Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 1.1X crop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3 1.1X crop?

Het consumentengamma heeft vorig jaar een serieuze push gekregen met veschillende camera's en goede DX objectieven, en dat heeft Nikon geen windeieren gelegd qua marktaandeel en winst, en ze hebben op die basismodellen aangetoond dat ze qua ruis op hoge ISO veel van hun achterstand hebben ingehaald. Het pro gamma is in tegenstelling tot wat sommige beweren toch ook niet mis: een zeer uitgebreide aanbod aan fenomenale objectieven Welk ander werk buiten Canon heeft anders zoveel lichtsterke en/of superobjectieven met AFS en ook een respectabel aantal met VR? (wat voor mij de reden is om zeker bij Nikon te blijven Ook de robuustheid, snelheid, AF prestaties en ergonomie van de D2 reeks is zeker van het allerhoogste topniveau. De D2x heeft nog altijd de grootste pixeldichtheid wat een voordeel blijft voor natuurfotografie en de D2Hs haalt nog altijd 8FPS zonder crop en is vrij goed op hoge ISO's,

Maar het is natuurlijk geweten dat Nikon verschillende problemen moet oplossen en gaten moet dichten in het hogere segment om de professionele fotograaf of overenthousiaste amateur voor zich te winnen of te houden: Goede service, uitbreiding van VR/AFS naar het hele gamma, Een ++ Megapixel topcamera met veel betere hoge ISO prestaties, wat sowieso naar een grotere sensor moet leiden voor grotere pixels, en een sportmodel met veel maar dan 4Megapixels en een uitmuntende hoge ISO.

Ik ben zelf ook de mogelijkheden van zo'n Canon 1DmkIII eens gaan bekijken, en het feit dat je een 500mm f4L USM IS kan krijgen voor 6000 Euro en je voor en Nikon AFS 500mm f4 zonder VR 8000 toeters moet neerleggen, doet een mens toch nadenken. Voor het verschil heb je al een halve 1DmkIII maar dan kijk je in de rest van het gamma en zie je dat een 70-200 f2.8L IS USM alweer meer kost dan de Nikon tegenhanger, net als de 85mm f1.2L die een pak meer kost dan de Nikon 85mm f1.4

Mijn wensen zijn met de huidige D2x meer dan ingewilligd en ik ben er nog altijd supertevreden van uitgezonderd van de ruis in donkere stukken van een foto waarbij 'm in donkere en contrastrijke omgevingen veel van zijn pluimen verliest. Ik geef echt geen bal om 35FF (vignettering ) en meer dan 12 Mpixel maar zou wel een camera met grotere sensor verwelkomen voor de goede hoge ISO prestaties. Ook zou ik me graag een top tele kopen rond 500mm en MET beeldstabilistie.

In het kort, ik heb vertrouwen in Nikon. 2007 en 2008 zou een pro update jaar moeten worden met veel nieuwe produkten om van te likkebaarden en reken maar dat dat weer veel geld zal gaan kosten

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
      Wat een gezwets toch. Nikon maakt al een decennia fantastisch goeie camera's. Nikon heeft een reeks topklasse objectieven en blijft die uitbreiden. Maar nu Canon een (op het eerste zicht) subliem nieuw vlaggeschip heeft uitgebracht, is dit plots van geen tel meer. Nikon zou zich plots moeten reppen om zich te onderscheiden van Samsung. Te gek voor woorden.
      Het zal wel iets mannelijks zijn zeker, zich dermate identificeren met je 'materiaal' dat een constante competitie met andermans 'materiaal' een bestaansreden wordt.
      Precies, helemaal mee eens.
      Nikon maakt al vele tientallen jaren fantastische camera's.
      En nu is Canon misschien op een aantal punten wat verder.
      Maar weet jij hoe het over 5 jaar is ? Moeten we dan weer van merk wisselen ? Ik kan nog steeds meer dan genoeg redenen verzinnen om bij Nikon te blijven.
      Van alles...

