Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of 30D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 of 30D ?

Gefeliciteerd met je keuze en veel plezier met je setup en hobby

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morpheus999 Bekijk bericht
      '

Kan nergens zo van genieten als die canon / nikon strijd. Volledig nutteloze discussie. Canon is beter point final dat zeggen ik en 70% van alle slr gebruikers die blijkbaar voor een canon kozen.... waarheid zit in nummers...

Denk dat je wat achterop loopt juist zoals Canon, Nikon heeft sinds december (in Japan althans) de fakkel van Canon overgenomen als de Nr1 als DSLR producent en nog niet met een klein beetje verschil.
      Al gehoord van de D80 en D200 ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        Denk dat je wat achterop loopt juist zoals Canon, Nikon heeft sinds december (in Japan althans) de fakkel van Canon overgenomen als de Nr1 als DSLR producent en nog niet met een klein beetje verschil.
        Al gehoord van de D80 en D200 ???
        Kun je dat even staven met wat cijfermateriaal aub?

Comment

Mod, doe hier maar snel een slotje op.
          We gaan hier weer even beweren dat Nicapentony beter is omdat er meer van verkocht worden...

Bestaat de "beste camera" of "beste lens" wel. Dat hangt toch allemaal af van wat je er mee wil doen.
          Voor mij is bv een Porsche brol omdat ik er mijn kinderen niet in kwijtgeraak.
          Een BMW 7 geraakt niet in mijn garage en zo kan ik nog wel doorgaan als je wil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
            Ja ga er maar eens mee gaan dochen met zo een D200. Geen 10 min houdt ie het uit. Een 30D met een raincover gaat daarentegen perfect blijven werken onder de douche. En wat zie je al de professionals doen die een wheathersealed body hebben als het begint te regenen....ja hoor een raincover over een camera en lens trekken. En tja echte weather sealing daarvoor heb je ook weathersealed lenzen voor nodig....heeft nikon die nu eigenlijk wel? Dat is dus allemaal nogal relatief he.

Als voor professioneel. Kan er mij iemand uitleggen waarom die knoppen op de linkerkant van een D200 professioneel zouden zijn? Dit zijn immers settings die je nogal wel eens zou willen gebruiken terwijl je jouw onderwerp aan het volgen bent maar met een D200 kan je dat omwille van de ergonomisch slechte plaatsing dus niet. Met een 30D kan je die allemaal veranderen terwijl je blijift je onderwerp volgen.....dat lijkt mij veel professioneler en ergonomischer.
            En tja professioneler wat is dat eigenlijk? Gezien de defintie die sommigen er hier aan lijken te geven is er geen enkele Leica, Hasselblad, Contax enz professioneel.....Tja met deze mensen zullen we dus maar niet teveel rekening houden.

Zoals Tom zegt ze werken anders en anders wil niet zeggen professioneler of niet. Ik ben ook helemaal akkoord dat je toch pas na veelvuldig en intensief gebruik je kan uitmaken wat de voor en nadelen zijn van zo een body's en hun werking. En je moet ook niet altijd zomaar geloven wat je op internet kan vinden want de meesten hebben toch geen grondige ervaring met beide systemen en meestal gaat je voorkeur naar het systeem dat je eerst kende of reeds het meest gebruikt hebt.
            Persoonlijk vind ik een body eens gaan vastnemen wel interessant om uit te maken of er iets is dat je echt stoort aan een body of niet. Maar echt veel info over het gebruik leer je daar niet uit. Erg veel waarde zou ik er zelfs niet aan geven. Zo een beslissing echt maken kan je gewoonweg niet op 1 uur laat staan een kwartierje in een winkel.....

