Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 'Het Sony Alpha Topic'

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    @DES,
    Zoals ik je gisteren beloofde :

    Deze review bevat een goede illustratie van het effect van de Dynamic Range Optimizer, en geeft aan wanneer je best "DRO off", "DR" of "DR+" kan gebruiken: dcresource
    De link werkt niet, bedoel je deze soms

    Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

    Comment


    • #32
      Re: 'Het Sony Alpha Topic'

      Oorspronkelijk geplaatst door leen Bekijk bericht
      De link werkt niet, bedoel je deze soms

      http://www.dcviews.com/reviews/Sony-...100-review.htm
      Nee Leen, deze is het niet. Ik heb de link hierboven gecorrigeerd. Sorry voor het foutje.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #33
        Re: 'Het Sony Alpha Topic'

        thanks voor de 'dcresource ' link Paul.

        Toen ik bedoelde dat mijn foto's er soms flets uitzagen, dan zagen en zien ze er soms uit zoals je op die link ziet: met de DRO standardpositie namelijk.
        Weet dus ook meteen wat te doen om te corrigeren he!
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

        Comment


        • #34
          Re: 'Het Sony Alpha Topic'

          merci he,echt leerrijk,jammer van mijn (t)engels tis nie echt goe maar begrijp er toch veel van,ga het nog een paar keer lezen en trachten het in het kopje te krijgen

          Comment


          • #35
            Re: 'Het Sony Alpha Topic'

            Oorspronkelijk geplaatst door leen Bekijk bericht
            De link werkt niet, bedoel je deze soms

            http://www.dcviews.com/reviews/Sony-...100-review.htm
            DRO staat waarschijnlijk niet op de Mionolta D5 , of vergis ik mij ?
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

            Comment


            • #36
              Re: 'Het Sony Alpha Topic'

              Nee, de dynamic range optimizer is een van de dingen die Sony heeft toegevoegd.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #37
                Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                En toch is het oppassen met de dro is mijn ervaring zeker in combi met de vivid instelling.
                Ik had bij zonnig weer in de middag bij het fotograferen van een knalrood tulpen veld dat de rode kleuren dicht liepen met dr+ en vivid instelingen en ik fotografeerde met de Sigma 10-20 groothoek.
                Met een veld met blauwe tulpen was het geen probleem.
                Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

                Comment


                • #38
                  Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                  Oorspronkelijk geplaatst door leen Bekijk bericht
                  En toch is het oppassen met de dro is mijn ervaring zeker in combi met de vivid instelling.
                  Dat is zeker zo. De verschillende opties moeten een beetje verstandig gebruikt worden, lettend op de omstandigheden waarin men werkt. Er is niet één set van instellingen die altijd het beste resultaat oplevert.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #39
                    Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                    Heeft iemand al IR geprobeerd?
                    Ik ben echt aan het sukkelen, ik denk dat mijn WB niet correct is, iemand tips?? Ik gebruik de cokin 007 89b filter.

                    Comment


                    • #40
                      Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                      Oorspronkelijk geplaatst door SnEm Bekijk bericht
                      Heeft iemand al IR geprobeerd?
                      Ik ben echt aan het sukkelen, ik denk dat mijn WB niet correct is, iemand tips?? Ik gebruik de cokin 007 89b filter.
                      kan je iets méér uitleg geven?
                      begrijp niet echt wat je bedoelt,
                      maar de beste manier om als je op de sukkel bent(denk ik) is in het menu gaan(knop onder de on/off knop),en je instellingen terug te zetten op de fabrieksinstellingen,en dan als je iets verandert van je instellingen dit goed te onthouden,als het dan mis gaat weet je welke instelling je moet aanpassen en kun een stapje terug doen,zo leer je uw toestel beter kennen,
                      als het specifiek gaat over je witbalanceinsteling,dan moet je de linkerdraaiknop nemen,op wb zetten,als je dan in de witbalancefunctie zit,kan je naar de 5500k stand gaan,als je die selecteert kan je kiezenom je kleurtemperatuur aan te passen,(tussen 5 en 500 k,1is koude kleur en 900 warme kleur)en kan je ook nog kiezen tussen m9(rode kleur) en g9(groene kleur) (19 stappen verschil).

