Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 'Het Sony Alpha Topic'

Indien je goed wil doen ... een balhoofd met snelkoppeling en waterpas ... een balhoofd heeft maar 1 schroef om te bedienen, sneller en makkelijker ...

Comment

ik was al zover om een balhoofd te nemen.
      maar wat juist? heb je enige voorbeelden?
      moet ik ook plaatjes hebben voor mijn lens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belgian pie Bekijk bericht
        Indien je goed wil doen ... een balhoofd met snelkoppeling en waterpas ... een balhoofd heeft maar 1 schroef om te bedienen, sneller en makkelijker ...
        bedoel je deze,

Oorspronkelijk geplaatst door Litte Bekijk bericht
        ik was al zover om een balhoofd te nemen.
        maar wat juist? heb je enige voorbeelden?
        moet ik ook plaatjes hebben voor mijn lens?
        hier staat er eentje die wel intresant kan zijn,het is wel geen balhoofd
        TWEEDEHANDS MANFROTTO STATIEF 058B TE KOOP. ZIE: Weinig gebruikt, in uitstekende conditie. 150 euro http://www.manfrotto.com/Jahia/op/preview/cache/offonce/pid/2288?livid=68%7C69&idx=70 Af te halen in Antwerpen Vragen: 0477 610906
        Last edited by DES; 16 mei 2007, 10:23.

Comment

Voor wie deze website (of het erin vermeldde tijdschrift) van David Kilpatrick nog niet kende... :
          http://www.photoclubalpha.com/

Bevat heel wat interessants ivm alpha.

Onder andere links naar nummers van zijn tijdschrift :
          http://www.photoclubalpha.com.nyud.n...ldsummer06.pdf
          Last edited by K-2; 16 mei 2007, 10:49.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

de eerste verwijzing is naar een 3-wegs systeem.
            ik ben op zoek naar een balhoofd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Voor wie deze website (of het erin vermeldde tijdschrift) van David Kilpatrick nog niet kende... :
              http://www.photoclubalpha.com/

Bevat heel wat interessants ivm alpha.

Onder andere links naar nummers van zijn tijdschrift :
              http://www.photoclubalpha.com.nyud.n...ldsummer06.pdf
              Zijn site kende ik nog niet, thanks
              flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                Zijn site kende ik nog niet, thanks
                En deze dan?

Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andrek Bekijk bericht
                  Daar staat nog niet veel op hé...

Om Dyxum voorbij te steken als 'most usefull resource for alpha users' gaan ze nog een pak overuren mogen draaien
                  flickr

Comment

Zijn er collega's Sony Alpha gebruikers die zich al een afstandsbediening aangeschaft hebben. zo ja welke: draadloos of met draad? of is er een oplossing zoals met de remote control 'tv' zoals met de Nikon?
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

Comment

Geen idee of er draadloos bestaat voor de a100. Ik heb er eentje met zo'n 5 meter draad...
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Officieel bestaan enkel de bedrade afstandsbedieningen...ik geloof 50cm en 5m; op ebay zijn er draadloze afstandbedieningen te koop van een alternatief merk (uit hong kong dacht ik); 't schijnt wel goed te werken en de prijs was maar zoveel als die met draad...

Hopelijk helpt het iets...

Comment

Ik hoor eigenlijk weinig klagen over de Alpha, enkel de ruis schijnt een serieus probleem te zijn? (boven de 400 grens)
                          + een beetje luidruchtige spiegel!

Comment

bedankt voor de tip portmixus, ik zal voorlopig nog wat wachten, en anders de 5m draadoptie aanschaffen.

voor Grantwazoo: ik vind ook altijd dat de spiegel zo verschrikkelijk veel lawaai maakt, vooral als je in een stille (kerk bv) omgeving afdrukt. Mijn analoge canon was heel wat stiller.
                            Sony RX10 Mark IV
                            nog een fijne dag verder!
                            Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                              bedankt voor de tip portmixus, ik zal voorlopig nog wat wachten, en anders de 5m draadoptie aanschaffen.

voor Grantwazoo: ik vind ook altijd dat de spiegel zo verschrikkelijk veel lawaai maakt, vooral als je in een stille (kerk bv) omgeving afdrukt. Mijn analoge canon was heel wat stiller.
                              Minolta 5D is ook zo lawaaierig.
                              Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                              Web-Albums

Comment

Voor zover ik weet is het design van de spiegel zo gemaakt, dat body de schok van de spiegel opvangt, en niet de spiegel. Vandaar het iets luidere geluid...
                                Meesten vinden het geluid dan weer "cooler", maar in sommige gevallen is't inderdaad beetje storend...De analoge Minolta's waren wel iets stiller! (Ook de scherpstelmotor was beetje stiller, ondanks in het analoge tijdperk één van de snelste geweest te zijn...)

Die afstandsbedieningen zijn een must voor mensen die de "bulb" functie gebruiken, bij bulb trekt de camera immers een foto zolang je de knop ingedrukt houdt, dus al je dat een uur wilt vasthouden...moet jet een uur op dat knopje blijven drukken...tenzij je een afstandbediening koopt. Je kan hem dan "locken" en releasen wanneer je wilt. Voor de rest is er niet veel speciaals aan.

De ruis is een 'trade off' voor de hoge resolutie die uit deze 10 megapixel sensor wordt gepuurd...trucjes die gekend zijn (zal ze nog eens herhalen) is overcompenseren met 0,3 op iso 800 en + 2/3 op iso 1600 (de gevoeligheid is hoger dan beschreven door sony, iso 800 is in werkelijkheid iso 1000...dus beetje overcompenseren herleidt deze terug tot ongeveer iso 800)

Issue zou ik het niet noemen, beetje ongelukkig dat wel...

Comment

Working...
                                X