Kijk gewoon naar wat je wil en maak het beste systeem dat beantwoord aan jouw wensen voor jouw budget. Al de rest is zever.
            Geef dus je wensen en budget en dan kan je zien wat jou het beste ligt. Wie weet is dat zelfs helemaal niet een D200 of een 30D.
            kleine opmerking ivm een nikon D200 en waterdicht
            ik kan zeggen dat die serieus goed is afgedicht tegen water en vocht
            ik maak regelmatig wat fototjes van mountainbikewedstrijden en heb er al meermaals in gietende regen mee gestaan zonder dat er maar een druppel water is ingekomen
            vorig jaar wereldbekerwedstrijd Spa gietende regen,schotland idem
            dit jaar wb Duitsland gietende regen,zwitersland idem
            en nog zo een paar maal en dat was wel wat langer dan een paar minuten
            dus niets gaan vertellen wat je zelf nog niet hebt ondervonden in het echt
            verder ga ik er niet te veel woorden aan vuil maken
            dat heeft toch geen nut ten opzichte van sommige die geboren zijn met een vooroordeel tegen een merk
            eigen kind mooiste kind in hun geval

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Kun je dat even staven met wat cijfermateriaal aub?
              yeps,

maand...nov dec..jan ..feb ...mrt ..apr
              Nikon....35,1 49,7 48,9 50,4 45,3 49,3
              Canon...47,5 34,3 35,2 35,5 39,8 35,4

In april Nikon 49,3% marktaandeel Canon 35,4% was ongeveer juist andersom in november. Verkoop nikon in november 12% lager dan canon in april 14% hoger!!
              Nikon heeft het te danken aan de D80-D40 en D200. vooral de D40 was een zeer goede zet en heeft van nikon de marktleider gemaakt. D40X zal stil aan ook wel zijn impact op de markt gaan hebben
              Canon haalt 2/3 van zijn omzet uit de 400D rest van de Canon winkel verkoopt volgens cijfers niet zo goed. De 400d blijft meest verkochte DSLR.
              ref Japan BCN survey data

Sony was zinnens Nikon zijn 2de plaats in te nemen, zullen hun strategy moeten herzien, of het moet zijn dat ze direct nr1 willen worden(LOL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                kleine opmerking ivm een nikon D200 en waterdicht
                ik kan zeggen dat die serieus goed is afgedicht tegen water en vocht
                ik maak regelmatig wat fototjes van mountainbikewedstrijden en heb er al meermaals in gietende regen mee gestaan zonder dat er maar een druppel water is ingekomen
                vorig jaar wereldbekerwedstrijd Spa gietende regen,schotland idem
                dit jaar wb Duitsland gietende regen,zwitersland idem
                en nog zo een paar maal en dat was wel wat langer dan een paar minuten
                dus niets gaan vertellen wat je zelf nog niet hebt ondervonden in het echt
                verder ga ik er niet te veel woorden aan vuil maken
                dat heeft toch geen nut ten opzichte van sommige die geboren zijn met een vooroordeel tegen een merk
                eigen kind mooiste kind in hun geval
                Yep en dat deed je dan met lenzen die niet weathersealed zijn. Net zoals ik met meerdere camera's al van in zwembaden foto's gemaakt heb en die bleven echt niet droog hoor. Maar zelfs al waren die camera's niet weathersealed.....geen probleem. Een beetje regen maakt geen enkele camera zomaar kapot. Veel regen daar kan zelfs geen enkele weathersealed camera tegen. De beste sealing is je hoofd gebruiken!

Comment

yeps,

maand...nov dec..jan ..feb ...mrt ..apr
                  Nikon....35,1 49,7 48,9 50,4 45,3 49,3
                  Canon...47,5 34,3 35,2 35,5 39,8 35,4

In april Nikon 49,3% marktaandeel Canon 35,4% was ongeveer juist andersom in november. Verkoop nikon in november 12% lager dan canon in april 14% hoger!!
                  Nikon heeft het te danken aan de D80-D40 en D200. vooral de D40 was een zeer goede zet en heeft van nikon de marktleider gemaakt. D40X zal stil aan ook wel zijn impact op de markt gaan hebben
                  Canon haalt 2/3 van zijn omzet uit de 400D rest van de Canon winkel verkoopt volgens cijfers niet zo goed. De 400d blijft meest verkochte DSLR.

