Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of 30D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 of 30D ?

Het is natuurlijk niet in de buurt van Belgie,maar op http://www.cameraland.nl/component/o...121/Itemid,26/
    zie ik ze staan voor € 839,-

Oorspronkelijk geplaatst door Vader Abt Bekijk bericht
    Hoi iedereen

Ik denk dat ik er uit ben ... voor het beschikbare budget :

Canon 30D body
    Objectief L 17-55 IS 2.8
    Objectief L 70-200 IS 4.0
    Extra powerpack
    2GB snelle CF card

Probleem is dat er voor het ogenblik nergens nog een 30D body verkrijgbaar is voor een scherpe prijs ... overal (Konijn, Studio73) uitverkocht !

groeten

Danny
    Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Ik zou ze wel ff vastpakken voor je koopt hoor.
      Gevoel doet een hoop.

Ondanks wat 75% hier beweert ga ik hiertegenin.
      Je body heb je namelijk altijd vast, en Canon en Nikon hebben ong een zelfde soort assortiment lenzen.
      Ditzelfde geld voor Sigma en Tamron.

Oftewel het "kies eerst je lens" klinkt voor mij wel erg leuk hoor maar ja stel:
      Ik wil een 70-200 f2.8 ( die kan ik van Canon en Nikon krijgen ) oftewel maakt het niet uit welke body je zou kopen.

Succes met je keuze en aankoop, en welke van de 2 je ook kiest, je gaat er een hoop plezier van beleven.

Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Pffff, wat een over en weer gelul.

Ik heb met beide (en zelfs een ander merk) geschoten en kom toch tot een bepaalde PERSOONLIJKE voorkeur. Waarom ? Doet er niet toe, het is MIJN voorkeur, punt uit gedaan.

Zowel Canon als Nikon hebben hun voor- en nadelen.

Wegen de voordelen van de Canon het zwaarst, koop dan een Canon, wegen de voordelen van de Nikon het zwaarst, koop dan een Nikon.

Let wel op, de meeste voor- en nadelen ontdek je pas als je een toestel gebruikt voor een bepaalde tijd. Ok, een body ligt je of ligt je niet, dat voel je onmiddellijk wanneer je het probeert, maar er spelen andere dingen mee.

Kortom, aan de meeste dingen is een mouw te passen, je moet alleen zelf uitmaken wat jou het beste ligt.
        Last edited by Tom; 24 juni 2007, 15:32. Reden: Typo's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht

Let wel op, de meeste voor- en nadelen ontdek je pas als je een toestel gebruikt voor een bepaalde tijd.
          haha,
          Hiermee ondergraaf je wel de rest van je betoog.
          Dit is natuurlijk de reden waarom mensen in dit forum info vragen aan mensen die zo'n camera kennen/gebruiken. Lijkt me toch zinniger dan iets kopen dat je goed ligt om dan na x maanden de voor- en nadelen te ontdekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            en wat kan den d200 meer dan den 30D (behalve draadloos aansturen vd flits...)?
            Je kan er mee gaan douchen.
            Niet dat ik het zou doen of aanraden, maar het zou moeten kunnen.

Die weather sealing (en magnesium body) zijn punten die de d200 van de 30D onderscheidt. En laat dit nu net een kenmerk van alle professionele camera's zijn (maar dat woord mochten we niet meer gebruiken zeker?).

Mijn vorige dslr's hebben allemaal probleempjes gehad, die ik wellicht had vermeden met zo'n robuustere camera. Ok, de kunststof van vandaag is niet meer die van m'n F-301 uit 1986, maar het is duidelijk dat een camera die je jaren intensief gebruikt beter af is in zo'n magnesium body met wheater sealing (hoe heet dit in het nl.?).

Voor de rest sluit ik me aan bij wat hier eerder al vermeld was. Er zijn websites waarop camera's zeer grondig getest en vergeleken worden. Als je de goeie van de commerciële kan onderscheiden, kan je daar heel nuttige info vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
              haha,
              Hiermee ondergraaf je wel de rest van je betoog.
              Dit is natuurlijk de reden waarom mensen in dit forum info vragen aan mensen die zo'n camera kennen/gebruiken. Lijkt me toch zinniger dan iets kopen dat je goed ligt om dan na x maanden de voor- en nadelen te ontdekken.
              Je kan in de winkel een body vastnemen, er een uurtje mee spelen, en dan besluiten of die je ligt qua gebruik of niet .... Dat is wat ik bedoel met een body die je ligt.

