Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of 30D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 of 30D ?

mss oogt een D200 professioneler?

ik persoonlijk vind dit zever. koop waar je je goed bij voelt.

dezerdagen kan je geen slechte dslr meer kopen
    zelfs die oly's lijken hun werk te doen..
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      en wat kan den d200 meer dan den 30D (behalve draadloos aansturen vd flits...)?
      Veel verschillen ze niet. De 30D zal de hogere ISO ruisarmer kunnen weergeven en de D200 zal in moelijker omstandigheden nog zijn focus kunnen locken door de gevoeligere centrale focus sensor. Maar het is voornamelijk het concept dat anders is. Een D200 leunt qua bediening veel dichter bij professionele camera's aan dan de 30D die meer consumentgericht is. Dat en het "gevoel in de hand" moeten de voorkeur richting de ene versus de andere beslissen Als het budget weinig ruimte toelaat is dat natuurlijk ook een zeer beslissende factor

MVG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Veel verschillen ze niet. De 30D zal de hogere ISO ruisarmer kunnen weergeven en de D200 zal in moelijker omstandigheden nog zijn focus kunnen locken door de gevoeligere centrale focus sensor. Maar het is voornamelijk het concept dat anders is. Een D200 leunt qua bediening veel dichter bij professionele camera's aan dan de 30D die meer consumentgericht is. Dat en het "gevoel in de hand" moeten de voorkeur richting de ene versus de andere beslissen Als het budget weinig ruimte toelaat is dat natuurlijk ook een zeer beslissende factor

MVG
        Verklaar u nader want ik zou wel eens willen weten wat er in de bediening van de D200 zogezegd professioneler is.
        Dat ze wat verschillen is zeker maar zeggen dat de ene profesioneler is dan de andere???
        Als voor de AF de D200 kan effectief in iets donkerdere omstandigheden focussen maar de 30D kan beter je onderwerp tracken dat is dus ook al geen verschil. Want het verschil is bij beide niet significant voor de meeste onder ons.

ALs voor de keuze tussen beide zeg ons eens exact wat je wil kunnen en wat je budget is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
          De D200 (ik heb hem zelf) verdient een beter objectief dan die consumer 18-200VR. (een 11x zoom verliest altijd meer als een 5x of 4x zoom) De genoemde Canon aanbieding geeft wat dat betreft veel meer waar voor je geld. Ik heb toevallig vandaag nog een 30D in mijn handen gehad maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch echt naar de D200.
          Toch vreemd dat professionele fotografen zoals Thom Hogan, graag gebruik maken van deze lens

Images taken with the 18-200mm were sharp and contrasty, and in some situations, the VR also helped keep acuity high. I was a little worried that a superzoom design would show some inability to keep up with 10 and 12mp cameras, but that's simply not the case. Nikon is really showing that they can design excellent consumer zoom lenses lately. Indeed, of all the so-called superzooms I've used and tested, this is the first one that I'll keep.

en zie hier http://www.nikoncafe.com/vforums/showthread.php?t=72400
          Woody is een gepensioneerde mode fotograaf en ik zie dat hij regelmatig gebruik maakt van de 18-200mm o.a de onderste foto hier http://www.nikoncafe.com/vforums/sho...d.php?t=118067
          Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
          Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Ik gebruik ze beiden. D200 leen ik wel eens al backup camera. De 30D is mijn eigen camera.

De D200 met een vaste 50mm 1.8 lens en de Tamron 28-75 2.8.

De 30D met de 50mm 1.8 Tamron 17-50 2.8 en de 70-200 4L. Beiden hele goede camera's.

Zelf vind ik de 30D net iets prettiger. Het in en uitzomen op een foto gaat bijvoorbeeld wat sneller/makkelijker.

Als de weathersealing van de D200 niet belangrijk is voor je, zou ik zeker voor de 30D gaan. Deze geeft je de mogelijkheid om zelfs met 800 iso een hele zuivere foto te maken met weinig korrel. Bij de D200 moet ik er ruisonderdrukkings programma's op los laten.
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Nog maar eens: kies eerst je lenzen, DAN de body. je lenzen (als je tenminste goeie koopt) heb je zowat levenslang, je body niet.
              In dat geval is de raad van Matthias goud waard, want met die combinatie zit je onmiddellijk meer dan goed.

