Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 vs pentax K10D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D80 vs pentax K10D

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
    Q.E.D. Mijn opmerking was neutraal, zij het enigszins humoristisch bedoeld. Je moet je daar niet zo druk om maken...
    ok, zand erover.

Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Net gepost op dpreview (Pentax SLR Talk forum aldaar), en relevant tot deze thread.

Weliswaar in 't Frans... Ik las het zelf nog niet...

Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
        Net gepost op dpreview (Pentax SLR Talk forum aldaar), en relevant tot deze thread.

Weliswaar in 't Frans... Ik las het zelf nog niet...

Wim
        Die stond hier ondertussen al

Het ging dan wel over de kitlenzen. Ik heb enkel naar de pagina waar naar verwezen werd gekeken maar de vgl die daar gemaakt werden zijn waardeloos. Als je zo een groot verschil in focal length gebruikt om een vergelijking te maken dan krijg je van mij niet veel krediet meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
          Zijn er ergens reviews te lezen waaruit blijkt dat Pentax glaswerk optisch beter is?
          In fotomagazine (duits) van 12 december 2005 is er een overzicht test verschenen van verschillende zooms van verschillende merken (blz 56)
          van de 3 geteste pentax lenzen met prijs tussen 500 en 700 euro hebben
          er 2 label super gekregen en 1 zeer goed
          nml SMC 4/16-45 zeer goed
          nml SMC 3,5/4,5/17-28 super
          nml SMC 4/20-35 super

bij olympus zijn er 3 getest en alle 3 label super (tussen 800 en 2000 euro)
          nikon 2 van de 3 super maar met een prijskaartje van boven de 2000 euro
          canon 2 van de 4 super met een prijskaartje van boven de 2000 euro
          sigma 2 van de 2 super (600-1200 euro)
          tamron 1 van de 2 super (500 -600 euro)
          tokina 2 van de 2 super (310-540 euro)
          minolta 2 van de 3 super (530 - 2300 euro)

heb een paar maand terug een test op web gezien van alle ooit geproduceerde lenzen aller tijden weet niet meer of het de top2 of de top3 was welke was ingevuld door pentax lenzen . (daar zullen wel mensen zijn die dit weten terug te vinden)

allesinds als je geen fortuinen aan lenzen wilt spenderen maar je wilt toch de hoogste optische kwaliteit en dit voor een aanvaardbare prijs kies dan voor Pentax, Tamron,Sigma,tokina of olympus.

Comment

Test K10D

Zag dat er op dpreview verwezen werd naar een andere K10d test, die ik hier nog niet vermeld zag, vandaar http://www.pentaxforums.com/content/...Carpenter.html
            "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
            Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
            Uit: Apocrief

Comment

Working...
            X