Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 'Het Sony Alpha Topic'

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    @DES,
    Zoals ik je gisteren beloofde :

Deze review bevat een goede illustratie van het effect van de Dynamic Range Optimizer, en geeft aan wanneer je best "DRO off", "DR" of "DR+" kan gebruiken: dcresource (halfweg de review).
    DR en DR+ werken niet indien je RAW en RAW+Jpeg gebruikt.

Ook als je (M)anueel gebruikt werkt het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belgian pie Bekijk bericht
      DR en DR+ werken niet indien je RAW en RAW+Jpeg gebruikt.

Ook als je (M)anueel gebruikt werkt het niet.
      Nee, dat is juist en ook wel logisch natuurlijk. Bij RAW is het uitgangspunt dat je beelden in de camera zo weinig mogelijk softwarematige aanpassing ondergaan om daarna op je pc eventueel aan te passen wat je wil.
      Waarschijnlijk is Sony er ook bij M van uit gegaan dat je daar liever zelf aanpast wat nodig is in plaats van de body zelf een beeldbewerking te laten uitvoeren.

Nu, eerlijk gezegd gebruik ik zelden of nooit RAW. Met de JPEG-beelden geraakt ik perfect aan de resultaten die ik wil.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Nee, dat is juist en ook wel logisch natuurlijk. Bij RAW is het uitgangspunt dat je beelden in de camera zo weinig mogelijk softwarematige aanpassing ondergaan om daarna op je pc eventueel aan te passen wat je wil.
        Waarschijnlijk is Sony er ook bij M van uit gegaan dat je daar liever zelf aanpast wat nodig is in plaats van de body zelf een beeldbewerking te laten uitvoeren.

Nu, eerlijk gezegd gebruik ik zelden of nooit RAW. Met de JPEG-beelden geraakt ik perfect aan de resultaten die ik wil.
        Is ook de sterkte van de alpha mooie consistente JPEG beelden, heb me laten wijsmaken dat je de scherpte van een lens kunt meten met de grote van het RAW bestand. Hoe scherper de lens hoe meer detail, en hoe groter het RAW bestand voor een zelfde opname. Iemand ervaring daarmee ???

Comment

En ik ben blijkbaar de enige die zit te wachten op hun midrange DSLR... Hopelijk komt hij nog voor deze zomervakantie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Epoca Bekijk bericht
            En ik ben blijkbaar de enige die zit te wachten op hun midrange DSLR... Hopelijk komt hij nog voor deze zomervakantie.
            Ik zit er niet echt op te wachten nee... Mijn 7D doet nog altijd prima zijn job
            Wat niet betekent dat ik niet net als alle anderen nieuwsgierig ben naar wat de 7D zal gaan vervangen.

Voor de zomervakantie... zou kunnen maar ik acht de kans niet echt groot. Dat is nog slechts 6 weken hé
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              Is ook de sterkte van de alpha mooie consistente JPEG beelden, heb me laten wijsmaken dat je de scherpte van een lens kunt meten met de grote van het RAW bestand. Hoe scherper de lens hoe meer detail, en hoe groter het RAW bestand voor een zelfde opname. Iemand ervaring daarmee ???

Ik heb ondervonden, ik gebruik alleen RAW, dat een donkere foto meer informatie heeft dan een lichte ... daardoor groter bestand ...

Comment

Vraagje voor de minolta 7D en 5D bezitters,

is deze camera even ruisgevoelig of de sony?voor de ene stoort dit en voor de andere niet,als je de fotos uitprint op een normaal formaat zie je dat wel niet ,maar om als bureaublad of digitale presentatie heb je er toch wel last van vind ik.
                scoren deze beter?ik dacht wel dat je minder pixels hebt,en dus minder intresant als je moet croppen,
                heeft er iemand een meer grondige uitleg?

Comment

Voor de zomervakantie... zou kunnen maar ik acht de kans niet echt groot. Dat is nog slechts 6 weken hé
                  Vorig jaar zat ook iedereen af te tellen naar de zomer vakantie voor de α100 maar uiteindelijk was die er ook pas tegen eind Juli .....
                  Dus don't get your hopes up zou ik zo zeggen

G
                  As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                  like.no.other

