Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of 30D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 of 30D ?

Nja de enigste knoppen waar het hier volgens mij om gaat zijn:
    Iso
    Witbalans
    Picture quality

Volgens mij 3 dingen waar je wel direct gebruik van wilt kunnen maken ( buiten de picture quality ) maar die je niet bij iedere foto nodig hebt.
    Ik stel deze vooraf in en gebruik tijdens het fotograferen alleen diafragma en sluitertijd instellingen.

Het zal wel gewenning zijn en dit zullen Nikon gebruikers ook zo zien.
    Als ik in t begin voor Canon had gekozen had die bediening mij gewoon geworden en had ik moeilijker met Nikon overweg gekunt.

Maar ik snap eingelijk het hele canon / nikon verhaal niet.
    Als ik "mijn merk" moet gaan verdedigen dan zou ik daar 24u per dag mee bezig zijn, een maat van me liet zijn nieuwe foon zien waar die blij mee was MAAR was niet hetzelfde als mijn merk dus kon hij daar nooit zo goed mee bellen

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Als je een bepaald merk nodig hebt om goeie foto's te kunnen maken, dan heb je nog veel te leren. Er bestaan geen slechte camera's meer bij de marktleiders.

Aan allen die het nodig vinden hun merk hier te liggen verdedigen: ga naar buiten, foto's maken. Daar heb je dat ding namelijk voor, als het goed is.
      ______
      www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Als je een bepaald merk nodig hebt om goeie foto's te kunnen maken, dan heb je nog veel te leren. Er bestaan geen slechte camera's meer bij de marktleiders.

Aan allen die het nodig vinden hun merk hier te liggen verdedigen: ga naar buiten, foto's maken. Daar heb je dat ding namelijk voor, als het goed is.
        Er zijn mischien geen slechte body's meer, maar de digitale wereld evolueert heel snel. En als je als producent niet bij de pinken bent,verlies je je marktaandeel zoals Canon in Japan. Maar er is zoveel verschil in mogelijkheden welk een toestel te bieden heeft. Mogelijkheden waar de fotograaf gebruik kan van maken om betere foto's te maken. Het is natuurlijk zinloos om zoiets uit te leggen aan mensen die het verschil tussen bvb een D200 en D80 niet zien. Het beeld dat uit beide toestellen komt zal ongeveer gelijk zijn, maar de mogelijkheden van beide toestellen zijn verschillend en ze zijn daarom ook gericht op een totaal verschillend publiek. Kijk maar eens naar de Olympus-E410 wat die te bieden heeft, het is opvallend dat de kleine merken altijd het meest innovatief zijn alhoewel hun R&D budgetten vele lager liggen dan dat van de grote jongens.

Bestaat er body zonder gebreken? nee
        Is er verschil tussen bodys binnen een bepaalt segment? ja redelijk verschil !!!

Een camera moet je kiezen volgens je noden, door de gebruiksmogelijkheden te analyseren en te mappen op je wensen. Niet volgens merk A of B of C, want dan ben je verkeerd bezig, dat leidt tot frustraties met als gevolg dat je je merk eenzijdig begint te verdedigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
          Dit is het meest zinnige antwoord tot nu toe...

(Ik zal nooit meer het woordje "professioneel" gebruiken voor een D200.....)
          De aanduiding professioneel voor een apparaat is onzin. Professioneel kan die persoon zijn die het gebruikt. Er zijn liefhebbers ook op deze site die met goud om hun nek rondspringen, maar de prestaties zijn als je hun album ziet niet meer dan brons: dus graag over hun spulletjes praten en verzamelen. Het verschil van een beroepsmatige met sommige liefhebbers is dat een prof de spullen kiest en gebruikt die deze echt nodig heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Er zijn mischien geen slechte body's meer, maar de digitale wereld evolueert heel snel. En als je als producent niet bij de pinken bent,verlies je je marktaandeel zoals Canon in Japan. Maar er is zoveel verschil in mogelijkheden welk een toestel te bieden heeft. Mogelijkheden waar de fotograaf gebruik kan van maken om betere foto's te maken. Het is natuurlijk zinloos om zoiets uit te leggen aan mensen die het verschil tussen bvb een D200 en D80 niet zien. Het beeld dat uit beide toestellen komt zal ongeveer gelijk zijn, maar de mogelijkheden van beide toestellen zijn verschillend en ze zijn daarom ook gericht op een totaal verschillend publiek. Kijk maar eens naar de Olympus-E410 wat die te bieden heeft, het is opvallend dat de kleine merken altijd het meest innovatief zijn alhoewel hun R&D budgetten vele lager liggen dan dat van de grote jongens.

