Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dé DSLR partycamera & -lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dé DSLR partycamera & -lens?

UPDATE:

ik heb nog wat rondgezocht en kwam uit op Nikon D70...

D70 of eos 350D?

thx
    Last edited by Ludo; 20 april 2007, 23:31.

Comment

ik denk dat die twee aan elkaar gewaagd zullen zijn. de grote keuze daar is ofwel klein, ofwel groot...
      de d70 is een groot stevig toestel in je handen tov de 350d een klein licht toestelletje. je moet het maar eens ergens proberen als je de kans hebt. misschien is de 350d dan een beetje makkelijker voor op party's omdat hij wat makkelijker mee te sleuren zal zijn...maar de d70 voelt dan weer wat steviger aan...
      sowieso qua qualiteit van de foto's en het toestel neig ik naar de 350d, maar ik denk dat dat persoonlijk is

de beste manier om te kiezen tussen twee toestellen is en blijft nog altijd ze alletwee in je handen nemen, wat mee prutsen en dan wordt het al snel duidelijk welke je zal verkiezen
      5DmkIII en wat glas

Comment

en vooral: de lens is een grotere bepalende factor in je resultaat dan de body (2/3 - 1/3 ?)

bij de body gaat 't meestal over de handling, look en bepaalde accenten die voor iedereen anders kunnen zijn
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Een 350D is ong 1 stop beter in hoge iso en dat is zeker niet verwaarloosbaar bij wat je wil doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
            Een 350D is ong 1 stop beter in hoge iso en dat is zeker niet verwaarloosbaar bij wat je wil doen.
            anderzijds verkies ik op het eerste zicht de body van D70 wegens zijn grootte en handling.. hij lijkt me ook een professionelere look te hebben

hopelijk vind ik een goede nikkor/nikon lens voor de body. Als ik zo'n 2e hands D70 vind rond de 400 euro, heb ik onmiddellijk weer wat ruimte in mijn budget voor een betere lens..

anyhow, 350D of D70... ik kan geen verkeerde keuze maken, denk ik, zowel qua functionaliteit niet als qua beschikbare lenzen..

Comment

kijk hier es

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                anderzijds verkies ik op het eerste zicht de body van D70 wegens zijn grootte en handling.. hij lijkt me ook een professionelere look te hebben

hopelijk vind ik een goede nikkor/nikon lens voor de body. Als ik zo'n 2e hands D70 vind rond de 400 euro, heb ik onmiddellijk weer wat ruimte in mijn budget voor een betere lens..

anyhow, 350D of D70... ik kan geen verkeerde keuze maken, denk ik, zowel qua functionaliteit niet als qua beschikbare lenzen..
                Je eigen keuze is altijd de juiste. Zolang je maar overtuigd bent van je keuze. Anders ga je altijd blijven twijfelen. En dat is voor niets goed.

Comment

allerlaatste vraagje, dan stop ik met zagen en jullie tijd te verspillen..

als ik de D50 en D70 vergelijk side by side op dpreview.com, zie ik eigenlijk weinig verschil... weten jullie het verschil? (liefst eigen ervaringen.. )

Comment

poochy check deze es

http://www.digitalreview.ca/cams/Nik...D70SvsXT.shtml

ik heb de topic maar pas vandaag gelezen..., en om het over je voorbeeld foto te hebbeb.., is idd een mooie foto met veel sfeer gehalte..., maar dit valt natuurljik allemaal af van de situatie..,
                    op somiige plaatsten, (net als bij events of optredens) besteden de organisatoren niet echt veel aandcht aan belichting , en krijg je heel donkere ruimte met hier en daar een beetje licht in af en toe ...,
                    de foto die jij toont is genomen in een discotheek , of plaats waar een een er enorm veel sfeerlicht aanwezig is .., waardoor je je foto onmiddelijk meer sfeer gaat kunnen meegeven ...

bij heel donkere ruimtes, met omnibounce , softbox , of paraplu zal je zowiezo redelijk krachtig moeten flitsen ... , tenzij je een body koopt die goed presteert op iso 3200
                    Last edited by kemizz; 18 januari 2007, 17:52.
                    www.kemizz.com
                    Brand new Blog
                    kemizzdotcomonflickr

Comment

• Re: Dé DSLR partycamera & -lens?

Wat leuk dat ik het voorbeeld ben in de TS.

Anyway, als ik even mijn mening en ervaring mag delen met jullie :

- Staar je niet blind op 2.8 lenzen want ik schiet zelden op 2.8. Het snellere scherpstellen, meer licht in je viewfinder en kunnen schieten op A(v) zijn dan wel weer kleine pluspunten.
                      - Een externe flitser is een must. Een grote dure lichtsterke lens is leuk, maar dan heb je weinig meer aan je interne flitser. Geef dus eerst geld uit aan een flitser en dan pas aan een lens.
                      - Oefenen, HEEL VEEL oefenen! Speel met instellingen, bestudeer de EXIF-info van je foto's.
                      - Niet omdat ik met Canon schiet, maar als je partypics wilt schieten dan moet je bij Canon zijn m.b.t. de ruis. Geen Sony, geen Pentax, geen Nikon, nee Canon. En mocht je geld hebben, neem dan de Canon 5D want dat is op dit moment de beste "anti-ruis" camera op de markt.

