn er ook ander die klaar staan om nieuwe modellen te lanceren.
      Er zijn toch tekenen aan de wand dat het landschap aan het veranderen is.
      Rijke fantasie heb jij zeg!

Comment

Ik ga es kijken of ik geen digitale achterwand voor een Holga kan krijgen. Kunnen die ook aan hun opmars beginnen
        ______
        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steldat Bekijk bericht
          Ik denk, gezien de laatste verkoopcijfers in Japan, dat Vader Abt, het beste maar een een D200 kan kopen. In april Nikon 49,3% marktaandeel Canon 35,4%. Het is nu duidelijk, meer info is niet meer nodig. Dat deze discusie nou 4 pagina's lang moet zijn. Dit zijn de cijfers die doorslagevend zijn, het wordt een D200.

Mensen ga lekker fotograferen.

Heeft dit nou nog allemaal toegevoegde waarde, ten aanzien van de vraag wat de voor en nadelen van een D200 tov een 30D zijn. Ik zou zeggen stoppen, want dit gaat nergens meer over.
          Heel zeker, het toont aan dat Canon te lang op zijn lauweren gerust heeft, dat ieder merk momenteel Canon ingehaald of voorbijgestoken heeft wat technische kwaliteit en innovatie betreft. Dat geruchten die hier nog al regelmatig verspreid worden, dat de grote hoop van Nikon gebruikers naar Canon overloopt, waarschijnlijk maar geruchten zijn.
          En daarbij het is maar een reactie op een uitspraak van ene grappige
          Oorspronkelijk geplaatst door Morpheus999 Bekijk bericht

Kan nergens zo van genieten als die canon / nikon strijd. Volledig nutteloze discussie. Canon is beter point final dat zeggen ik en 70% van alle slr gebruikers die blijkbaar voor een canon kozen.... waarheid zit in nummers...

PS : al het hierboven beschreven is uiteraard enkel en alleen bedoeld om mensen "te plagen".

Whoehahahahahaha.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Rijke fantasie heb jij zeg!
            Jong, als je geen rijke fantasie hebt moet je niet in de fotografie wereld stappen.
            alhoewel dat in mijn tekstje niet veel fantasie zit hoor, info gebasserd op cijfers BCN (Japanese consumer electronics market research firm).

Comment

Jong, als je geen rijke fantasie hebt moet je niet in de fotografie wereld stappen.
              alhoewel dat in mijn tekstje niet veel fantasie zit hoor, info gebasserd op cijfers BCN (Japanese consumer electronics market research firm).
              Dat fantasie gedeelte slaat eerder op de conclusies die jij eruit trekt dan op de cijfers hoor. En je zal dan wel een heel goeie fotograaf zijn hoor want je bent een echte fantast!

Comment

Zal ik eens een zinnig comment schrijven?

We zitten hier niet in Japan. Moet iedereen nu ineens zijn Canonstuff in de vuilnisbak kieperen wegens brol? Laat me niet lachen. Zowel Nikon als Canon doen het prima, ze hebben beiden uitstekend materiaal, en dat is wat uiteindelijk telt. Ik vind merkpuristen eerlijk gezegd een beetje dwaas, want ze komen met de meest belachelijk argumenten, als het topic maar lang genoeg duurt. Maar goed, dat zal dan wel weer aan mij liggen, zoals we zodadelijk ongetwijfeld kunnen lezen.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Maar goed, dat zal dan wel weer aan mij liggen, zoals we zodadelijk ongetwijfeld kunnen lezen.
                  ....zelfkennis?
                  Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                  MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

In ieder geval mag Canon der nog eens een lap op geven...

Waar blijft die 40D met 12mio pixels, 1 stop minder ruis dan 30D, hogere DR, body IS, gridlines, .... 3" LCD met live view, ....

Comment

• Re: D200 of 30D ?

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                      In ieder geval mag Canon der nog eens een lap op geven...

Waar blijft die 40D met 12mio pixels, 1 stop minder ruis dan 30D, hogere DR, body IS, gridlines, .... 3" LCD met live view, ....
                      IK denk dat je binnenkort op je wenken bedient gaat worden maar wel maar 10MP en geen body IS of gridlines. Maar dat verschil is verwaarloosbaar he de rest is waar het om gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        IK denk dat je binnenkort op je wenken bedient gaat worden maar wel maar 10MP en geen body IS of gridlines. Maar dat verschil is verwaarloosbaar he de rest is waar het om gaat.
                        10MP en geen body IS vind ik niet erg...
                        Enkel gridlines snap ik niet waarom Canon dit niet implementeerd.... Vind ik een hele goeie funktie van Nikon...

Comment

Enkel gridlines snap ik niet waarom Canon dit niet implementeerd.... Vind ik een hele goeie funktie van Nikon...
                          Die je ook ( standaard ) niet terugvindt ik de top bodies zoals de D2XS en de D2HS . . .
                          Last edited by Franciskine; 27 juni 2007, 08:30.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                            ....zelfkennis?
                            Dat zeker!
                            ______
                            www.vue.photo

Comment

10MP en geen body IS vind ik niet erg...
                              welke rest ??

Comment

welke rest ??

?????

Comment

Working...
                                X