Je keuze maken op basis van de body 'omdat die professioneler oogt' is het domste wat je kan doen. Steek dat geld liever in goeie lenzen. Die zullen meer invloed hebben op het eindresultaat dan je body.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Nog maar eens: kies eerst je lenzen, DAN de body. je lenzen (als je tenminste goeie koopt) heb je zowat levenslang, je body niet.
                In dat geval is de raad van Matthias goud waard, want met die combinatie zit je onmiddellijk meer dan goed.

Je keuze maken op basis van de body 'omdat die professioneler oogt' is het domste wat je kan doen. Steek dat geld liever in goeie lenzen. Die zullen meer invloed hebben op het eindresultaat dan je body.
                Dit is het meest zinnige antwoord tot nu toe...

(Ik zal nooit meer het woordje "professioneel" gebruiken voor een D200.....)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
                  Toch vreemd dat professionele fotografen zoals Thom Hogan, graag gebruik maken van deze lens

en zie hier http://www.nikoncafe.com/vforums/showthread.php?t=72400
                  Woody is een gepensioneerde mode fotograaf en ik zie dat hij regelmatig gebruik maakt van de 18-200mm o.a de onderste foto hier http://www.nikoncafe.com/vforums/sho...d.php?t=118067
                  Roosje,

Ik vind het ook geen slechte lens. Het is zelfs een hele handige lens... Maar ik zou zelf liever het zoombereik in 2-en hakken en voor wat degelijker objectieven gaan....

Comment

Hier zit veel waarheid in. Lenzen gaan als het ware een leven lang mee ivm een body, daarom ook weer eens een klein voordeeltje van de Nikonvatting naar voor brengen ( niet het toestel he ), zowel Nikon DSLR's als Fuji DSLR's gebruiken dezelfde vatting, maw 2 vliegen in één klap Alle andere merken hebben hun eigen vatting of je moet met converters gaan beginnen wat dan weer nadelig is voor de beeldkwaliteit.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ik zou objectieven niet meer for life noemen.

10 max 15 jaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Hier zit veel waarheid in. Lenzen gaan als het ware een leven lang mee ivm een body, daarom ook weer eens een klein voordeeltje van de Nikonvatting naar voor brengen ( niet het toestel he ), zowel Nikon DSLR's als Fuji DSLR's gebruiken dezelfde vatting, maw 2 vliegen in één klap Alle andere merken hebben hun eigen vatting of je moet met converters gaan beginnen wat dan weer nadelig is voor de beeldkwaliteit.
                        Pfft, dat is geen voordeel te noemen. Als je met Nikon werkt, stap je toch niet zomaar over naar Fuji. Dan kan je evengoed als reden om voor Canon te kiezen aanhalen dat ze meer keuze in lenzen hebben. Dat is uiteindelijk allemaal bijkomstig hoor.

Ik ben indertijd met Canon begonnen omdat die op dat moment gunstigere voorwaarden hadden dan Nikon. Als dat toen omgekeerd was geweest, was ik nu met Nikon aan het fotograferen. Als dat merkeigen gezever vind ik wat het is: gezever.

Lenzen kiezen, body kopen voor de rest van 't geld. Da's de enige goeie keuze. Op dit moment is dat de D30 met de lenzen die Matthias voorstelt. Over twee maanden is 't misschien een Nikon, wie weet.
                        ______
                        www.vue.photo

Comment

Pfft, dat is geen voordeel te noemen. Als je met Nikon werkt, stap je toch niet zomaar over naar Fuji.
                          Ik ben maar al te blij dat ik zowel Nikon als Fuji kan gebruiken, ik werk met een D2HS en een Fuji S5 Pro. Allebei voor verschillende doeleinden . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Was mischien vroeger zo, maar den dag van vandaag is er ook een evolutie in de lenzen.
                            Een groot nadeel,vind ik, dat grote investeringen in lenzen je merk gebonden maken wat ook niet erg gezond is. Met een nikon vatting heb je nog de keus tussen Nikon en Fuji.

