Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of 30D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 of 30D ?

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
    en waarom niet?

om de 4 jaar koop je waarschijnlijk een nieuwe body.

als je begint met canon heb je allerlei canon stuff: lenzen, flitsers, TC's,...

wil je een ander merk dan moet heel het boeltje buiten

bij nikon/fuji niet. ze hebben dezelfde vatting. trouwens de S5 zit in een D200-huisje
    Tja, whatever. en als Pentax met een supercamera komt zit je met beide andere merken niet goed als je zou willen veranderen.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht

Er wordt hier weer aan merkenverdediging gedaan dat het niet mooi meer is. Waarom in godsnaam? .
      De pot verwijt de ketel . . . . Ik heb geen enkele keer gesproken over een merk camera, enkel over een vatting . . . . . die gebruikt wordt op 2 merken, als je dit als geen pluspunt ervaart zijn we natuurlijk uitgeklapt.
      Canon heeft als voordeel een betere ruisbehandeling dan Nikon, zo heeft de Nikonvatting een voordeel op een Canonvatting . . . ieder merk heeft zo wel zijn pluspuntjes.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

JOude (compatibele) lenzen doen het prima op digitale bodies. Full frame camera's stellen veel hogere eisen qua lenskwaliteit.
        Ben ik het mee eens.
        Ik heb de eerste AF Nikoncamera (F-501) plus 2 AF-lenzen die in 1986 werden gelanceerd:
        - 70-210
        - 50 mm
        Deze lenzen gebruik ik nog > S2 Pro en D70.
        Ik ben géén "top-fotograaf" maar het gaat meer over de technische
        prestaties van deze lenzen op deze bodies.
        Die foto's mogen gezien worden

(Als ik een goed alternatief wil voor die 70-210 dan kom ik zonder omwegen
        terecht bij de 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VR Zoom-Nikkor).
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Pff, geef mij maar Nikon, gewoon kwestie menu, plaats knoppen, bediening, e.d.
          Voor 'k m'n D200 gekocht heb had ik met nog geen enkele SLR gewerkt, dus totaal geen bias. 'k Heb zowel enkele Nikon's als Canon's in m'n handen gehad, wat rondgekeken in de menus (kwa bereikbaarheid en duidelijkheid UI), instellingen veranderd via de knoppen rondom. Uiteindelijk vond ik Nikon mij beter liggen.
          En ja, om maar 't meest gebruikte voordeel te noemen, Canon heeft minder last van ruis, maar daar heb 'k nog niet veel last van gehad dat de ruis onaanvaardbaar zou zijn op m'n D200.
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Je argument ivm APS-C lenzen houdt geen steek, want in dat geval wordt enkel het midden van de lens gebruikt, en laten die nu daar net de beste kwaliteit bieden. Oude (compatibele) lenzen doen het prima op digitale bodies. Full frame camera's stellen veel hogere eisen qua lenskwaliteit.
            En ja, inderdaad, IS/VR is erbij gekomen, maar eens je die hebt kan je er eeuwenlang mee verder. Moet je als amateur nu op elk moment het neusje van de zalm hebben? Ik dacht het niet. Hoe dan ook: lenzen gaan véél langer mee dan een digitale body.
            Coating aangepast: inderdaad, maar eens je die lenzen hebt is 't toch OK? Dan moet je toch geen andere meer kopen?

En inderdaad, als je in lenzen investeert ben je merkgebonden, maar dat is al altijd zo geweest, ook voor het digitale tijdperk.

Pentax: inderdaad, ook een goeie body. Maar mijn advies blijft: kies lenzen, dan de body.

Er wordt hier weer aan merkenverdediging gedaan dat het niet mooi meer is. Waarom in godsnaam? Laat die jongen zijn lenzen kiezen en daar zijn body op afstemmen!

Ik herhaal: het advies van Matthias biedt momenteel een formidabele combinatie. Dat kan niemand ontkennen.

-APS-C sensors stellen hogere eisen aan een lens wat resolutie betreft.
            -full frame stelt meer eisen qua vignettering, CA en vervorming.

Wat IS/VR betreft aan de hoeveelste generatie zit men nu al ?? Is nog in volle evolutie net zoals de in body systemen.

Je kunt nog perfect oude lenzen gebruiken maar die bieden niet dezelfde mogelijkheden van hedendaagse lenzen.

