Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

    Voor zij die soms iets KM-Sony (2de hands of nearly new) zoeken, met dank aan K2 kijk hier eens: http://www.dieters-foto-shop.de/verkaufen.html niet goedkoopste, wel wat hij omschrijft klopt als een bus, en is een Minolta-Sony man van het eerste uur! ....Vind je iets niet, mail hem..
    Ben zelf tevreden van!

    Comment


    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

      Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
      Voor zij die soms iets KM-Sony (2de hands of nearly new) zoeken, met dank aan K2 kijk hier eens: http://www.dieters-foto-shop.de/verkaufen.html niet goedkoopste, wel wat hij omschrijft klopt als een bus, en is een Minolta-Sony man van het eerste uur! ....Vind je iets niet, mail hem..
      Ben zelf tevreden van!
      aha!! goed om weten..vroeg me al af waar K2 altijd die lenzen op de kop kon tikken!
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

      Comment


      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

        Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
        Voor zij die soms iets KM-Sony (2de hands of nearly new) zoeken, met dank aan K2 kijk hier eens: http://www.dieters-foto-shop.de/verkaufen.html niet goedkoopste, wel wat hij omschrijft klopt als een bus, en is een Minolta-Sony man van het eerste uur! ....Vind je iets niet, mail hem..
        Ben zelf tevreden van!
        klopt, prima service; ik heb er zelf ook al o.m. een nieuwe lens gekocht (was wel exemplaar bestemd voor de Canadese markt - en hoewel ze de ganse wereld rondgereisd had, was ze toch 40% goedkoper dan hier )
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment


        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

          Zal me maar geen illusies maken maar een heel goedkope Sony 16-80mm F3.5-4 Carl Zeiss of Sony 16-105mm F3.5-5.6 DT of Sony 11-18mm F4.5-5.6 DT zal ik er wel niet vinden zeker.

          Thuis een gepolst bij de echtgenote om er eentje nieuw aan te schaffen maar ik kreeg enkel een blik toegeworpen, zonder verdere commentaar...na 30j huwelijk weet je dan meteen genoeg he

          blijven hopen, dat doen we!
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment


          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

            Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
            aha!! goed om weten..vroeg me al af waar K2 altijd die lenzen op de kop kon tikken!
            't Gaat hier over mij precies .

            Als ik iets zoek, dan kijk ik inderdaad verder dan Belgiumdigital, Kapaza of marktplaats.nl .
            In Duitsland, de VS/Canada en Japan is veel meer te vinden dan hier .
            (En de kosten (verzending, douane, btw) die je hebt als iets bv. uit de VS komt, die worden netjes gecompenseerd door de het wisselkoersvoordeel. Soms valt het voordelig uit, soms is het iets duurder, maar het is wel altijd veel goedkoper dan nieuw ).

            ps: een 16-80 moet toch wel voor €400 max te vinden zijn hoor. Staat er geen meer op marktplaats.nl op dit moment ? Er waren er onlangs twee.
            Succes !
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

              Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
              met dank aan K2
              Zonder dank. Ik ben blij dat je er tevreden van bent .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                't Gaat hier over mij precies .

                Als ik iets zoek, dan kijk ik inderdaad verder dan Belgiumdigital, Kapaza of marktplaats.nl .
                In Duitsland, de VS/Canada en Japan is veel meer te vinden dan hier .
                (En de kosten (verzending, douane, btw) die je hebt als iets bv. uit de VS komt, die worden netjes gecompenseerd door de het wisselkoersvoordeel. Soms valt het voordelig uit, soms is het iets duurder, maar het is wel altijd veel goedkoper dan nieuw ).

                ps: een 16-80 moet toch wel voor €400 max te vinden zijn hoor. Staat er geen meer op marktplaats.nl op dit moment ? Er waren er onlangs twee.
                Succes !
                idd, volhouden, ik heb min SAL1680 voor 270 € gevonden op ébay, hier onder Luik..as new , in de doos....reden: hij ging naar Canon ......