BTW, nu snap ik waarom ik ineens zoveel mailtjes krijg uit Belgie :P Volgens mij is er zelfs nog iemand van jullie geweest die me heeft toegevoegd op MSN

Oh en voor jullie beeldvorming en aangezien ik die vraag vaak krijg van mensen uit het gezellige Belgie, ik schiet met :
                      - Canon 30D, 5D en 1Dmk2
                      - 17-40, 24-70, 70-200, 50 1.4, 15mm fisheye
                      - 580EX en Bowens flitssetje
                      ik heb wel een goede camera ... Een Canon Ixus ja!

Comment

Damn, poochy, 'k wordt hier aangehaald als voorbeeld nog wel
                        Maar, heb de hele thread eens doorgelezen, en je krijgt langs alle kanten hele goeie adviezen. Op 'n bepaald moment ga je toch echt een keuze moeten maken, hoor.
                        Staar je niet blind op m'n 17-55IS, ik heb in het begin met 'n 20mm Sigma (nog van MaartenT geweest) rondgelopen, en dat gaf ook best wel lekkere foto's, zelfs bij f/1.8.
                        Moest je toch voor de 350D/400D gaan dan is 'n leuk, niet al te duur allroundlensje hier al voorgesteld, de 17-85IS, heb je echt een superlens mee voor partyshots. En zoals al zoveel keer hier gezegd over flashes : 'n 430EX erbij is genoeg, leert mijn ervaring me.
                        Over het formaat van de 350D kan ik kort zijn : ik MOET er 'n grip onder, anders kan 'k mijn pink niet kwijt, en voor portaitshots is hij ook wel handig.
                        Last edited by docgonzo; 18 januari 2007, 19:10.
                        ::350D::BG-E3::17-55 2.8 IS::430-EX::
                        :::: PartyPhotos @ DocGonzo.com ::::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GerardHenninger Bekijk bericht

Anyway, als ik even mijn mening en ervaring mag delen met jullie :

- Staar je niet blind op 2.8 lenzen want ik schiet zelden op 2.8. Het snellere scherpstellen, meer licht in je viewfinder en kunnen schieten op A(v) zijn dan wel weer kleine pluspunten.
                          - Een externe flitser is een must. Een grote dure lichtsterke lens is leuk, maar dan heb je weinig meer aan je interne flitser. Geef dus eerst geld uit aan een flitser en dan pas aan een lens.
                          - Oefenen, HEEL VEEL oefenen! Speel met instellingen, bestudeer de EXIF-info van je foto's.
                          - Niet omdat ik met Canon schiet, maar als je partypics wilt schieten dan moet je bij Canon zijn m.b.t. de ruis. Geen Sony, geen Pentax, geen Nikon, nee Canon. En mocht je geld hebben, neem dan de Canon 5D want dat is op dit moment de beste "anti-ruis" camera op de markt.

BTW, nu snap ik waarom ik ineens zoveel mailtjes krijg uit Belgie :P Volgens mij is er zelfs nog iemand van jullie geweest die me heeft toegevoegd op MSN

Oh en voor jullie beeldvorming en aangezien ik die vraag vaak krijg van mensen uit het gezellige Belgie, ik schiet met :
                          - Canon 30D, 5D en 1Dmk2
                          - 17-40, 24-70, 70-200, 50 1.4, 15mm fisheye
                          - 580EX en Bowens flitssetje
                          Volmondig mee eens!

En ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in wat dat flitssetje inhoudt. Ik flits trouwens ook regelmatig remote, wat ook wel eens kan helpen bij petjes enzo.

Dave
                          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GerardHenninger Bekijk bericht
                            ahaaa the master has arrived.. it's about time!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door docgonzo Bekijk bericht
                              Damn, poochy, 'k wordt hier aangehaald als voorbeeld nog wel
                              zalig, the other (belgian) master has also arrived.... is wel fijn dat de 2 grote voorbeelden hun weg naar deze topic hebben gevonden. thanks.

on topic:
                              cruciaal vraagje ivm mijn keuze- bestaan er ook "party"-lenzen voor Nikon die redelijk betaalbaar zijn? voorbeelden: AF Nikkor 20mm f2.8 en Nikkor 24mm f2 en Nikkor 35mm f 2.0
                              Last edited by poochy; 18 januari 2007, 22:44.

Comment

ja hoor jong.
                                je neemt een keukenrol stopt er g(r,l)as in en zuigen maar.

just a joke.

Comment

Working...
                                X