Sony was zinnens Nikon zijn 2de plaats in te nemen, zullen hun strategy moeten herzien, of het moet zijn dat ze direct nr1 willen worden(LOL)
                  Vraag is natuurlijk hoe relevant zijn die cijfers? Want het is niet de eerste keer dat dit het geval is in Japan en toch uiteindelijk bleek wat je wil beweren niet het geval.
                  En who cares wie de grootste is dat belang ontgaat mij volledig. Ik verwacht alleen van mijn merk dat ze genoeg geld in R&D investeren om vooruitgang te maken en nieuwigheden naar de markt te brengen. Als om dat te bereiken ze de kleinste fabrikant van allemaal zijn is dat ook goed voor mij. Want grootste dat is nu toch totaal onbelangrijk zeker.

Veel plezier met je nieuwe camera Vader Abt. Prijs /kwaliteit had je geen betere keuze kunnen maken.

Comment

Yep en dat deed je dan met lenzen die niet weathersealed zijn. Net zoals ik met meerdere camera's al van in zwembaden foto's gemaakt heb en die bleven echt niet droog hoor. Maar zelfs al waren die camera's niet weathersealed.....geen probleem. Een beetje regen maakt geen enkele camera zomaar kapot. Veel regen daar kan zelfs geen enkele weathersealed camera tegen. De beste sealing is je hoofd gebruiken!
                    antartica rapport eens lezen dan zie je hoe verschillende camera's onder dezelfde conditie zich gedragen, en wat een beetje regen kan doen met camera's van een bepaalt merk beginnend met C

Comment

Als voor professioneel. Kan er mij iemand uitleggen waarom die knoppen op de linkerkant van een D200 professioneel zouden zijn? Dit zijn immers settings die je nogal wel eens zou willen gebruiken terwijl je jouw onderwerp aan het volgen bent maar met een D200 kan je dat omwille van de ergonomisch slechte plaatsing dus niet. Met een 30D kan je die allemaal veranderen terwijl je blijift je onderwerp volgen.....dat lijkt mij veel professioneler en ergonomischer.
                      En tja professioneler wat is dat eigenlijk? Gezien de defintie die sommigen er hier aan lijken te geven is er geen enkele Leica, Hasselblad, Contax enz professioneel.....Tja met deze mensen zullen we dus maar niet teveel rekening houden.
                      Als je een beetje vertrouwd bent met de D200 en D2X/h/s staan die toetsen ergonomisch perfect en bedien je die toetsen blindelings met je linkse vinger en met de rechtse vinger stel je de gewenste waarde in door aan het wieltje te draaien zonder maar 1x je oog van de zoeker te moeten halen. Je ziet immers ALLE veranderingen in je zoeker

Maar vanaf hier geef ik het ook op. De lol is eraf
                      Last edited by frank207be; 26 juni 2007, 08:09. Reden: Stukken tekst verwijderd

Comment

Weather sealed is nooit een garantie; wel een prettige omstandigheid.
                        We hebben zelfs verhalen gezien van kopje onder met D200 waarna alles zowel op korte als langere termijn perfect werkte.
                        Mijn 5D is niet weaher sealed, wat ik soms wel als hindrelijk heb ervaren (moet ik er toch voorzichtig mee omgaan).
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

antartica rapport eens lezen dan zie je hoe verschillende camera's onder dezelfde conditie zich gedragen, en wat een beetje regen kan doen met camera's van een bepaalt merk beginnend met C
                          Oh ja je bedoelt dat rapport waar de er +70 canon camera's in gebruik waren en 5 nikon...... ik wist niet dat canon zo een groot marktaandeel had. LOL

Je had dus iets van een +65 canon camera's die geen enkel probleem vertoonden en ook 5 nikons LOL.

Sorry ben niet echt de verhoudingen gaan controleren maar daar kwam het wel ong op neer. Eentje meer of minder maakt niets uit. Had je soms niet objectief willen zijn in je info puerte?

En dit is weer eens een voorbeeld dat weather sealing geen garantie tot niets is dank je daarvoor.

Comment

Ik heb ook getwijfeld en meer dan een jaar gelezen en gefoeterd op het ontbreken van een éénduidende keuze :

30D of 5D ? of D200?

Ik had een ooit een Nikon FM2n/T en Rolleiflex van mij pa. Daarna had hij een EOS 500n gekocht en had recentelijk een 400D gekregen.