Je lenzen zullen moeten evolueren tenminste als je tenvolle gebruik wilt blijven maken van wat toekomstige cameras te bieden hebben. Ik verwacht dat er in de toekomst veel meer interactie zal zijn tussen lens en body dan dat nu het geval is. Al is het maar om de huidige vignettering en CA problemen op te vangen.

Hoe gaan minder recente lenzen op 18mp sensors van morgen presteren ??

Welke innovaties zitten er nog in de pipeline ??

merkverdediging, ik doe niet aan merkverdediging, integendeel, raad juist aan om je niet te binden aan een merk via te dure investeringen in lenzen.

Wat de Pentax K10D betreft, ik heb geen enkele affectie met Pentax het is gewoon een waarneming. En het blijft volgens mij het beste toestel in dit segment, een toestel dat heel veel te bieden heeft, zekers voor zijn prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
              Pff, geef mij maar Nikon, gewoon kwestie menu, plaats knoppen, bediening, e.d.
              Voor 'k m'n D200 gekocht heb had ik met nog geen enkele SLR gewerkt, dus totaal geen bias. 'k Heb zowel enkele Nikon's als Canon's in m'n handen gehad, wat rondgekeken in de menus (kwa bereikbaarheid en duidelijkheid UI), instellingen veranderd via de knoppen rondom. Uiteindelijk vond ik Nikon mij beter liggen.
              En ja, om maar 't meest gebruikte voordeel te noemen, Canon heeft minder last van ruis, maar daar heb 'k nog niet veel last van gehad dat de ruis onaanvaardbaar zou zijn op m'n D200.
              Hou nu toch eens op over merken!

Je moet goeie LENZEN kiezen en dan je body erbij.
              Op DIT moment is CANON het meest interessant. Volgende maand misschien NIKON en over twee maanden misschien PENTAX.

Je lenzen zijn belangrijk, je body veel minder. Er bestaan geen slechte bodies meer.

Ongelofelijk hoe mensen hier verbonden zijn met HUN merk.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Verklaar u nader want ik zou wel eens willen weten wat er in de bediening van de D200 zogezegd professioneler is.
                Dat ze wat verschillen is zeker maar zeggen dat de ene profesioneler is dan de andere???
                Als voor de AF de D200 kan effectief in iets donkerdere omstandigheden focussen maar de 30D kan beter je onderwerp tracken dat is dus ook al geen verschil. Want het verschil is bij beide niet significant voor de meeste onder ons.
                Hup alweer zo defensief Het woordje "professioneel" werkt precies heel aanstekelijk Kan jij dit misschien iets minder provocerend benoemen?

Met "professionele" bediening bedoel ik het helemaal andere opzet van de camera controle links bovenaan op het toestel. Die van de D200 is meer gericht op directe controle terwijl de 30D het doet met de klassieke draaiknop met programma's waardoor je sneller in de menu's moet duiken om instellingen te veranderen

MVG,

Comment

Dit is wel een topic in het forumonderdeel camera's met als onderwerp welke de beste koop is: een Canon 30D of een Nikon D200 Wat verwacht je dan?

Op DIT moment is CANON het meest interessant. Volgende maand misschien NIKON en over twee maanden misschien PENTAX.
                  Wie zegt da???

Trek het je niet zo hard aan

MVG,
                  Last edited by frank207be; 22 juni 2007, 16:42. Reden: aangevuld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Dit is wel een topic in het forumonderdeel camera's met als onderwerp welke de beste koop is: een Canon 30D of een Nikon D200 Wat verwacht je dan?

Trek het je niet zo hard aan

MVG,
                    Nou, de TS wil anders wél goed advies natuurlijk, en volgens mij is het beste advies om niet voor een camera te kiezen, maar voor lenzen!
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Je moet goeie LENZEN kiezen en dan je body erbij.

Je lenzen zijn belangrijk, je body veel minder. Er bestaan geen slechte bodies meer.

Ongelofelijk hoe mensen hier verbonden zijn met HUN merk.
                      JIJ hebt misschien genoeg cash om elke maand van systeem te switchen, maar ik niet, en vele mensen samen met mij ook niet. Dus je MERK is wél degelijk belangrijk.
                      Samen met het merk veranderd ook de manier van de bediening van je camera. De ene werkt liever met Canon, de andere liever met Pentax, ik werk liever met Nikon.

