Re: Nikon D80 vs pentax K10D
Yep moest ik een pentax hebben deden ze mij zeker watertanden. Maar dit is maar een begin he. Ze mogen vooral niet stoppen met hun lensgamma te updaten want anders gaan we nooit een valabel alternatief voor Nikon en Canon hebben. Maar als reden om de pentax te kopen blijf ik dit raar vinden hoor want dit bestaat nu al bij Nikon. Enn daar moet je dus niet wachten op wat ze eventueel uitbrengen.
Tja al mijn DSLR's(camera's) hebben al veel regen en water gezien want ik neem zonder problemen foto's in zwembaden. En ja hoor die camera wordt nat. Al die camera's werken nog probleemloos.....tja. De beste sealing is je gezond verstand. Ook weet je nooit wat zo een sealing nu juist voorstelt. Over het algemeen stopt de fotograaf eerder dan de camera. En zonder sealed lens tja.....hoe kan je dan over sealing spreken het grootste gat in een camera staat nog steeds wijd open. Pas op ik vind het een mooi extra hoor maar ik zou er geen frank meer voor willen geven anders had ik mij al lang geleden een raincover gekocht. En dan was mijn lens tegelijkertijd ook gesealed.
Dat is exact wat ik toch zeg. Kijk naar het systeem(en das in hoofdzaak de lenzen) en zie waar je jouw beste goesting kan vinden binnen jouw budget.
Absoluut
Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini
Bekijk bericht
Wel, een maatje nam z'n D70 eens in wat regen mee, en sindsdien werkt z'n top LCD niet meer. Die kreeg voordien wel wat stof te verwerken in Peru, dus mss was't een combinatie.
De analoge die ik het langst en meest intensief gebruikte, een Pentax SFXn, liet tweemaal de geest door stofproblemen waarop de electronica diende vervangen... De derde keer was het het filmtransport.
Allemaal problemen met de body, nooit met de objectieven. 't Stof dat de problemen veroorzaakte kwam in geen van de gevallen binnen via de mirrorbox (blootgesteld bij objectiefwissel).
De analoge die ik het langst en meest intensief gebruikte, een Pentax SFXn, liet tweemaal de geest door stofproblemen waarop de electronica diende vervangen... De derde keer was het het filmtransport.
Allemaal problemen met de body, nooit met de objectieven. 't Stof dat de problemen veroorzaakte kwam in geen van de gevallen binnen via de mirrorbox (blootgesteld bij objectiefwissel).
De objectieven van Pentax zijn mss niet zo talrijk, maar als je ertussen vindt wat je zoekt, heb je wel materiaal van puike kwaliteit... 't Is maar hoe je het bekijkt. Er zijn ook fotografen die juist omwille van die objectieven voor Pentax kiezen...
Idd, en dat geldt ook voor de D80 natuurlijk!
Comment