voorbeeld evolutie lenzen van de laatste jaren:
                            -IS/VR is heel populair geworden, komt haast geen zoom meer op de markt zonder.
                            -coating/filtering is speciaal aangepast voor digitaal
                            -veel meer aandacht voor hogere resoluties (APS-C + hogere megapixels eisen meer van de lens)
                            -APS-C sized lenzen (compacter)
                            -nieuwe lenzen zijn doorgaands lichter in gewicht door gebruik van andere en soms duurdere materialen
                            etc..

Een lens is uiteraard heel belangrijk maar een goede camera evenzeer, ze hebben allemaal voor en nadelen maar ik denk dat in dit segment de Pentax K10d toch zekers te overwegen valt. Bied heel veel mogelijkheden tegen een zeer aantrekkelijke prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Was mischien vroeger zo, maar den dag van vandaag is er ook een evolutie in de lenzen.
                              Een groot nadeel,vind ik, dat grote investeringen in lenzen je merk gebonden maken wat ook niet erg gezond is. Met een nikon vatting heb je nog de keus tussen Nikon en Fuji.

voorbeeld evolutie lenzen van de laatste jaren:
                              -IS/VR is heel populair geworden, komt haast geen zoom meer op de markt zonder.
                              -coating/filtering is speciaal aangepast voor digitaal
                              -veel meer aandacht voor hogere resoluties (APS-C + hogere megapixels eisen meer van de lens)
                              -APS-C sized lenzen (compacter)
                              -nieuwe lenzen zijn doorgaands lichter in gewicht door gebruik van andere en soms duurdere materialen
                              etc..

Een lens is uiteraard heel belangrijk maar een goede camera evenzeer, ze hebben allemaal voor en nadelen maar ik denk dat in dit segment de Pentax K10d toch zekers te overwegen valt. Bied heel veel mogelijkheden tegen een zeer aantrekkelijke prijs.

Je argument ivm APS-C lenzen houdt geen steek, want in dat geval wordt enkel het midden van de lens gebruikt, en laten die nu daar net de beste kwaliteit bieden. Oude (compatibele) lenzen doen het prima op digitale bodies. Full frame camera's stellen veel hogere eisen qua lenskwaliteit.
                              En ja, inderdaad, IS/VR is erbij gekomen, maar eens je die hebt kan je er eeuwenlang mee verder. Moet je als amateur nu op elk moment het neusje van de zalm hebben? Ik dacht het niet. Hoe dan ook: lenzen gaan véél langer mee dan een digitale body.
                              Coating aangepast: inderdaad, maar eens je die lenzen hebt is 't toch OK? Dan moet je toch geen andere meer kopen?

En inderdaad, als je in lenzen investeert ben je merkgebonden, maar dat is al altijd zo geweest, ook voor het digitale tijdperk.

Pentax: inderdaad, ook een goeie body. Maar mijn advies blijft: kies lenzen, dan de body.

Er wordt hier weer aan merkenverdediging gedaan dat het niet mooi meer is. Waarom in godsnaam? Laat die jongen zijn lenzen kiezen en daar zijn body op afstemmen!

Ik herhaal: het advies van Matthias biedt momenteel een formidabele combinatie. Dat kan niemand ontkennen.
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

Pfft, dat is geen voordeel te noemen. Als je met Nikon werkt, stap je toch niet zomaar over naar Fuji.
                                en waarom niet?

om de 4 jaar koop je waarschijnlijk een nieuwe body.

als je begint met canon heb je allerlei canon stuff: lenzen, flitsers, TC's,...

wil je een ander merk dan moet heel het boeltje buiten

bij nikon/fuji niet. ze hebben dezelfde vatting. trouwens de S5 zit in een D200-huisje

Comment

Working...
                                X