Ja, lenzen zijn belangrijker dan de body. Maar je kan niet alle lenzen gebruiken op alle merken bodies.
                      Had ik dan moeten kiezen volgens de lenzen had ik misschien Canon gekozen en dan zat ik elke keer te sukkelen als ik 'n foto wil nemen omdat de bediening van Canon me niet ligt.
                      Dus MERK is wél degelijk belangrijk, hoe goed die ene lens van dit merk of die andere lens van dat merk, of nog 'n andere lens van 'n 3de merk ook mag zijn!!!!

Comment

Vijf jaar terug zat ik met hetzelde dilemma, en wist niet of ik een Nikon of een Canon camera zou kopen. Na heel veel foto's te bekijken vond ik toen de kleuren van de canon wat sprankelender als van de Nikon. Hierdoor toen mijn eerste Canon D60 gekocht, met daarbij natuurlijk de lensen. Achteraf begreep ik pas dat de kleuren op allerlei manieren te veranderen zijn, maar dat terzijde.

Ondertussen via de D60 naar de 10D gestapt en nu een 1DMKII. Had ik toen besloten een Nikon te kopen had ik nu nog steeds Nikon gehad en ook nog steeds evenveel plezier beleeft aan het fotograferen. Het zijn beide top merken en ze hebben allemaal hun kleine voor, en nadelen. Heb je eenmaal gekozen voor Nikon of Canon, zal je nooit meer spijt krijgen, want beide maken ook prachtige lensen.

En of je nu start met de 30D of met de D200, ga er maar van uit dat je aan beide prachtige camera's hebt waar je schitterende foto's mee kan maken.
                        Als je op internet een foto ziet, is het niet te zien of deze nu uit een canon of een nikon camera komt.

Ik begrijp dan ook niet steeds de discusie's tussen Nikon en Canon. Je kunt van zowel de Canon als Nikon camera natuurlijk wat minpunten opnoemen, maar die zijn in de praktijk vaak zo klein dat dit het maken van mooie foto's niet in de weg staat. Heb je eenmaal een Nikon of Canon dan zijn dat zulke kleine zaken dat je daar prima mee kunt leven.

Ik begrijp dat dit bericht je niet helpt in je keuze, maar wat ik wel zeggen is dat je eigenlijk geen verkeerde keuze kunt maken. Kijk naar je portomonee, de lensen en hoe voelt ie in je handen

Voor mij zijn er drie criteria die belangrijk zijn en dat zijn de volgende:
                        Scherpte van de foto.
                        Minimale ruis.
                        Trefzekerheid met scherpstellen.

Er zijn natuurlijk ook andere zaken zoals bedieningsgemak, levensduur batterij, stof en vuilafdichting lens/camera, maar die zijn voor mij persoonlijk iets minder belangrijk

Ik denk dat Canon een kleine voorsprong heeft in de ruis en Nikon in het bedieningsgemak. Aangaande scherpte van de foto en trefzekerheid denk ik dat beide hierin niet teleurstellen en ook zeker weer erg afhankeliijk is van de gebruikte lens

Succes met de keuze.
                        Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Goed gezegd !

Comment

Vroeger werkten we op Velvia 50, Kodachrome 64 of Fuji Reala 100, om goei kleuren en weinig korrel te hebben, en dat ging ook.
                            Nu zeuren we als we op ISO800 een beetje ruis op 100% pixelniveau zien (wat in een gewone standaardprint daarvoor nog niet eens zichtbaar is)
                            Misschien moeten we eerst terug foto's leren trekken ipv de high-techno freak uit te hangen
                            Zolang sluiter en diafragma apart te bedienen zijn, lukt het met de meeste toestellen wel ..
                            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Laat deze keuze aan vakmensen over die niets anders doen als testen, teminste wat ze ons proberen te laten geloven!
                              Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Comment

Hoi iedereen

Ik denk dat ik er uit ben ... voor het beschikbare budget :

Canon 30D body
                                Objectief L 17-55 IS 2.8
                                Objectief L 70-200 IS 4.0
                                Extra powerpack
                                2GB snelle CF card

Probleem is dat er voor het ogenblik nergens nog een 30D body verkrijgbaar is voor een scherpe prijs ... overal (Konijn, Studio73) uitverkocht !

groeten

Danny
                                Kijk ook eens op TrappistBier Beleven : Aktief genieten van een Trappistbier

Comment

Working...
                                X