Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantieperiode Canon ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Garantieperiode Canon ?

Weet iemand zeker of er 1 of 2 jaar garantie is op een canon digital camera die in belgie is gekocht?

Ik dacht 2 jaar maar er is nergens iets in de paperen terug te vinden.

Toch weinig 1 jaar op toestellen van 1000 euro en meer...........

Re: Garantieperiode Canon ?

Ik dacht dat dit wettelijk vast stond op 2 jaar ...
    My 0,02 €
    Pholie

Comment

Is 2 jaar en zelfs in Nederland kun je het inmiddels voor elkaar krijgen om ook het 2de jaar garantie te krijgen. Dan moet je fotoboer wel even aan Canon vertellen dat ze dat moeten geven, uit zichzelf zullen ze het niet doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384 Bekijk bericht
        Is 2 jaar en zelfs in Nederland kun je het inmiddels voor elkaar krijgen om ook het 2de jaar garantie te krijgen. Dan moet je fotoboer wel even aan Canon vertellen dat ze dat moeten geven, uit zichzelf zullen ze het niet doen
        Volgens die wet op garanties moet niet de fabrikant maar de eindverkoper die 2 jaar garantie geven ... maar da's dan weer voor België. In Nederland gelden nog steeds niet dezelfde regeltjes.
        Raar dat Canon daar voor bepaalde klanten een uitzondering zou maken ... als je het vraagt. Twijfelachtig.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

In België 2 jaar.
          1 Jaar van de fabrikant het 2de jaar zou je moeten kunnen bewijzen dat het om een fabricagefout gaat.
          Er zijn maar weinig hersteldiensten die er moeilijk over doen.
          Als je een kasticket hebt is het 2 jaar maar met factuur zou het maar 1 jaar zijn omdat die camera's "intensiever" gebruikt zouden worden.
          Nuja, ik ken veel mensen die een camera op factuur kopen en deze enkel gebruiken tijdens het jaarlijkse verlof.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeboraDB Bekijk bericht
            Als je een kasticket hebt is het 2 jaar maar met factuur zou het maar 1 jaar zijn omdat die camera's "intensiever" gebruikt zouden worden.
            Heeft er niets mee te maken ... ook een particulier (privé-aankoop) kan een faktuur krijgen.
            Enige verschil is of je het als een particuliere aankoop doet of niet.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ik ga dit zelf eens uitzoeken en zal het resultaat hier ook kenbaar maken.
              Iedereen heeft zo wel zijn eigen waarheid blijkbaar.

Toch eigenaardig dat op de belgische canon- site niks te vinden is over 2 jaar garantie.

Je zult maar een toestel van een paar 1000 euro stuk hebben na 13 maanden.

Wordt vervolgd....

Comment

Hier hebben we het al weken over gehad.... effe zoeken zou ik zeggen...
                -=- Light is the key...

Comment

mag afgesloten

Comment

Voor de particulier is er op alle toestellen en lenzen 24 maanden garantie met factuur of aankoopbon.
                    Er is slechts 12 maanden garantie als de klant een btw nr.bezit dan wordt het toestel proffesioneel gebruikt.

Comment

nog even melden dat de garantie enkel van toepassing is op toestellen die in europa aangekocht zijn er zijn veel kopers die goedkoop aankopen buiten europa bvb.amerika hier is geen enkele garantie op in europa dus defekt terug naar......

Comment

En ook goed om weten ...

Staat ook in de wet :
                        § 2. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze
                        vervanging van het goed te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Elke herstelling of
                        vervanging moet, rekening houdend met de aard van het goed en het door de consument beoogd gebruik, binnen een
                        redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument verricht worden.
                        De kosten bedoeld in het vorige lid zijn de kosten die moeten worden gemaakt om de goederen in overeenstemming
                        te brengen, namelijk de verzendingskosten en de kosten die verband houden met loon en materiaal.

Zoals sommige verkopers (o.a. Fotokar) doen om de verzendkosten voor herstelling aan te reken mag dus ook niet ...
                        Last edited by VerSeg; 15 januari 2007, 01:42.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Heeft er niets mee te maken ... ook een particulier (privé-aankoop) kan een faktuur krijgen.
                          Enige verschil is of je het als een particuliere aankoop doet of niet.
                          Ik vraag me nog altijd af wat deze zin:

"Door het plaatsen van een Online-bestelling verklaart de koper de bestelde goederen aan te kopen voor doeleinden die verband houden met zijn beroeps- of commerciële activiteit."

betekent (staat in de verkoopsvoorwaarden van een online shop).
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ik vraag me nog altijd af wat deze zin:

"Door het plaatsen van een Online-bestelling verklaart de koper de bestelde goederen aan te kopen voor doeleinden die verband houden met zijn beroeps- of commerciële activiteit."

betekent (staat in de verkoopsvoorwaarden van een online shop).
                            Ik had deze voorwaarde ook al gelezen op een website, vermoedelijk dezelfde. Puur zakkenvullerij zonder risico.
                            Een winkel kan moeilijk uitmaken of je een aankoop doet voor privé of beroepsdoeleinden maar algemeen kan aangenomen worden dat als je iets koopt op naam van een bedrijf met BTW nummer en al dat het niet om een privé-gebruik zal gaan.
                            Nu gaat deze online-shop er een algemene voorwaarde van maken dat je verklaart voor beroepsdoeleinden te kopen. Mits je bij bestelling akkoord gaat met de algemene voorwaarden verklaar je dus zelf dat je beroepsmatig gebruik zal maken van het materiaal en dat je dus ook maar 1 jaar garantie hebt en geen twee of drie.
                            Duidelijk een slimme zet van de verkoper om je als particulier ook beet te nemen.
                            Daarom is het altijd aangeraden om ook de kleine letterkes te lezen.
                            Als particulier zou ik dus nooit in dergelijke winkel kopen of ik zou echt over die verklaring moeten overgezien hebben ... wat de verkoper voor de meeste klanten wel hoopt natuurlijk.
                            Je verliest dus je rechten als consument door het plaatsen van een online bestelling.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Working...
                            X