Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon Eos 40d

Eindelijk nog eens een goed review.
    Ik hoop dat het vanaf nu iets vlugger gaat dan twee reviews per jaar.

Dit is toch wel heel belangrijk om goed te begrijpen wat ruis reductie betekent.
    Canon kan het dus nu ook zoals Nikon kan.

Het verschil tussen de jpg scherpte en de raw scherpte op hoge ISO is overduidelijk.

En ik vind dat het enige goede resultaat gelijk is aan Canon dpp met alleen kleur ruis reductie.

Jan.

Comment

Bah Jan ik vind DPP off/off daar is ook wel iets voor te zeggen.

En op sommige foto's ga ik ACR verkiezen denk ik. Jpeg nooit maar dat wist ik al enkele jaren

Spijtig dat in die vgl de 30D er niet bijstaat want dat had ik ook wel willen zien. Nu ja dat valt wel te regelen natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Bah Jan ik vind DPP off/off daar is ook wel iets voor te zeggen.
        Ik weet niet waarom je enige vorm van kleurruis zou willen behouden.

Tenslotte willen we toch allemaal een Nikon.

In verband met dit review:
        De 40D lijkt wel de perfecte Canon DSLR.

Eindelijk na de D30, de D60, de 10D, de 20D en de 30D.

Maar toch verwacht ik dat Canon het de komende maanden en jaren heel moeilijk krijgt tegenover de 2 MP meer concurrentie en VOORAL tegen de IS in concurrentie.

De tijd dat Canon duidelijk beter was voor beeldkwaliteit is even duidelijk en definitief voorbij.

En als je dus voor hetzelfde aankoopbedrag volledig gelijke beeldkwaliteit kan krijgen bij 12 MP of met gratis IS op alle lenzen dan denk ik niet dat die keuze heel moeilijk te maken is.

Zelf blijf ik nog wel even bij Canon, maar dan alleen voor FF.
        En ook FF is een tijdelijk voordeel voor Canon.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
          Ik weet niet waarom je enige vorm van kleurruis zou willen behouden.

Tenslotte willen we toch allemaal een Nikon.

In verband met dit review:
          De 40D lijkt wel de perfecte Canon DSLR.

Eindelijk na de D30, de D60, de 10D, de 20D en de 30D.
          Wat mij nog altijd het meest verbaasd is de prijs. Ik vind het nog steeds ongeloofelijk dat ie niet 3 a 400€ duurder is.
          Maar toch verwacht ik dat Canon het de komende maanden en jaren heel moeilijk krijgt tegenover de 2 MP meer concurrentie en VOORAL tegen de IS in concurrentie.
          Oh dat denk ik ook, ik ben zelf verbaasd dat canon deze stap heeft durven nemen want marketingwijs blijven MP verkopen. Hetzelfde is ook waar voor de in body IS een mooi marketingfeature. Persoonlijk denk ik dat dit hun verkoop negatief gaat beinvloeden. Ik hoop van niet want dan gaat canon ook weer overgaan naar het laat ons maar meer MP in de body steken argument. En dat zou ik een stap achteruit vinden.
          De tijd dat Canon duidelijk beter was voor beeldkwaliteit is even duidelijk en definitief voorbij.
          Tja wat is duidelijk beter he. Het valt nog af te wachten hoe de dingen zich juist verhouden. Het werd ook gezegd van de D200 tov de 20D maar in de praktijk was dit volgens mijn definitie verre van waar, integendeel. En ik denk dat dit misschien nog steeds het geval zou kunnen zijn. Nu ja wat je van de andere camera's te zien krijgt daar kan je momenteel nog niks op baseren dus we zien wel.
          En als je dus voor hetzelfde aankoopbedrag volledig gelijke beeldkwaliteit kan krijgen bij 12 MP of met gratis IS op alle lenzen dan denk ik niet dat die keuze heel moeilijk te maken is.
          Hmm daar komt bij mij toch alvast veel meer bij kijken, maar voor veel gebruikers zal het wel kloppen wat je zegt.
          Zelf blijf ik nog wel even bij Canon, maar dan alleen voor FF.
          En ook FF is een tijdelijk voordeel voor Canon.
          Ik zie mij niet snel veranderen, ik zie ook niet in waarom, niemand heeft iets revolutionairs waarom zou je dan switchen. En gelukkig he dat FF een tijdelijk voordeel is dat komt ons toch allemaal ten goede.

Comment

Niet alleen voor canon maar ook voor andere toestellen wordt er geklaagd over detail verlies op hoge ISO's bij gebruik van ACR 4.1 en LR.
            Velen canoniens raden Capture one aan om te gebruiken of DPP.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              Niet alleen voor canon maar ook voor andere toestellen wordt er geklaagd over detail verlies op hoge ISO's bij gebruik van ACR 4.1 en LR.
              Velen canoniens raden Capture one aan om te gebruiken of DPP.
              http://adobeforums.com/webx?14@@.3bc45755/0
              Dat probleem is ondertussen aangepakt in Lightroom 1.2 en de laatste ACR.

Dave
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Dat probleem is ondertussen aangepakt in Lightroom 1.2 en de laatste ACR.

Dave
                Daar zijn inderdaad aanpassingen tussen LR 1.1 en 1.2 en acr4.1 en 4. 2 voor dit probleem, maar volgens de laatste posts in die threads is het probleem niet volledig van de baan. Kan ook nog een gevolg van verkeerd gebruik zijn natuurlijk.
                Maar je eigen ervaringen zullen dit waarschijnlijk kunnen uitwijzen, misschien is interessant om eens een aantal high ISO beelden te vergelijken met DPP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  Daar zijn inderdaad aanpassingen tussen LR 1.1 en 1.2 en acr4.1 en 4. 2 voor dit probleem, maar volgens de laatste posts in die threads is het probleem niet volledig van de baan. Kan ook nog een gevolg van verkeerd gebruik zijn natuurlijk.
                  Maar je eigen ervaringen zullen dit waarschijnlijk kunnen uitwijzen, misschien is interessant om eens een aantal high ISO beelden te vergelijken met DPP
                  Van het bewuste probleem heb ik zelf geen last, wel van het feit dat de 'color noise reduction' op standaardwaarde 25 nogal agressief is op eentonige plekken (bv. enkel rood in 't gezicht, of enkel blauw in de lucht) bij opnamen met m'n MkIII.

Dave
                  pixelpusher

Comment

sorry, lees nu dat Phil Askey de beta versie van ACR 4.3 heeft gebruik voor zijn testen, zal daar waarschijnlijk in opgelost zijn.

zie hier het fragment:
                    RAW conversion
                    As is normal in our digital SLR reviews I like to compare the supplied RAW conversion software, any optional manufacturer RAW conversion software and some third party RAW converter. In the case of the EOS 40D we had the supplied RAW Image Task and Digital Photo Professional as well as Adobe Camera RAW 4.3 beta.

Comment

Op Dpreview kwam ik een firmware opdate tegen.
                      http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos...irmware-e.html

Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

Comment

Working...
                      X