Is er verschil tussen bodys binnen een bepaalt segment? ja redelijk verschil !!!

Een camera moet je kiezen volgens je noden, door de gebruiksmogelijkheden te analyseren en te mappen op je wensen. Niet volgens merk A of B of C, want dan ben je verkeerd bezig, dat leidt tot frustraties met als gevolg dat je je merk eenzijdig begint te verdedigen.
            Kijk, om marktaandelen te analyseren heb je wel wat meer nodig dan een gazet of een website. Je moet ook eens gaan zien wat het marktaandeel is voor professionele gebruikers.
            Uiteraard scoort Nikon bigtime met zijn D40, maar dat is een voorbijgaand publiek. Als pakweg Pentax volgende week met nog een inventiever voorstel komt, draait dat de zaken weer om.
            Maar professionele gebruikers nemen altijd het allerbeste materiaal, en dat is waar je naar moet kijken, niet naar de hypeprodukten.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Eigenlijk ben je op deze manier gewoon verkeerd bezig. Want veel te kortzichtig. En ja ik weet het dit is wel de manier waarop de mensen hun eerste camera kiezen. En dan later maar overschakelen naar een ander.

Je moet gewoonweg geen camera kiezen maar een systeem. De verschillen die je vandaag hebt tussen de verschillende camera's zijn op de langere termijn totaal irrelevant. De systeemverschillen zijn veel belangrijker want bepalen veel meer je mogelijkheden dan een verschil tussen de camera's.
              Sowieso zijn er geen slechte DSLR's meer maakt niet uit van welk merk. Er zijn ook geen slechte systemen maar er zijn wel systemen die niet met je behoeftes overeenkomen vandaag en in de toekomst.

Daarom heeft simplephotography groot gelijk. Je moet kijken naar het geheel camera, lens, en alle andere opties die je wil. En dan zien wat voor jou het beste is gezien je budget. En als het kan hou dan ook rekening met waar je naartoe zou willen groeien of niet want ook dat kan nu al een bepalende invloed hebben. De toekomst kent niemand natuurlijk maar je kan wel inschattingen maken.
              Want alleen een body tja dat zegt niets over je mogelijkheden je kan er zelfs geen foto's mee maken.

Comment

dat een D200 een meer professionele bediening heeft kan je makkelijk verantwoorden: de knoppen lay-out ligt zeer dicht bij de prof body (D2X)

bij een 30D heb je idd nog dat wieltje. iedereen die een compactje heeft is daar dus onmiddelijk mee weg. is that a bad thing???

ik kan me best inbeelden dat sommige gebruikers zich storen aan het aan of afwezig zijn van zo'n knop.
                ik zou er me niet teveel van aantrekken..
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                  dat een D200 een meer professionele bediening heeft kan je makkelijk verantwoorden: de knoppen lay-out ligt zeer dicht bij de prof body (D2X)

bij een 30D heb je idd nog dat wieltje. iedereen die een compactje heeft is daar dus onmiddelijk mee weg. is that a bad thing???

ik kan me best inbeelden dat sommige gebruikers zich storen aan het aan of afwezig zijn van zo'n knop.
                  ik zou er me niet teveel van aantrekken..
                  Ja en canon baseert de ontwikkeling van zijn 1DIII grotendeels op de bediening die op een 30D zit.......
                  Ik heb eigenlijk nog nooit zo een wieltje op een compactje gezien zelfs de meeste grotere prosumers beperken zich tot knoppen alla D200.....