Comment

Ik zou me er allemaal niet te druk in maken. Vandaag is het Canon die met een supertoestel op de markt komt en lijkt het alsof Nikon hopeloos achterop hinkt. En als binnenkort Nikon met een D3 voor de dag komt zijn alle ogen weer daarop gericht en zijn ze zogezegd het leiderschap aan het heroveren.
        Zo is het altijd geweest en het zal wel zo blijven ook denk ik...
        ...but I could be wrong...

Comment

Kijk,dat is het nu juist,

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Euh... die design is al jaar en dag dezelfde gebleven hoor.
          er wordt hier vlug gesmeten met het woord gezwets maar de mensen weten blijkbaar zelf niet wat ze zeggen.De MIII LIJKT op MII ( die al mooi was )maar gaat verder op de ingeslagen weg.Dit design is duidelijk niet op één dag ontworpen,het is zowat de eerste camera die,naast de noodzakelijke ergonomie,form follows function,ook nog een stilistische identiteit heeft.Die assymmetrie,die torenhoog opgetrokken viewfinder waardoor de flanken als atletische schouders overkomen.De afwezigheid van "knobbels",alles glad gestroomlijnd,waardoor hij in je onderbewuste kan geassocieerd worden met iets dierlijks als een reuzenrog.Je lacht?Lach dan maar de lach van de dwaze want ik kan zien dat hier,net als bij het ontwerpen van een sportwagen,niet over één nacht ijs gegaan is.Dit gaat trouwens mee deel uitmaken van het commerciële succes van de camera.Er zijn mensen die iets van design afweten en dit bewust opmerken,er zijn er die denken dat ze nuchter en ongevoelig zijn voor dit soort fratsen en onbewust gevat worden.Maar doe minstens de moeite om eens goed te kijken en te zien dat geen vierkante mm van de DII dezelfde is gebleven in de DIII.

Walter
          D850

Comment

Re: Kijk,dat is het nu juist,

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            er wordt hier vlug gesmeten met het woord gezwets maar de mensen weten blijkbaar zelf niet wat ze zeggen.De MIII LIJKT op MII ( die al mooi was )maar gaat verder op de ingeslagen weg.Dit design is duidelijk niet op één dag ontworpen,het is zowat de eerste camera die,naast de noodzakelijke ergonomie,form follows function,ook nog een stilistische identiteit heeft.Die assymmetrie,die torenhoog opgetrokken viewfinder waardoor de flanken als atletische schouders overkomen.De afwezigheid van "knobbels",alles glad gestroomlijnd,waardoor hij in je onderbewuste kan geassocieerd worden met iets dierlijks als een reuzenrog.Je lacht?Lach dan maar de lach van de dwaze want ik kan zien dat hier,net als bij het ontwerpen van een sportwagen,niet over één nacht ijs gegaan is.Dit gaat trouwens mee deel uitmaken van het commerciële succes van de camera.Er zijn mensen die iets van design afweten en dit bewust opmerken,er zijn er die denken dat ze nuchter en ongevoelig zijn voor dit soort fratsen en onbewust gevat worden.Maar doe minstens de moeite om eens goed te kijken en te zien dat geen vierkante mm van de DII dezelfde is gebleven in de DIII.

Walter
            "Gezwets", "lach van de dwaze"

Amaai....vriendelijke jongen hier.

Hier zijn wat fotootjes : http://www.robgalbraith.com/bins/con...id=7-8736-8850
            Uiteraard is hij niet identiek aan de vorige, 't zou er nog moeten aan ontbreken, maar het design is wél volledig analoog met de vorige modellen van 1 serie. 't Mocht u misschien niet opgevallen zijn meneer de kunstschilder, ik héb een 1D MkII dus ik weet wel hoe die er ongeveer uitziet. Geez

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Het consumentengamma heeft vorig jaar een serieuze push gekregen....In het kort, ik heb vertrouwen in Nikon. 2007 en 2008 zou een pro update jaar moeten worden met veel nieuwe produkten om van te likkebaarden en reken maar dat dat weer veel geld zal gaan kosten

MVG,
              Heb de laatste week de Canon Mark II (N) toch ook eens serieus bekeken als mogelijke vervanger voor m'n D1X daar ik eigenlijk aan 8MP meer dan genoeg zou hebben en de specs/prestaties van dat toestel echt wel goed zijn.Voor mij is 8MP de gulden middenweg tussen kwaliteit en een aangename workflow.Moest er een D2Hs met wat meer pixels zijn dan 4,2MP zodat hij toch ook beter geschikt zou zijn voor mijn landschapsfotografie,macrofotografie en dezelfde goede prestaties op de hogere ISO's ...ik kocht hem dadelijk.