De voor- en nadelen die je achteraf ondervindt ontdek je meestal wanneer je het materiaal in verschillende situaties gebruikt. In mijn geval ligt het anders en heb ik duidelijk gezegd dat het persoonlijke voorkeur is. Beiden hebben zowel voor- als nadelen, waarmee ik niet de ene of de andere wil afbreken.
              Last edited by Tom; 25 juni 2007, 10:45.

Comment

... en dan constateer je dat de ene body beter in de hand ligt dan de andere, maar je geeft er ook een paar honderd euro meer aan uit. Die paar honderd euro steek je dan beter in een betere lens, tenzij je in het geld zwemt natuurlijk.

Als ze bij wijze van spreken morgen een kartonnen camera uitbrengen voor 20 € met verder dezelfde kwaliteiten als mijn camera, dan koop ik die meteen en geef de rest aan goeie lenzen. Ik vind dat de enige juiste manier van denken, en als je er eens bij stil staat, dan IS dat ook zo. Je body verandert wel weer binnen een paar jaar, en dan heb je tenminste de goeie lenzen al.
                ______
                www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                  Je kan er mee gaan douchen.
                  Niet dat ik het zou doen of aanraden, maar het zou moeten kunnen.

Die weather sealing (en magnesium body) zijn punten die de d200 van de 30D onderscheidt. En laat dit nu net een kenmerk van alle professionele camera's zijn (maar dat woord mochten we niet meer gebruiken zeker?).
                  Ja ga er maar eens mee gaan dochen met zo een D200. Geen 10 min houdt ie het uit. Een 30D met een raincover gaat daarentegen perfect blijven werken onder de douche. En wat zie je al de professionals doen die een wheathersealed body hebben als het begint te regenen....ja hoor een raincover over een camera en lens trekken. En tja echte weather sealing daarvoor heb je ook weathersealed lenzen voor nodig....heeft nikon die nu eigenlijk wel? Dat is dus allemaal nogal relatief he.

Als voor professioneel. Kan er mij iemand uitleggen waarom die knoppen op de linkerkant van een D200 professioneel zouden zijn? Dit zijn immers settings die je nogal wel eens zou willen gebruiken terwijl je jouw onderwerp aan het volgen bent maar met een D200 kan je dat omwille van de ergonomisch slechte plaatsing dus niet. Met een 30D kan je die allemaal veranderen terwijl je blijift je onderwerp volgen.....dat lijkt mij veel professioneler en ergonomischer.
                  En tja professioneler wat is dat eigenlijk? Gezien de defintie die sommigen er hier aan lijken te geven is er geen enkele Leica, Hasselblad, Contax enz professioneel.....Tja met deze mensen zullen we dus maar niet teveel rekening houden.

Zoals Tom zegt ze werken anders en anders wil niet zeggen professioneler of niet. Ik ben ook helemaal akkoord dat je toch pas na veelvuldig en intensief gebruik je kan uitmaken wat de voor en nadelen zijn van zo een body's en hun werking. En je moet ook niet altijd zomaar geloven wat je op internet kan vinden want de meesten hebben toch geen grondige ervaring met beide systemen en meestal gaat je voorkeur naar het systeem dat je eerst kende of reeds het meest gebruikt hebt.
                  Persoonlijk vind ik een body eens gaan vastnemen wel interessant om uit te maken of er iets is dat je echt stoort aan een body of niet. Maar echt veel info over het gebruik leer je daar niet uit. Erg veel waarde zou ik er zelfs niet aan geven. Zo een beslissing echt maken kan je gewoonweg niet op 1 uur laat staan een kwartierje in een winkel.....

Kijk gewoon naar wat je wil en maak het beste systeem dat beantwoord aan jouw wensen voor jouw budget. Al de rest is zever.
                  Geef dus je wensen en budget en dan kan je zien wat jou het beste ligt. Wie weet is dat zelfs helemaal niet een D200 of een 30D.

