Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Eos 40d

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
    IK vind het alvast een subliem toestel, veel verbeteringen, alle kleine puntjes dat negatief waren aan de 30D weggewerkt. En dat alles voor 1300 euro. Ik denk dat ze gaan verkopen als zoete broodjes.
    Zowat alle nadelen van de D30, de D60, de 10D, de 20D en de 30D zijn weggewerkt. Eindelijk... na 8 jaar.
    Zelfs veel nadelen van de 5D zijn weg.

Of de 40D een zoet broodje is zal ook door Nikon en de anderen worden bepaald. In 2007 is 10 mp toch wel een beperking.

Zelf ben ik tevreden en volgend jaar koop ik nog een Canon.
    Ik weet alleen nog niet of het een 40D, een 5DII of een 1DsIII wordt.

Nog reakties op de ISO 800 foto ?
    Waar is Kevlar

Jan.

Comment

Zie ik in dit toestel de beruchte 3D Lang verwacht en anders gekregen

Toch wel weer een aardige verbetering t.o.v. de 30D Maar de 1D Mk3 blijft lonken voor mij nu ik (net) een 30D heb. Het verschil 30D naar 40D is mij toch te klein om over te stappen. En bovendien is het verschil naar de 1D toch te groot, alhoewel het toestel zich aardig tussen de 2 in nestelt.
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        Oppassen, compressie of file formaten niet verwarren met kleurdiepte, ik spreek hier over een kleur diepte van 14 bits per pixel welk bepalend is voor de beeldkwaliteit. De A/D converter bepaalt de maximale kleurdiepte en die is 14 bit. En adobe en ook sommige andere camera producenten supporteren het DNG formaat. Je kunt je ook afvragen waarom Canon het DNG formaat niet supporteert?
        Da's waar, maar het Canon RAW formaat voor de 1D MkIII en de 40D produceren 14 bit data per pixel. Wat de A/D conversie betreft, heeft iedereen behalve Canon het raden naar, vermoed ik. Pentax maakt idd reklame rond het feit dat ze 22 bit A/D converise gebruiken, maar ik denk dat dat meer hype is. Dat valt niet te controleren, enkel de output telt om een deftige vergelijking te maken.

Maar over een ding wel ik ben overtuigd: Als sRAW 4 14-bit pixels in 1 16-bit pixel optelt, dan comprimeert de resulterende datastroom minder, omdat je 1) meer bits te verwerken hebt, maar belangrijk 2) meer variatie in de datastroom hebt, omdat door de lagere resolutie krijg je zoiezo relatief scherpere beelden. En dat scheelt in de bestandsgrootte.

Nu, de helft bestandsgrootte is voor mij toch aantrekkelijk hoor.

Dave
        pixelpusher

Comment

Benieuwd of je met de 40D ook een betere foto gaat kunnen maken dan met een 30D ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Benieuwd of je met de 40D ook een betere foto gaat kunnen maken dan met een 30D ;-)
            Nagel op de kop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Nagel op de kop!
              Zegt de man met een 1D... nieuwe technologie is meestal wel beter dan oude. Een duurdere camera is meestal wel technisch beter dan een goedkopere. Waarom heb jij anders een 1D... of een 5D... FF camera om vervolgens te croppen voor je tele-bereik

Laat de techneuten de techniek vergelijken, het is een argument voor een 10/20/30D bezitter die zichzelf wil overtuigen geen 40D te kopen. Natuurlijk is de camera beter, anders zou Canon het meteen uitbrengen om zo rap mogelijk te reageren op de concurrentie ipv zoals nu gewoon het produkt op punt te zetten. De 18 maanden research zullen wel wat opgeleverd hebben.

Als dat EOS Cleaning system goed werkt is dat misschien een uitgave die wel besparend is...

En natuurlijk kan je met een 10/20/30D zeer mooie fotos maken en hoef je daarvoor niet over te stappen maar is dat zo relevant als we louter de technologie bespreken? En ondanks dat ik een 30D kreeg voor mijn 30e verjaardag, zal ik alles over de 40D en 1Ds III willen weten, maar nog lang geen kopen.

Comment

De 40D is nu net uit, en mijn 30D zijn fotos zijn precies al veel minder vandaag tov gisteren

Comment

Het minste wat je kan zeggen is dat je met de 40D foto's gaat hebben die je met de 30D gemist zou hebben. Of die beter zijn hangt van je smaak af.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Qua ruisniveau met deze sensor, zou dat zou kunnen zijn?;
                    Iso 1600 40D = Iso 800 350D?

(dus van hoeveelheid ruis) of is het verschil kleiner?
                    Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

• Re: Canon Eos 40d

Mijn god ik kwijl !
                      Kan niet wachten tot de eerste uitgebreide tests er zijn !

Comment

Meer info (en foto) over de Canon 40D vind je via onderstaande link:

Het wachten waard lijkt mij ...
                        Everything you can imagine is real. Pablo Picasso
                        Canon 7D & G12 | 10-22 | 17-55 | 60 & 100 f2.8 Macro | 580 EXII | Hugyfot duikpakje voor 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Typhon- Bekijk bericht
                          Qua ruisniveau met deze sensor, zou dat zou kunnen zijn?;
                          Iso 1600 40D = Iso 800 350D?

(dus van hoeveelheid ruis) of is het verschil kleiner?
                          Daarvoor zullen we op de tests moeten wachten, er wordt ergens geschreven dat het ruisniveau op hetzelfde peil zou zitten als bij de 30D, dus héél veel verbetering verwacht ik niet van die kant.
                          Maar mijn "oude" 20D presteert nog steeds prima bij de hoge iso-waarden, zelfs iso 1600 is niet echt een probleem.

De ruis in de iso800-testfoto ziet er ongeveer hetzelfde uit als bij mijn 20D, het is wel een groter bestand dus zal die ruis nog iets minder opvallen in een grote afdruk.

De snellere en verbeterde autofocus, de verbeterde zoeker, en de stillere spiegel zijn voor mij de voornaamste verbeteringen.

Als de prijs een beetje meevalt, dan zal ik vrij snel een 40D bestellen, niet omdat ik daarmee betere foto's zal kunnen maken, maar omdat ik al een tijdje aan het uitkijken ben naar een tweede body. En dan zijn de verbeteringen ook altijd meegenomen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
                            Mijn god ik kwijl !
                            Kan niet wachten tot de eerste uitgebreide tests er zijn !
                            Je mag gerust kwijlen op het batterijdeurtje en dat van de CF-kaart. Voor andere plaatsen adviseer ik van te wachten op de 50D
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Ik wacht ook op een volledige review.
                              En als die dan goed is en de prijs op dpreview van 1299€ klopt hoop ik hem ook snel in mijn bezit te hebben.
                              Dus nu nog maar even afwachten zeker.
                              Op konijn staat het nieuws ook en de 30D is weeral 30€ goedkoper (818€).
                              Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
                                Ik wacht ook op een volledige review.
                                En als die dan goed is en de prijs op dpreview van 1299€ klopt hoop ik hem ook snel in mijn bezit te hebben.
                                Dus nu nog maar even afwachten zeker.
                                Op konijn staat het nieuws ook en de 30D is weeral 30€ goedkoper (818€).
                                Zoals steeds, is de betse koop nu een 30d, misschien zelfs tweedehands ;-)

Comment

Working...
                                X