Desondanks leek de D200 zeer aantrekkelijk.

weather sealed. Klonk zeer aantrekkelijk. Maar in een gesprek met een professional, fotograaf en verkoper van alle merktoestellen met een zeer grote afkeer voor Canon en een onvoorwaardelijke liefde voor Nikon bleek dat hij zijn D200's had ingeruild voor 2 bodies D2X. Hij gebruikte nog oude lenzen behalve 1. Ook vertelde hij dat 1 van zijn klanten een D200 binnengebracht had die volledig in de vuilbak mocht van spatwater uit een plas. Gisteren stond de sekretaris van onze voetbalploeg in de regen fotos te maken van spelers en jeugd, Nikon D70 en met de handdoek droogwrijven, geen probleem.
                            ==> weg met de gedachte dat dit een groot voordeel is want zo durf ik dus ook niet meer in de regen staan fotograferen.

Gezien de prijs van D200 vond hij de D40x de betere koop voor de amateur. De sony alpha kwam als beste uit de tests, gevolgd door de D80 en met als prijs-kwaliteit winnaar de D40X. Pentax was een goed alternatief en 400D was minst.

Ik kocht de 30D overgens. Je neemt nog altijd de foto als fotograaf, het materiaal met mogelijkheden en beperkingen kennen is belangrijkst. Het 'cliché' ivm toestellen en fotografie. Canon trapt de deur in en Nikon volgt enkele maanden later met een alternatief. Logisch dat de verkoop van Canon stagneert en daalt en die van Nikon toeneemt. Bij de opvolger zal het wellicht de andere kant opgaan. Als je de globale verkoopscijfers bekijkt kan je vooral afleiden dat beide merken gewoon fantastisch materiaal leveren en welke keuze ook een goeie is.

Canon maakt witte lenzen door wetten van de optica, sommigen noemen dit een snobisme van amateur-fotografen. Vergeten te melden dat Canon deze ontwikkelde vanuit het oogpunt zo perfect mogelijk te gaan voor de pro-fotograaf. 1 ding wat in de toekomst Canon terug de pole kan bezorgen is dat ze hun CMOS zelf ontwikkelen terwijl CCD vooral door Sony gemaakt worden. Nu ze ook bodies beginnen produceren en copyrights etc hebben zou dat wel eens het marktaandeel van Nikon kunnen kelderen. Hou je ver weg van deze nutteloze discussies. Of ga je gang en kies je vrienden op basis van hun camera en voetbalploeg Maak fotos, dat vooral.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Als je een beetje vertrouwd bent met de D200 en D2X/h/s staan die toetsen ergonomisch perfect en bedien je die toetsen blindelings met je linkse vinger en met de rechtse vinger stel je de gewenste waarde in door aan het wieltje te draaien zonder maar 1x je oog van de zoeker te moeten halen. Je ziet immers ALLE veranderingen in je zoeker Als natuurlijk de bomma zo'n Nikon vastneemt zal ze niet weten waar eerst te drukken, terwijl ze waarschijnlijk op de Canon die vertrouwde groene stand wel vindt

Maar vanaf hier geef ik het ook op. De lol is eraf
                              Hmmm moet je mij eens uitleggen hoe je die linkerknop indrukt of aan dat linker wieltje draait terwijl je jouw lens ondersteunt tijdens het fotograferen. Dan moet jij wel enorme handen hebben of ongeloofelijk stretchmogelijkheden alla fantastic 4. Met een canon is het een makkie alles valt te bedienen met 1 hand. Maar ja het vraagt een uurtje om de functies blindelings te kunnen. Eenmaal je daarmee weg bent belemmert niks je fotografie nog. Die D200 tja daar blijf je maar mee stoppen met fotograferen, setting veranderen en hop terug op zoek naar je onderwerp....tja ieder zijn voorkeur he maar geef mij maar degene die vlot loopt.

Comment

Wordt het niet stillaan tijd om een prijs uit te reiken voor de grootste merk-idioot?

'k Vind het wel moeilijk kiezen.

Comment

Working...
                                X