Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos 40d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon Eos 40d

Dat denk ik ook wel
    Net zoals de cashback nu.
    Is in mijn ogen ook gewoon om de 30D zo veel mogelijk te verkopen.
    Tussen de 20D en de 30D zat ongeveer een jaar.
    Nu zal het dus ook wel zo zijn zeker.
    Van mij mag hij eind januari komen.
    Dan eens bekijken en wat testen afwachten en beslissen.

Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
      Dat denk ik ook wel
      Net zoals de cashback nu.
      Is in mijn ogen ook gewoon om de 30D zo veel mogelijk te verkopen.
      Tussen de 20D en de 30D zat ongeveer een jaar.
      Nu zal het dus ook wel zo zijn zeker.
      Van mij mag hij eind januari komen.
      Dan eens bekijken en wat testen afwachten en beslissen.

De normale cyclus voor dit type camera's bij canon is 18 maanden. Dat is al jaren zo. Indien ze zich hieraan houden komt de opvolger er pas rond augustus. En niet met PMA.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        De normale cyclus voor dit type camera's bij canon is 18 maanden. Dat is al jaren zo. Indien ze zich hieraan houden komt de opvolger er pas rond augustus. En niet met PMA.
        Ik denk dat de verkoop bepaalt wat de normale cyclus is.

En op dit moment heeft Canon geen 10 MP alternatief zodat een deel van de DSLR starters automatisch, en meestal definitief, bij een ander merk terechtkomt.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

En op dit moment heeft Canon geen 10 MP alternatief zodat een deel van de DSLR starters automatisch, en meestal definitief, bij een ander merk terechtkomt.

Jan.
          voor zover ik weet heeft de 400d toch wel 10mp's...

en iedereen die een toestel in de klasse van 20d-30d wil kopen, weet volgens mij wel genoeg over fototoestellen dat het verschil tussen 8 en 10mp volledig verwaarloosbaar is... die 10 is mooi rond getal dat aanlokkelijk klinkt bij de beginners, maar mensen die serieuzer willen bezig zijn met fotografie, weten maar al te goed dat het niet uitmaakt
          geef mij maar maar 4mp 1d ipv mijn 8mp 20d hoor...
          Last edited by Matthias; 27 januari 2007, 19:06.
          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            voor zover ik weet heeft de 400d toch wel 10mp's...
            Maar biedt geen alternatief voor een 30D of een 40D. Zoals een Nikon D50 geen alternatief biedt voor een D200.

Anders had ik nu een 400D.

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            en iedereen die een toestel in de klasse van 20d-30d wil kopen, weet volgens mij wel genoeg over fototoestellen dat het verschil tussen 8 en 10mp volledig verwaarloosbaar is... die 10 is mooi rond getal dat aanlokkelijk klinkt bij de beginners, maar mensen die serieuzer willen bezig zijn met fotografie, weten maar al te goed dat het niet uitmaakt
            geef mij maar maar 4mp 1d ipv mijn 8mp 20d hoor...
            Het gaat hier enkel over de beginners.

Wie reeds Canon heeft zal zeker niet overstappen wegens een verschil van 2 MP.

Maar als ik voor hetzelfde aankoopbedrag moet kiezen tussen 8 MP en 10 MP dan ga ik ook voor 10 MP.
            En 95 % van de beginners denkt hetzelfde.

Jan.

Comment

Maar biedt geen alternatief voor een 30D of een 40D. Zoals een Nikon D50 geen alternatief biedt voor een D200.

Anders had ik nu een 400D.

Het gaat hier enkel over de beginners.

Wie reeds Canon heeft zal zeker niet overstappen wegens een verschil van 2 MP.

Maar als ik voor hetzelfde aankoopbedrag moet kiezen tussen 8 MP en 10 MP dan ga ik ook voor 10 MP.
              En 95 % van de beginners denkt hetzelfde.

Jan.

dus koopt ie een 400d want dat is de goedkoopste 10mp :-)
              (buiten de olympus e400 dan maar ik denk dat de beginners eerder naar canon en nikon neigen omwille van die merken hun reputatie en populariteit...)
              5DmkIII en wat glas

Comment

ai, dubbelpost, sorry
                5DmkIII en wat glas

Comment

Jan.
                  Ik denk dat er veel meer bij komt kijken dan enkel de verkoop. Ik betwijfel bijv ook dat ze zowel een nieuwe 1D + 5D + 30D opvolger zullen lanceren op PMA. En allemaal staan ze in de wachtrij voor een opvolger.