Comment

'T is ver gekomen als je het voordeel van je toestel in de vatting moet gaan zoeken zeg ik. En als de pentax dezelfde vatting heeft waarom dan in godsnaam nog een nikon kopen (sorry kon het niet laten ....). Is zoals een audi kopen, das een volkswagen voor mensen die willen laten zien dat ze geld hebben. (dit gaat stof doen opwaaien se).

Kan nergens zo van genieten als die canon / nikon strijd. Volledig nutteloze discussie. Canon is beter point final dat zeggen ik en 70% van alle slr gebruikers die blijkbaar voor een canon kozen.... waarheid zit in nummers...

PS : al het hierboven beschreven is uiteraard enkel en alleen bedoeld om mensen "te plagen".

Whoehahahahahaha.

Serieus nu, die 30D met die 17-40 en 70-200.... je zal lang zoeken om een betere combo te vinden. (dit laatste meen ik nu zie).

Fred kroket.

Frédéric
                    Canon 30 & 300 D, EFS 18-55, EF 50 1:8, TAMRON 28-200 DII en sparend voor het echte L-gerief.

Comment

Met uwen D200 gaan douchen.... en dan lachen ze met mij als ik op mijnen buik een keverke probeer te fotograferen....

Is gewoon nie eerlijk....

Fred
                      Frédéric
                      Canon 30 & 300 D, EFS 18-55, EF 50 1:8, TAMRON 28-200 DII en sparend voor het echte L-gerief.

Comment

Hoi iedereen

Zullen we de discussie maar stoppen want het loopt weer uit op de discussie Canon of Nikon ??? En dat was helemaal niet mijn bedoeling (zie mijn start van deze discussie) ... ik ben gewoon aan mijn eerste DSLR toe en wou wat goede raad ...
                        Nu morgen mag ik mijn nieuw speelgoed gaan ophalen : een 30D met 17-55 mm IS 2.8 USM lens ... als starter ...
                        Uitbreiden met telezoom doe ik zeker nog ... waarschijnlijk de Canon 70-200 4 of de Bigma van Sigma ... ik kijk even de kat uit de boom nu en ga eerst proberen het nieuwe toestel onder de knie te krijgen !

Iedereen bedankt voor de bijdrage !
                        Eerstdaags zullen de eerste fotos op www.bloggen.be/vaderabt staan ...

groeten uit de Kempen

Danny
                        Kijk ook eens op TrappistBier Beleven : Aktief genieten van een Trappistbier

Comment

Awel, veel plezier ermee ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vader Abt Bekijk bericht
                            Hoi iedereen

Ik denk dat ik er uit ben ... voor het beschikbare budget :

Canon 30D body
                            Objectief L 17-55 IS 2.8
                            Objectief L 70-200 IS 4.0
                            Extra powerpack
                            2GB snelle CF card

Probleem is dat er voor het ogenblik nergens nog een 30D body verkrijgbaar is voor een scherpe prijs ... overal (Konijn, Studio73) uitverkocht !

groeten

Danny
                            Als er een Mediamarkt of Saturn ( op Zuidplein-Rotterdam) bij je in de buurt zit kan je daar ook kijken, hier in Rotterdam hadden ze hem liggen. De prijzen liggen daar ook een stukje lager. Ik heb er een batterygrip gekocht die overal 125 euro kost en daar 99 euro.

Grtz Holger
                            Canon 350D + Grip +18-55 kit lens/Tamron 1:4-5.6/70-300 Ld Di Macro 1:2
                            Sony F828
                            K800i 3.2 mp Cybershot

Comment

lekker! Dat is zowat mijn setup. Je zal er veel plezier aan beleven!

Trouwens, ik ga als trouwe canongebruiker nu donderdag naar de nikon press awards in antwerpen. Als dat geen verbroedering is...
                              Nikon - Hasselblad H4D - profoto
                              www.andyvandeneynde.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morpheus999 Bekijk bericht
                                .... waarheid zit in nummers...
                                Dan zal vb. Fiat ongetwijfeld beter zijn dan vb. Porsche
                                Oorspronkelijk geplaatst door Morpheus999 Bekijk bericht
                                PS : al het hierboven beschreven is uiteraard enkel en alleen bedoeld om mensen "te plagen".
                                Tease back
                                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Working...
                                X