De laatste twee jaar zijn ze bij Nikon terug op de goede weg en qua ruis hebben ze de achterstand inderdaad al aardig kleiner gemaakt maar als ik de prestaties van de Mark II (en nu de III) en de 5D zie hebben ze nog een hele weg af te leggen.
              Danny's Photosite

Comment

er wordt hier vlug gesmeten met het woord gezwets maar de mensen weten blijkbaar zelf niet wat ze zeggen.
                Woowh. Op het gevaar af versleten te worden voor een complete idioot moet ik toch wel stellen dat het enige dat de MKIII met de MKII gemeen heeft het uiterlijke design is. Je moet volgens diezelfde idioot (ik dus) al zwaar gestudeerd hebben om het verschil op het eerste zicht te merken.

Maar doe minstens de moeite om eens goed te kijken en te zien dat geen vierkante mm van de DII dezelfde is gebleven in de DIII
                Het Canon logo op het spiegelhuis en het 1D logo, da's al veel vierkante mm's

Allez, dat is het idee van een idioot met een 3 jaar oude MKII die er graag op los zwetst
                DigiCam

Comment

Allez, we zijn weer vertrokken voor een robbertje canon - nikon .
                  Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                    Allez, we zijn weer vertrokken voor een robbertje canon - nikon .
                    Het gaat toch alleen over het design van de Canon 1D, niet? Naar mijn smaak is de 1D echter iets te glad Maar als ik NU zou instappen in de fotografie zou ik zeker de 1dmkIII overwegen. Alle Nikon gerief buitenkieperen en er veel geld op verliezen om over te stappen zoals sommigen doen, zal ik nooit overwegen. Camera's evolueren immers zo snel dat de achterstand van vandaag volgend jaar alweer bijgebeend is En zo hoort het ook: sterke merken die elkaar in evenwicht houden, zijn altijd beter voor de consument

MVG,

Comment

dan ben ik te snel gestopt met lezen.. van zodra het gekibbel begint haak ik af
                      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Re: Kijk,Hans, "gezwets",

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        "Gezwets", "lach van de dwaze"

Amaai....vriendelijke jongen hier.

Hier zijn wat fotootjes : http://www.robgalbraith.com/bins/con...id=7-8736-8850
                        Uiteraard is hij niet identiek aan de vorige, 't zou er nog moeten aan ontbreken, maar het design is wél volledig analoog met de vorige modellen van 1 serie. 't Mocht u misschien niet opgevallen zijn meneer de kunstschilder, ik héb een 1D MkII dus ik weet wel hoe die er ongeveer uitziet. Geez

daar refereerde ik naar,dat kreeg IK naar mijn kop,en nog andere totaal niet ter zake doende idiotiëen omdat ik durfde te opperen dat er bij Nikon problemen zouden kunnen rijzen.
                        Misschien is jouw opmerking niet zo bedoeld als ze overkwam;zo van manneke had je dat nog niet gezien dat is al jaren dezelfde bak zenne.Het EOS bio design is gelanceerd medio jaren tachtig,toen het ook heel poulair was in auto design(herinner je één van de Toyota Celica versies).Canon heeft sindsdien voortgeborduurd op dit design.
                        Al wat ik hier wilde doen was ook mijn ei leggen over de nieuwe MKIII.Daar is dit forum bij uitstek voor bedoeld.'t Heeft ook niets te maken met religieuze merktrouw,ik heb nota bene zélf een Nikon.Ik heb nu al dadelijk gemerkt dat je niets negatiefs mag zeggen over een merk,in casu Nikon.Nietwaar Pizzadeeg,wie identicifeert zich hier met een merk,wie is boswachter en wie stroper?
                        Ik kan hééél beschaafd converseren,maar ongefundeerd,lukraak en boertig duw-en trekwerk pareer ik.