                Comment


                • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  't Gaat hier over mij precies .

                  ps: een 16-80 moet toch wel voor €400 max te vinden zijn hoor. Staat er geen meer op marktplaats.nl op dit moment ? Er waren er onlangs twee.
                  Succes !
                  ge moogt ze me altijd ne keer 'aanpointen' se
                  tenzij dat je er nog eentje hebt in de uitverkoop he (zou den eerste keer niet zijn dat ik iets bij jou aanschaf )
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

                  Comment


                  • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                    Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
                    idd, volhouden, ik heb min SAL1680 voor 270 € gevonden op ébay, hier onder Luik..as new , in de doos....reden: hij ging naar Canon ......
                    toeme he, altijd te laat lol.....geef er jou 300 voor
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

                    Comment


                    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                      Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                      toeme he, altijd te laat lol.....geef er jou 300 voor
                      LOL denk toch dat ik ze ga koesteren

                      Comment


                      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                        Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                        Zal me maar geen illusies maken maar een heel goedkope Sony 16-80mm F3.5-4 Carl Zeiss of Sony 16-105mm F3.5-5.6 DT of Sony 11-18mm F4.5-5.6 DT zal ik er wel niet vinden zeker.

                        Thuis een gepolst bij de echtgenote om er eentje nieuw aan te schaffen maar ik kreeg enkel een blik toegeworpen, zonder verdere commentaar...na 30j huwelijk weet je dan meteen genoeg he

                        blijven hopen, dat doen we!
                        doe een mailtje naar Dieter Scherk; hij zal er wel aan geraken; hij heeft ze al in de aanbieding gehad met prijzen van 375 a 425
                        op eBay zie je vaak perfecte exemplaren van de SAL1680Z gaan aan 400 a 500 euro, maar soms zie je Belgische of Nederlandse exemplaren die voor minder verkocht raken (onlangs een gezien aan 300)
                        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                        Comment


                        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                          doe een mailtje naar Dieter Scherk; hij zal er wel aan geraken; hij heeft ze al in de aanbieding gehad met prijzen van 375 a 425
                          op eBay zie je vaak perfecte exemplaren van de SAL1680Z gaan aan 400 a 500 euro, maar soms zie je Belgische of Nederlandse exemplaren die voor minder verkocht raken (onlangs een gezien aan 300)
                          je mag mij altijd een seintje geven als je er nog eentje ziet!
                          Sony RX10 Mark IV
                          nog een fijne dag verder!
                          Guido

                          Comment


                          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                            Wij denken eraan om een sony a55 aan te schaffen. Zo kunnen we steeds mooie kiekjes maken en leuke filmpjes draaien.
                            Ik zag hier dat jullie ook in de VS, Canada, ... bestellen.
                            Heeft iemand daarvoor goede sites? Is dat steeds tweedehands of ook nieuw?
                            Oh ja, en bij de sony a55, welk objectief zouden jullie nemen?
                            We hebben hier een telelens die er volgens mij op zou passen (nu een sony a300). En zouden we de a300 houden of weg doen?

                            Comment


                            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                              Ik kijk gewoonlijk op www.dyxum.com onder "sell/buy", of op Ebay (maar dan weet je dat je best vrij voorzichtig bent).

                              De Minolta/Sony-lenzen die je nu bij de a300 hebt, zullen ook op de a55 perfect werken.
                              (Enkel met Sigma lenzen is het mogelijk dat de lens een gratis aanpassing nodig heeft.)

                              Wat betreft lenskeuze: welke lenzen heb je nu ? Over het algemeen is een CZ16-80 zeker uitstekend, maar een Sony 16-105 is ook wel goed.
                              Op dyxum vind je veel info over alle mogelijke lenzen.
                              En ook op www.photozone.de en www.kurtmunger.com vind je goede tests (bv. deze voor 16-80 / 16-105.

                              Als ik jou was, zou ik de a300 verkopen. Dat maakt budget vrij om voor een "betere" lens bij de a55 te gaan, of er als extra een leuke lens bij te nemen, bv. een Sony 35/1.8 of 50/1.8, of een goeie flitser. Tenzij je denkt de twee cameras naast elkaar te gaan gebruiken, dan kan je hem beter houden natuurlijk .

                              Succes !
                              Last edited by K-2; 13 december 2010, 11:13.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                                Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                                je mag mij altijd een seintje geven als je er nog eentje ziet!
                                Misschien is deze iets : 16-105 op marktplaats.

                                Uit de vergelijking die Kurt Munger maakte met de CZ16-80 kwam niet zo heel veel verschil tussen beide naar voor. De CZ blijft wel de betere van de twee, maar de andere heeft iets meer bereik en kost minder .
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X