En ik weet niet wat ze gaan doen hoor. Het is ook een feestjaar bij Canon en dat zou naar het schijnt ook voor extra's zorgen. We zien wel ik vrees dat ik toch niet erg geinteresseerd ga zijn. Alhoewel ik dat elke keer zeg en ik toch steeds weer interesse heb.

Comment

hier is hij toch al te koop blijkbaar:
                    Canon EOS 50D - Sigma 24-70 f2.8

Comment

alhoewel het blijkbaar enkel in de titel en de link terug te vinden is want verder wordt er naar de 400D verwezen...
                      Canon EOS 50D - Sigma 24-70 f2.8

Comment

Over prijsevoluties, ik weet - het is koffiedik kijken - maar zijn er daar ook tendenzen?

Ik vraag me vooral af of ik nu nog snel een 30D (met 150 euro cashback, samen ongeveer 1050€ voor de body) moet kopen? Zal de 30D na 31 januari écht meer kosten dan nu, wat gebeurt er met de prijzen naargelang de 40D nadert? Wat is er bv gebeurd met de prijs van de 20D toen het duidelijk werd dat er een 30D ging komen?

30D zelfde als 20D voor vogelfotografie? Dat denk ik niet - op Birdpix bv wordt de 30D definitely als sneller en accurater omschreven dan de 20D. Zo zou die laatste het bv moeilijk hebben met een vogel die frontaal op je afkomt - de 30D niet.
                        Fotograaf uit winterslaap ;-)
                        7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haspengouw Bekijk bericht
                          Over prijsevoluties, ik weet - het is koffiedik kijken - maar zijn er daar ook tendenzen?
                          Als er inderdaad een 40D is en als de prijs van deze 40D inderdaad gelijk is aan de 30D prijs zonder cash back, dan kan de prijs van de 30D enkel nog lager.

In het geval van de 20D was er een prijsverschil van ongeveer 200 euro.
                          Maar niemand weet met zekerheid of het prijsverschil ook nu even groot is.

En eerst moet er een 40D zijn.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door huggie Bekijk bericht
                            hier is hij toch al te koop blijkbaar:
                            http://www.pixmania.co.uk/uk/uk/4560...55-mm-ef.html#
                            ja behalve dat er een "nulletje" ontbreekt in hun ad ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dsign Bekijk bericht
                              citaat:

'De snelste kaartlezer is nog altijd een CardBus kaartlezer die in je PCMCIA slot past. Die is sneller dan eender welke USB of FireWire kaartlezer. Als er iemand weet waar je hem kan kopen in Belgie geef dan maar een seintje.'

Wel even offtopic mss maar bij mij is die extreem traag en 't is nochtans een echte Sandisk lezer met Extreme III cards!

Iemand hiervoor een verklaring?

thanks!
                              idem bij mij...
                              flauwe stuurlogica in de reader misschien (ik heb ook een sandisk ultra cardbus adaptor)...
                              de maximum transfersnelheid in een 32bit PCMCIA interface is naar het schijnt beperkt tot 16MB/s, dit is een aantal keren trager als de USB2 specificatie (480Mbit/s = 60MByte/s), dus het kan gewoon niet sneller...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pmeos Bekijk bericht
                                idem bij mij...
                                flauwe stuurlogica in de reader misschien (ik heb ook een sandisk ultra cardbus adaptor)...
                                de maximum transfersnelheid in een 32bit PCMCIA interface is naar het schijnt beperkt tot 16MB/s, dit is een aantal keren trager als de USB2 specificatie (480Mbit/s = 60MByte/s), dus het kan gewoon niet sneller...
                                Kijk ook hier. PC Card (beter bekend als PCMCIA) is 16-bit, maximum 7,84MB/s. Je moet ook de I/O benchmark nemen en niet de memory benchmark, omdat de CF rechtstreeks op de bus wordt aangesloten. Het zou me verbazen mocht er electronica in die kaartlezers zitten, want een CF heeft een PC Card compatibele interface.
                                pixelpusher

Comment

Working...
                                X