Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Eos 40d

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Haeve Bekijk bericht
    Als dat waar is dan staat hij bovenaan m'n verlanglijstje! Nu alleen nog hopen dat hij met SDcards werkt en niet met die oudbollige Compact Flash platen.
    Laten we hopen.
    -SD kaartjes
    -Full frame
    -Spatwaterdicht zaols Black B@ndit zeg of hoopt.

Dus kort weg een verbeterde 5D.
    Die ze dan ook wel gaan vernieuwen.
    Dan mogen ze me in Turnhout ook weer verwachten.
    Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

Comment

- SD kaarten nee laat maar hoor. CF is immers nog steeds de beste op de markt want hoogste capaciteit en snelste. Ook een betere vormfactor als je het mij vraagt.

- FF kan niet want dan is het geen 30D opvolger maar een 5D opvolger. En dan moet je een ander topic openen.

Doe mij maar een 30D met betere sensor op vlak van hoge iso, Als het effe kan met meer mp en hoger dynamisch bereik. En natuurlijk nog betere af, eye control, dikkere buffer enz.

Comment

[QUOTE=Kevlar;1270384]- SD kaarten nee laat maar hoor. CF is immers nog steeds de beste op de markt want hoogste capaciteit en snelste. Ook een betere vormfactor als je het mij vraagt.

QUOTE]

Ik ben nu vanwege overstap d80-d200 van sd naar cf moeten teruggaan (ik noem het teruggaan, omdat ik toch merk dat op mijn pc, via de kaartlezer, de sd een stuk vlotter presteerde dan de cf die ik nu weer gebruik)
        bijvoorbeeld: in irfanview, kon ik op de kaart zelf, rustig browsen zonder merkbaar tijdsverlies, met de cf lukt dat veel minder goed.
        ik spreek over vergelijkbare files van 10 mpixel en ongeveer dezelfde mb's.
        sd kaart was een sandisk sd xtrem III en de compactflash is een cf transcend 120x.
        kaartlezer zit via 1 usb v2.0 op moederbord

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          - SD kaarten nee laat maar hoor. CF is immers nog steeds de beste op de markt want hoogste capaciteit en snelste. Ook een betere vormfactor als je het mij vraagt.
          de nieuwste SD kaartjes (SDHC=SD high capacity) zitten aan 32GB en ik denk dat op lange termijn, nagenoeg alle geheugenkaartjes (behalve dan die mini kaartjes voor gsms enzo) zullen vervangen worden door de SDHC kaartjes
          5DmkIII en wat glas

Comment

Ik heb zelf ook liever geen SD-kaartjes, want dan moet ik er weer nieuwe kopen . Een Compact-Flash zou ook steviger en betrouwbaarder zijn dan een SD-kaartje.

Canon heeft trouwens de 400D ook nog voorzien van een CF-slot, dus denk ik dat ze in de vervanger van de 30D ook niet zullen beginnen met SD-kaartjes. Ze mogen natuurlijk ook de twee voorzien, dan is iedereen gelukkig.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Gisteren wisten ze me bij Grobet te vertellen dat er dit jaar geen 40D meer komt

Ik overweeg de aankoop van een canon 30D, maar ben benieuwd naar de prijzen(speculatie). Vandaag een 30D kopen, en morgen een 40D voor dezelfde prijs in de winkel zien liggen moet pijnlijk zijn...

Een tweedehands 20D durf ik niet overwegen, sinds vogelfotografen het unaniem eens zijn dat de 30D beter presteert voor vluchtfoto's (en spotmeting heeft). Maar een tweedehands 30D daarentegen, die zou ik zeer graag binnen halen (maar ook voor niet meer dan pakweg 800 euro - nieuw nu al 999 euro)
              Fotograaf uit winterslaap ;-)
              7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

Comment

[QUOTE=Rudy;1270390]
                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht

QUOTE]

Ik ben nu vanwege overstap d80-d200 van sd naar cf moeten teruggaan (ik noem het teruggaan, omdat ik toch merk dat op mijn pc, via de kaartlezer, de sd een stuk vlotter presteerde dan de cf die ik nu weer gebruik)
                bijvoorbeeld: in irfanview, kon ik op de kaart zelf, rustig browsen zonder merkbaar tijdsverlies, met de cf lukt dat veel minder goed.
                ik spreek over vergelijkbare files van 10 mpixel en ongeveer dezelfde mb's.
                sd kaart was een sandisk sd xtrem III en de compactflash is een cf transcend 120x.
                kaartlezer zit via 1 usb v2.0 op moederbord
                Da’s ook heel logisch hé Rudy, je vergelijkt Sandisk kaarten met Transcend’s… Ik heb zowel Sandisk ExtremeIII 2gB CF als Transcends 120X CF kaarten en ik verzeker je dat die Sandisk’s toch nog steeds een stuk sneller zijn! ( ze kosten dan ook een pak meer)
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb zelf ook liever geen SD-kaartjes, want dan moet ik er weer nieuwe kopen . Een Compact-Flash zou ook steviger en betrouwbaarder zijn dan een SD-kaartje.
                  bij een CF kaartje kan je je pinnetjes(in je toestel) krom duwen of zelfs afbreken... bij sd kan dat niet gebeuren, dus lijkt sd mij dan betrouwbaarder
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Wij werken met CF in een industriele omgeving. Daar is het de enige vorm van flashkaartjes (buiten on-board flash dan) dat telt.