Walter
                        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                          Het Canon logo op het spiegelhuis en het 1D logo, da's al veel vierkante mm's
                          Ik vind de 1DII toch wel echt niet mooi in vergelijking met de 1DIII.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

Jan.

Comment

't Zij subtiele veranderingen ja,

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

Jan.

als je lang genoeg kijkt zul je merken dat niets echt hetzelfde gebleven is.Ja behalve natuurlijk de vatting en het logo,vanaf dan ben je uitgepraat.Aan de achterzijde zijn de veranderingen het grootst.Er is natuurlijk het grotere LCD scherm,maar vooral een verbeterde ergonomische grip.Merk ook op dat er veel minder bijschriftjes bij de knoppen staan.Allemaal dingen die moeten bijdragen aan het gladde,mystieke,alien-achtige,star wars achtige,stealth bommmenwerper-achtige gevoel dat de MIII moet uitstralen.Een soort van monster,dat alle anderen in de schaduw stelt.De benchmark,precies,zo promoten ze hem.Alle gebruiksgoederen vandaag de dag krijgen een ontwerp mee.Zelfs een microscoop ziet er vandaag de dag anders uit dan eentje van dertig jaar geleden,laat staan vijftig.Iemand zet zich daaraan,steekt daar veel werk in.In het geval van zo'n Canon zelfs een team.DSLR's zijn big money.Zo'n dikke Canon is een statussymbool.Dit gaat Dé camera bij uitstek worden die meer gaat gekocht worden door begoede amateurs dan door echte vakmensen.Logisch dus dat zo'n produkt dezelfde marktmechanismen ondergaat als pakweg een luxewagen.
                              Oprecht jammer dat hier niet gewoon kan over gepraat worden en laconieke opmerkingen volgen.Pakweg een D2X ziet er bv. helemaal anders uit,terwijl daar toch naar vorm en inhoud héél sterk vergelijkbare dingen op aan -en inzitten.Dat is niet omdat ze een mal genomen hebben van de tupperware brooddoos van de concierge van de Canon building,en de mal van die van Nikon wat platter was.Ik denk dat we niet eens willen beseffen hoeveel uren daarin gekropen zijn.Ik begrijp wel dat de vakman hier blazend en schouderophalend aan voorbijgaat.Hij beschouwt die camera gewoon als een stuk gereedschap,dat hij binnen een paar jaar alweer vervangt door een ander.Aan de mechanicien van de garage moet je ook niet vragen om het subtiele lijnenspel van de nieuwe Maserati uit te leggen.Dit gaat vooral gesmaakt en opgemerkt worden door de gefortuneerde gadget liefhebber.Waar het echter om gaat in deze is dat iedereen wel degelijk beïnvloedt wordt door vorm,ook diegenen die denken er boven/buiten te staan.
                              Ach, en ik dacht dat cameradesign eventueel interessant kon zijn om te bespreken op een camera forum

Walter
                              Last edited by Phororhacos; 1 maart 2007, 09:48. Reden: onvolledige tekst
                              D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Alle Nikon gerief buitenkieperen en er veel geld op verliezen om over te stappen zoals sommigen doen, zal ik nooit overwegen. Camera's evolueren immers zo snel dat de achterstand van vandaag volgend jaar alweer bijgebeend is En zo hoort het ook: sterke merken die elkaar in evenwicht houden, zijn altijd beter voor de consument
                                En groot gelijk heb je. Natuurlijk komt er een moment waarop je dat kunt overwegen zoals RR nu doet als je niet echt vindt wat je wil en "nood" hebt aan wat je mist. Maar uiteindelijk zullen Nikon en Canon mekaar grotendeels in evenwicht houden. Het is momenteel niet echt het geval omdat de markt zeker in de high end nog volop in ontwikkeling is. Maar binnen enkele jaren zal die markt ook zijn evenwicht gevonden hebben en dan gaan de prijzen eindelijk wat beginnen zakken.

Nu maar hopen dat die nikon nFF(near full frame ) verschrikkelijk goed is. Dat kan mij als canon gebruiker enkel ten goede komen. Wie weet brengen ze die 3D(1DIII in body van een 5D) waar ik al jaren op hoop dan eindelijk toch eens uit!

Comment

Working...
                                X