Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dé DSLR partycamera & -lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Dé DSLR partycamera & -lens?

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
    I'm back

wat vinden jullie van deze lens?

TAMRON zoomlens 17-35mm 1/2.8-4

voor mijn doeleind?

mvg
    thanks
    zal best lukken... Voor close-up's zal je misschien een stapje dichter moeten zetten maar range is zeker voldoende...

wouter.
    Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

Waarom dan geen Tamron 17-50 2.8? Grotere range + 2.8 over de hele range.
      Prijs is ongeveer gelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
        Waarom dan geen Tamron 17-50 2.8? Grotere range + 2.8 over de hele range.
        Prijs is ongeveer gelijk.
        Dat dacht ik dus ook, en die lens is ook ietske beter van beeldkwaliteit dan de 17-35.
        Maar je mag hem gerust komen testen, mocht je in de buurt van Gent komen.
        ______
        www.vue.photo

Comment

omdat ik die lens 2e hands zag op i'net, maar is voor Canon vatting. ik ga toch gaan voor de D70. Zoek dus een dergelijke lens 2e hands met Nikon vatting.

Comment

omdat ik die lens 2e hands zag op i'net, maar is voor Canon vatting. ik ga toch gaan voor de D70. Zoek dus een dergelijke lens 2e hands met Nikon vatting.
            Nooooooo

Magoed, on topic : 17-35 voor partyfotografie is leuk, heel wat van de grotere partygasten lopen met 'n Canon 16/17-35 2.8 rond, maar die mannen hebben dan ook een heel arsenaal aan L-glas bij, dus zij kunnen wisselen naar hartelust.
            Dat voordeel heb je (en ik ook) niet. (of ga je je oude nikonmount-glas ook nog gebruiken?)
            50 mm vind ik toch wel een minimum aan tele hoor, want je hebt niet altijd de plaats om een stapje dichterbij te zetten in 'n volle zaak.
            Ik dacht dat ik de extra 30 mm van de 17-85 niet ging missen teoen ik overstapte naar de 17-55. Het gemis is op te vangen door zoals gezegd een stapje dichter te zetten of gewoonweg te croppen Maar toch, soms is die extra zoom gewoon lekker.
            Imo is die Tamron 17-50 2.8 bruikbaar voor partyfotografie, nice range en 2.8, zoals al aangehaald door Maarten_T. Je zal ze toch meestal een tikje moeten gaan knijpen, richting 4.5 vw. het feit dat je naast 'n scherpe neus ook nog wel scherpe oren wil enzo.
            ::350D::BG-E3::17-55 2.8 IS::430-EX::
            :::: PartyPhotos @ DocGonzo.com ::::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door docgonzo Bekijk bericht
              Nooooooo
              yes, ik ga die canon te klein vinden, volgens mij. Die D70 past perfect binnen het budget (te weten dat ik nog geld moet uitgeven aan een SB600 en objectief), hij ziet er super uit en is vrij huge toch blijkbaar een voorliefde voor Nikon. Mss ga ik er spijt van hebben, mss niet, we'll see.

Magoed, on topic : 17-35 voor partyfotografie is leuk, heel wat van de grotere partygasten lopen met 'n Canon 16/17-35 2.8 rond, maar die mannen hebben dan ook een heel arsenaal aan L-glas bij, dus zij kunnen wisselen naar hartelust.
              Dat voordeel heb je (en ik ook) niet. (of ga je je oude nikonmount-glas ook nog gebruiken?)
              Ik ben aan het twijfelen... ik heb een waardeschatting gevraagd van die zo-goed-als-nieuwe Tamron lens in Objectieven. Ofwel hou ik hem en ga hem gebruiken in combinatie met D70, ofwel verkoop ik hem. die 28mm x 1,5 (correct?) gaat me waarschijnlijk te veel zijn.