Dat van dat ombuigen is fel overdreven. Je kan een CF niet scheef in het slotje steken.

Bij SD zijn de contactjes bloot en kunnen ze verslijten, roesten of vuil geraken. Een SD is ook makkelijker te buigen, waardoor de chip kan breken.

Door de grotere formfactor heeft CF het meeste potentieel om grotere dichtheden te bekomen. Er is gewoon meer plaats voor chips. De SDHC standaard voorziet dan wel een maximale grootte van 32GB, maar er zijn (bij mijn weten) nog geen kaartjes te krijgen die dat halen. Een SSD van 32GB is zelfs nog niet betaalbaar.

In een CF type II slot past ook een MicroDrive, iets wat volgens mij nog altijd niet volledig afgeschreven is.

Een CF heeft ook een ATA controller ingebouwd (enfin, de goeie toch, want dat wordt ook al wel eens weggelaten) en kunnen gebruikt worden daar waar geen USB interface voorhanden is. De laatste versie CF standaard voorziet een interface die tot 40MB/s toelaat.

De snelheid van het inlezen heeft ook wel te maken met de kaartlezer. Mijn PDA had zowel CF als SD, en SD was ook sneller op dat toestel. Met mijn SanDisk kaartlezer zie ik geen verschil.

De snelste kaartlezer is nog altijd een CardBus kaartlezer die in je PCMCIA slot past. Die is sneller dan eender welke USB of FireWire kaartlezer. Als er iemand weet waar je hem kan kopen in Belgie geef dan maar een seintje.

Trouwens, wist je dat Sony dit jaar ook CF kaartjes onder eigen naam gaat uitbrengen? Ik denk niet dat CF dood is.

Daar waar plaats een probleem is zal SD wel gewonnen hebben. In een DSLR heb je plaats zat.

Dave
                    pixelpusher

Comment

citaat:

'De snelste kaartlezer is nog altijd een CardBus kaartlezer die in je PCMCIA slot past. Die is sneller dan eender welke USB of FireWire kaartlezer. Als er iemand weet waar je hem kan kopen in Belgie geef dan maar een seintje.'

Wel even offtopic mss maar bij mij is die extreem traag en 't is nochtans een echte Sandisk lezer met Extreme III cards!

Iemand hiervoor een verklaring?

thanks!
                      BD0680BE Flickr
                      α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dsign Bekijk bericht
                        citaat:

'De snelste kaartlezer is nog altijd een CardBus kaartlezer die in je PCMCIA slot past. Die is sneller dan eender welke USB of FireWire kaartlezer. Als er iemand weet waar je hem kan kopen in Belgie geef dan maar een seintje.'

Wel even offtopic mss maar bij mij is die extreem traag en 't is nochtans een echte Sandisk lezer met Extreme III cards!

Iemand hiervoor een verklaring?

thanks!

Ja, je hebt geen CardBus kaartlezer maar een PCMCIA kaartlezer.

Een CardBus kaart onderscheidt zich van een PCMCIA door zijn goudkleurige strip ter hoogte van de contactpunten. Misschien heb je wel ergens een WiFi kaart liggen die dat wel heeft.

Een PCMCIA kaart is een 16-bit kaart die aangesloten wordt op de 16-bit ISA bus, en geen gebruik kan maken van de DMA controller. Dat zorgt ervoor dat je CPU gebruikt om bytes te lezen. Met alle gevolgen vandien.

Een CardBus kaart is een 32-bit kaart die aangesloten wordt op de 32-bit PCI bus, en kan beschikken over DMA en bus mastering en al die zaken.

Zoals ik zei, ik heb nog nooit een CardBus CF lezer zien liggen in de winkel, maar ze bestaan.

Dave
                        pixelpusher

Comment

En wanneer ????? komt die dan uit.mvg duindistel

Comment

Kan ik dan mss mijn cpu meer capaciteit laten geven aan mijn PCMCIA lezer door een wijziging te doen in hardwareversnelling in Windows?

Het gaat zo ook, trager maar betrouwbaarder dan via de cam en usb, maar sneller zou wel toffer zijn!
                            BD0680BE Flickr
                            α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

Comment

Deze is er een, en die bestaat al een tijdje, maar ik heb niemand gevonden in Belgie die me dat kan verkopen.

Enfin, CardBus is verouderd, tegenwoordig worden laptops uitgerust met ExpressCard.

Dave
                              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haspengouw Bekijk bericht
                                Gisteren wisten ze me bij Grobet te vertellen dat er dit jaar geen 40D meer komt

Die willen van hunne stock vanaf. De 40D komt er zowieso dit jaar.
                                30D beter dan 20D voor vogelfotografie??? Het is hetzelfde toestel!
                                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Working...
                                X