Hallo,
Ik heb een vraag over de keuze van een dslr camera
Ik ben bij de plaatselijke fotoboer geweest achter een woordje uitleg en prijzen van de nieuwe camera’s, het volgende ben ik te weten gekomen.
-Dienst na verkoop zou pentax beter zijn dan nikon en canon
-pentax zou vroeger één van de betere camera’s geweest zijn en ze zouden nu terug aan een opmars bezig zijn.
-Nikon D80 zou een kleine D200 zijn en dus een zeer sterke camera
-de lenzen van pentax een stuk goedkoper dan de lenzen van nikon
Nu de prijzen
Nikon D80 met 18/70 dx lens en een gratis sd kaartje van 2GB voor 1400€
Pentax K10D met 18/55 lens 1199€
Pentax K10D met 18/55 + 50/200 lens voor 1449€ (als ik deze optie kies gaat hij naar pentax bellen voor een iets scherper prijs en/of een gratis snelle sd kaart van 2gig)
Nu heb je blijkbaar meer voor uw geld als ik voor de pentax zou kiezen maar is het toestel dan ook evengoed als de nikon D80?
Ik zou het toestel veel gebruiken voor de foto’s te vergroten tot 7 a 8m lengte zonder veel kwaliteitverlies.
Graag had ik hier uw menig over
grtz
Ik heb een vraag over de keuze van een dslr camera
Ik ben bij de plaatselijke fotoboer geweest achter een woordje uitleg en prijzen van de nieuwe camera’s, het volgende ben ik te weten gekomen.
-Dienst na verkoop zou pentax beter zijn dan nikon en canon
-pentax zou vroeger één van de betere camera’s geweest zijn en ze zouden nu terug aan een opmars bezig zijn.
-Nikon D80 zou een kleine D200 zijn en dus een zeer sterke camera
-de lenzen van pentax een stuk goedkoper dan de lenzen van nikon
Nu de prijzen
Nikon D80 met 18/70 dx lens en een gratis sd kaartje van 2GB voor 1400€
Pentax K10D met 18/55 lens 1199€
Pentax K10D met 18/55 + 50/200 lens voor 1449€ (als ik deze optie kies gaat hij naar pentax bellen voor een iets scherper prijs en/of een gratis snelle sd kaart van 2gig)
Nu heb je blijkbaar meer voor uw geld als ik voor de pentax zou kiezen maar is het toestel dan ook evengoed als de nikon D80?
Ik zou het toestel veel gebruiken voor de foto’s te vergroten tot 7 a 8m lengte zonder veel kwaliteitverlies.
Graag had ik hier uw menig over
grtz
Comment