                      -Not surprisingly, the A100 has a full suite of white balance controls. There are auto and preset modes (of course), plus you can set the color temperature manually (from 2500K to 9900K) or use a white or gray card for custom WB. You can also "fine tune" each of the preset settings by ±3, except for fluorescent, which is -2 to +4.
                      -het kan ook zijn dat mijn uitleg je niet verder helpt omdat ik je vraagstelling niet volledig begrepen heb,
                      if so

                      maar mischien kan je iets precieser zijn met je vraagstelling ,dat zou dan kunnen helpen om een gerichter antwoord te geven
                      Last edited by DES; 12 mei 2007, 12:24.

                      Comment


                      • #41
                        Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                        Wel ik denk dat de WB aan de oorsprong ligt van m'n probleem, het customisen heb ik gedaan zonder filter, want met filter krijg ik steeds een fout melding! Op verschillende fora heb ik gelezen dat je de zowel WB met als zonder kunt customisen???
                        Momenteel heb ik een WB van 3400!
                        Ook heb ik steeds witteplekken op m'n foto's???

                        zie vb

                        Comment


                        • #42
                          Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                          Oorspronkelijk geplaatst door SnEm Bekijk bericht
                          Wel ik denk dat de WB aan de oorsprong ligt van m'n probleem, het customisen heb ik gedaan zonder filter, want met filter krijg ik steeds een fout melding! Op verschillende fora heb ik gelezen dat je de zowel WB met als zonder kunt customisen???
                          Momenteel heb ik een WB van 3400!
                          Ook heb ik steeds witteplekken op m'n foto's???
                          De filter die je gebruikt, ken ik niet; maar waarom zet je die witbalans bij dit soort foto niet gewoon op automatisch (in menu het eerste puntje: AWB) (tenzij je dit soort special effects wou natuurlijk ) ?
                          In specifieke omstandigheden gebruik ik de opties van puntje twee, vooral bij kunstlicht en flits, eventueel gecorrigeerd met een +/-1.
                          De K-waarden (punt 3) op zich stel ik dus eigenlijk zelden of nooit rechstreeks in. Hoeft ook niet volgens mij want met de standaardopties die Sony ingebouwd heeft gaat het bij mij altijd goed.

                          Met de witte vlekken bedoel je de 7-hoekjes in je foto ?
                          Ik veronderstel dat de foto met de kitlens gemaakt is, en die is eigenlijk over het algemeen niet zo gelukkig als ze moet werken met direct tegenlicht. De flare-stippen en de strepen in de lucht zijn daarvan het resultaat denk ik.
                          Last edited by K-2; 12 mei 2007, 19:08.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #43
                            Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                            Bedankt K-2, ik zal dit eens proberen!
                            En ja ik gebruik de kitlens...een goeie lens is bijna duurder als het toestel zelf...ik weet nu waarvoor te sparen!!

                            Bedankt!

                            Comment


                            • #44
                              Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                              Oorspronkelijk geplaatst door SnEm Bekijk bericht
                              Bedankt K-2, ik zal dit eens proberen!
                              En ja ik gebruik de kitlens...een goeie lens is bijna duurder als het toestel zelf...ik weet nu waarvoor te sparen!!

                              Bedankt!
                              Graag gedaan.

                              En... de kitlens is qua beeldkwaliteit best wel een goeie lens hoor

                              Je moet enkel met een paar beperkingen rekening houden, maar als je dat doet, dan heb je vrij goede foto's.
                              18-70 vs 17-35G
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #45
                                Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jimbo_R Bekijk bericht
                                Tsja, wil nog heel veel van dit toestel leren. De kwaliteit valt me nog steeds tegen. Maar dat komt door mij omdat ik of op auto of een van de modussen fotografeer (potret etc). Na een dagje schieten heb ik meestal maar 1 a 2 foto's die de moeite zijn.

                                Vooral wat voor instellingen gebruiken jullie nu wanneer. bv in de dierentuin. portret, of auto of alles handmatig. iso waardes, kleurbalans etc.
                                dit is niet alleen bij sony hoor.. elke persoon die naar DSLR overschakeld meot zijn materiaal leren kennen. ik heb nu 2 jaar een eos en pas na een dik jaar gebruik begon ik pas (90%) scherpe platen eruit te krijgen (ipv 10% vh begin)

                                vooral een vaste hand krijgen is moeilijk als je van een compactcamera komt met stabilisatie en nog een hoop meer softwareprullen.

                                ik zou beginnen op de P modus waar je zelf mag bepalen of hij zelf mag flitsen, zelf de belichting wat donkerder/lichter kan zetten maar hij zelf nog diafragma en sluitertijd rekent.
                                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                                Comment

                                Working...
                                X