Comment

de DSLR-A100 en flitsen

Ik tracht een goede flits te vinden, liefst wireless, die op de A100 kan werken. Spijtig genoeg heb ik reeds enkele slechte ervaringen (eBay flitsschoen speciaal voor A100 die niet werkt, Minoltaflits ook goed voor A100 maar deed het ook niet enz.) en 499€ voor de 'echte' is nu net veel te veel. Ik probeerde bij Phoenix de D92-BZS maar ook zij (antwoord op hun site) blijken terughoudend als je 100% werk-garantie vraagt. Als ik in studio werk met de wireless-flitsen die al de Nikon collega's gebruiken via een WL-adapter op de camera dan hkan ik (a) de adapter niet doen werken en (b) als ik de Sony of Wireless zet dan gaan al de lichtjes aan, zeer keurign, maar wel te vroeg ttz. bij de pre-flash !
                    Heeft iemand reeds ervaringen met 'werkende' en liefts betaalbare flitsen op de DSL-A100 ? Enige studio ervaring met lichtbakken die in sync gaan met de Sony ? Hoop doet leven als denk ik soms dat ik beter een Nikon had gekocht niet voor de kwaliteit (deze is uitstekend zelf bij vergrotingen tot 1 meter) maar op gebeied van toebehoren.
                    Looking for your answers ...

Comment

Ik ga hier even doorlinken naar het andere topic waar je dezelfde vraag gesteld hebt.

Ik tracht een goede flits te vinden, liefst wireless, die op de DSLR-A100 kan werken. Spijtig genoeg heb ik reeds enkele slechte ervaringen (eBay flitsschoen speciaal voor A100 die niet werkt, Minoltaflits ook goed voor A100 maar deed het ook niet enz.) en 499 voor de 'echte' is nu net veel te veel. Ik probeerde bij Phoenix de

kwestie van het een beetje overzichtelijk te houden
                      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                      like.no.other

Comment

ik ga mijn vraag herformuleren over post 52,

ik wou weten of de D5 en D7 even ruisgevoelig zijn of de sony,
                        -waarom stel ik deze vraag,heel simpel om een idee te hebben of de toekomstige opvolger van de 7D dezelfde beeldkwaliteit gaat leveren,
                        -waarom vraag ik dat nu weer zal je zeggen,das ook simpel de sony is een fantastis toestel ,als je al je beelden mooi breedvullend gemaakt hebt ,maar als je begint te werken met tele vanaf 400mm en je moet dan beginnen croppen dan is de ruis toch wel van die aard dat deze storend is.
                        i.m.h.o.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                          ...
                          als je al je beelden mooi breedvullend gemaakt hebt ,maar als je begint te werken met tele vanaf 400mm en je moet dan beginnen croppen dan is de ruis toch wel van die aard dat deze storend is.
                          i.m.h.o.
                          Wat uitleg is dat nu weer? Ge moet toch altijd trachten beeldvullend te werken ... indien ge dat niet kunt met een 400mm koopt ge een langer lens of een 1,4 -2,0X tele converter ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belgian pie Bekijk bericht
                            Wat uitleg is dat nu weer? Ge moet toch altijd trachten beeldvullend te werken ... indien ge dat niet kunt met een 400mm koopt ge een langer lens of een 1,4 -2,0X tele converter ...
                            Dat weet mijn zoon van 12 jaar ook!,
                            en dat was mijn vraag niet,om les in fotografie te krijgen,
                            -denkt u nu echt dat al de fotos in showcase zonder crop zijn ,
                            ale jong wees nu eens even serieus,ik heb hier een konijn staan op de site met een 100 percent crop,en die is goed te doen ,maar als je een klein vogeltje wilt in een kader steken,met een blauwe hemel heb je pech,want dan komt de ruis er door.
                            en je kan niet altijd dicht genoeg bij je onderwerp komen/geraken.
                            En kom mij niet af met een noise progamma,dat is volgens mij aleen maar goed om je details uit je foto te halen.

maar toch bedankt voor de grondige uitleg op mijn vraag

Comment

Klein vogeltjes? Dat is ook de reden waarom vogelfotografen joekels van lensen hebben ... om ze beeldvullend te kunnen fotograferen, en ze werken ook meestal gecamoufleerd of verborgen ... ieder zijn specialiteit.

Comment

Hallo

Ik ben aan het uitkijken naar een statief. Mijn oog is gevallen op de Sherpa Pro 640.
                                Kan ik daar mijn sony op aansluiten? of heb ik nog andere toebehoren nodig?
                                Ik lees op het forum wel het een en ander over balhoofden, zijn deze noodzakelijk? wat is de meerwaarde dervan?
                                Hoe weet ik welke geschikt is voor mijn toestel/lens?
                                Het zou zijn om met mijn 200-500 te werken.

Het zijn veel vragen, maar hoop toch ergens een antwoord te vinden

thx
                                Litte

Comment

Working...
                                X