Maar je hebt gelijk hoor veel gebruikers kennen dit systeem van op hun ipod maar tja Canon had dit al lang voor de eerste ipod uit was. Zo een wieltje zou ik niet willen missen het is voor mij de hoofdreden dat ik geen 400D zou willen want dan heb ik enkel van die drukknoppen en dat werkt gewoon veel minder vlot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Ja en canon baseert de ontwikkeling van zijn 1DIII grotendeels op de bediening die op een 30D zit.......
                    Ik heb eigenlijk nog nooit zo een wieltje op een compactje gezien zelfs de meeste grotere prosumers beperken zich tot knoppen alla D200.....

Maar je hebt gelijk hoor veel gebruikers kennen dit systeem van op hun ipod maar tja Canon had dit al lang voor de eerste ipod uit was. Zo een wieltje zou ik niet willen missen het is voor mij de hoofdreden dat ik geen 400D zou willen want dan heb ik enkel van die drukknoppen en dat werkt gewoon veel minder vlot.
                    Als je een ouwe rot in eender welk vak bent, begin je op bedieningsgemak te letten en kom je uit bij professioneel gerief. Da's overal zo, ook bij pakweg mountainbiken.

Maar iemand die nog moet beginnen fietsen, heeft niks aan schijfremmen, omdat hij toch die extreme omstandigheden niet opzoekt, maar misschien is een goed kader wél een goed idee, zodat die investering alvast gedaan is en de rest opgebouwd kan worden.

Net zo met fotogerief: je hebt niks aan een professionele body als je niet weet hoe alle instellingen van je camera samenwerken om tot een goeie foto te komen. Maar goeie lenzen kun je maar alvast hebben. Een nieuwe body komt er sowieso wel eens, maar goeie lenzen heb je voor de rest van je leven, als het even meezit.
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      ... en dan constateer je dat de ene body beter in de hand ligt dan de andere, maar je geeft er ook een paar honderd euro meer aan uit. Die paar honderd euro steek je dan beter in een betere lens, tenzij je in het geld zwemt natuurlijk.

Als ze bij wijze van spreken morgen een kartonnen camera uitbrengen voor 20 € met verder dezelfde kwaliteiten als mijn camera, dan koop ik die meteen en geef de rest aan goeie lenzen. Ik vind dat de enige juiste manier van denken, en als je er eens bij stil staat, dan IS dat ook zo. Je body verandert wel weer binnen een paar jaar, en dan heb je tenminste de goeie lenzen al.

Met alle respect, maar dit lijkt me een nogal pretentieuze redenering. "Er is één manier van denken die juist is, en dat is de mijne." Misschien ga ik wel akkoord met je argumenten en je conclusie, maar ik sta open voor iemand anders die met andere argumenten tot een andere conclusie komt. Jouw conclusie is gebaseerd op jouw behoeftes en je kan bezwaarlijk beweren dat dit ook de enige juiste zijn, nietwaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        Met alle respect, maar dit lijkt me een nogal pretentieuze redenering. "Er is één manier van denken die juist is, en dat is de mijne." Misschien ga ik wel akkoord met je argumenten en je conclusie, maar ik sta open voor iemand anders die met andere argumenten tot een andere conclusie komt. Jouw conclusie is gebaseerd op jouw behoeftes en je kan bezwaarlijk beweren dat dit ook de enige juiste zijn, nietwaar?
                        Ik had erbij moeten zetten: "voor iemand met een beperkt budget". Ik heb massa's kosten wegens miserie met de bouw van mijn huis, waardoor mijn afbetaling een héél pak hoger ligt dan voorzien, en ik moet echt wel heel creatief zijn, dus ik heb er lang over nagedacht en ontzettend veel gerekend. Dit is cijfermatig het beste wat je kan doen op lange termijn, als geld wel degelijk een groot issue is.
                        ______
                        www.vue.photo

Comment

yeps,

maand...nov dec..jan ..feb ...mrt ..apr
                          Nikon....35,1 49,7 48,9 50,4 45,3 49,3
                          Canon...47,5 34,3 35,2 35,5 39,8 35,4

In april Nikon 49,3% marktaandeel Canon 35,4% was ongeveer juist andersom in november. Verkoop nikon in november 12% lager dan canon in april 14% hoger!!
                          Nikon heeft het te danken aan de D80-D40 en D200. vooral de D40 was een zeer goede zet en heeft van nikon de marktleider gemaakt. D40X zal stil aan ook wel zijn impact op de markt gaan hebben
                          Canon haalt 2/3 van zijn omzet uit de 400D rest van de Canon winkel verkoopt volgens cijfers niet zo goed. De 400d blijft meest verkochte DSLR.
                          ref Japan BCN survey data

Sony was zinnens Nikon zijn 2de plaats in te nemen, zullen hun strategy moeten herzien, of het moet zijn dat ze direct nr1 willen worden(LOL)
                          ref Japan BCN survey data
                          Dergelijke cijfers hebben niks te maken met marktleiderschap, maar zijn een volkomen normaal gevolg van de lancering van de D80 en de D40.
                          Laat Nikon bv ipv D80/D40 een D3 hebben uitgebracht, dan was Canon in deze statistiekjes nog steeds de sterkste.

Dergelijke bewegingen zijn heel normaal in zulke cijferreeksen.
                          Ook Canon kan niet elke maand een model uitbrengen voor het grote publiek hé...
                          Last edited by pol parasol; 26 juni 2007, 10:53. Reden: laatste zin...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            Dergelijke cijfers hebben niks te maken met marktleiderschap, maar zijn een volkomen normaal gevolg van de lancering van de D80 en de D40.
                            Laat Nikon bv ipv D80/D40 een D3 hebben uitgebracht, dan was Canon in deze statistiekjes nog steeds de sterkste.

Dergelijke bewegingen zijn heel normaal in zulke cijferreeksen.
                            Ook Canon kan niet elke maand een model uitbrengen voor het grote publiek hé...
                            Zit natuurlijk een vorm van waarheid in uw interpretatie, maar wat ik er uit leer is dat Nikon een zeer goede zet gedaan heeft met de D40 (waarschijnlijk zeer lage ontwikkelingskosten) te lanceren. Dat zowel hun instap en midklass modellen het zeer goed doen, en dat bij Canon de verkoop valt of staat met de 400 en 350D. Dat de verkoop van alle andere modellen ontzettend laag is in vergelijking met de 400D of met de midklassers van Nikon.
                            Dat Olympus,Sony en Pentax(camera of the year) aan een opmars bezig zijn.
                            Natuurlijk dit zijn de cijfers in Japan weet niet hoe relevant deze zijn om een globaal beeld te krijgen.
                            Natuurlijk zal de verkoop van Canon stijgen als ze hun nieuwe modellen uitbrengen in de loop van dit jaar, maar waarschijnlijk zijn er ook ander die klaar staan om nieuwe modellen te lanceren.
                            Er zijn toch tekenen aan de wand dat het landschap aan het veranderen is.

Comment

Er zijn toch tekenen aan de wand dat het landschap aan het veranderen is.
                              En welke zijn die tekenen dan? Want ik heb er nog niks van gezien.

En zelfs al is het zo wat is dan het belang daarvan? Voor ons die geen aandelen hebben van camera fabrikanten maar die dingen gebruiken?

Comment

Is er al iemand op het id gekomen om het "TV aandeel" te gaan berekenen?
                                hoevaak zie je merk A op tv en hoevaak merk B ?
                                Kan ook serieus mee wegen natuurlijk bij eventuele aankoop.

Hey kijk es, ik heb t zelfde toestel als die ene van dat programma op tv

Greetz rich
                                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Working...
                                X