Imo is die Tamron 17-50 2.8 bruikbaar voor partyfotografie, nice range en 2.8, zoals al aangehaald door Maarten_T. Je zal ze toch meestal een tikje moeten gaan knijpen, richting 4.5 vw. het feit dat je naast 'n scherpe neus ook nog wel scherpe oren wil enzo.
              De flitser zal me hier wel bij helpen, veronderstel ik. Dat diafragma niet te veel open knalle, sluiterstijd beetje langer, rear curtain flash, mmmm

Comment

voor Poochy

voorbeeld van D70-foto
                ISO800
                interne flits TTL slow rear curtain
                matrix metering
                A-mode f2.8 (gaf 1/6s)
                lens: 50mm 1.8 D
                auto WB
                jpg zo uit toestel (dus geen ruis verwijderd)
                enkel resize en sharpen

als je goed belicht, kan je goeie ruisarme shots maken
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                  voor Poochy

voorbeeld van D70-foto
                  ISO800
                  interne flits TTL slow rear curtain
                  matrix metering
                  A-mode f2.8 (gaf 1/6s)
                  lens: 50mm 1.8 D
                  auto WB
                  jpg zo uit toestel (dus geen ruis verwijderd)
                  enkel resize en sharpen

[IMGg]zie original post[/IMG]

als je goed belicht, kan je goeie ruisarme shots maken

aaah da doet goed om zoiets te zien, zowel de foto als het meisje als het pintje

bedankt voor te posten, idd weinig ruis... de partypics worden toch geresized naar een 800x600 of minder...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                    Mijn ervaring is toch dat ze meestal allemaal wel graag op de foto staan. Anders was de party fotografie helemaal niet zo populair
                    Doe dit werk ook al ff ...en soms krijg je echt domme vragen.....sta je daar met een dslr met externe flits ...krijg je de vraag BEN JIJ DE FOTOGRAAF?
                    lol nen de DJ....
                    maak het eerder zelden mee dat mensen niet op de foto willen ....(meestal die die er niet mogen zijn ) ps genoeg kaartjes met vermelding van je naam en waar de fotos te vinden zijn is geen overbodige luxe +oordopjes

Comment

Ok thanks..

Kort samengevat:
                      De ideale partyconfiguratie is, gezien het budget, een Canon 400D met een 10of12mm lens en een speedlite 430ex flitser. (Gezien de voorwaarden; partypeople van dichtbij fotograferen waar je de sfeer behoudt, geen 'beweging' en mooie, natuurlijke mensen, te zien zoals op sites als versuz.be en docgonzo.com)

iedereen akkoord? of toch nog bedenkingen?

wil je sfeer,portretten en actie doen?

400d(af is beter dan de 350 , ga je nodig hebbe voor actie) , sigma 15-30mm 3.5-4.5(wijd,goed contrast en lichtsterk genoeg, en goedkoop te vinden 2dehands) en een 430EX , meer heb je niet nodig

alleen portretten zoals gonzo ,sigma lens vervangen door een sigma 17-35mm 2.8-4

IS , lange sluiters gebruiken EN flitsen is weggegooid geld , ietsje meer inflitsen en een iets kortere sluiter geeft evengoed resultaat en de meerprijs kan je besteden aan je externe flitser

voor mij zou een IS handig zijn in de vorm van een superlichtsterke langere portretprime als een 85mm 1.2 , anders zie ik er het nut niet van in

suc6 met je keuze
                      Last edited by Xarder; 21 april 2007, 08:34.

Comment

heb ondertussen een SB600 en (morgen) een Nikon D70.

Ik ga wss voor een Sigma 17-70mm F2.8-4.5 gaan, kost zo'n 310 euro. Heeft goed bereik, krijgt lovende commentaar en kan groot diafragma aan.

almost in action...

Comment

alrighhtttt... het is gebeurd, ik heb alles bij elkaar;

D70 - SB600 - 18-50 Sigma 2.8 EX - omnibounce - CF kaart

ik heb al wat met de instellingen etc gespeeld, ik heb al vrij mooie resultaten. (naar mijn mening) is wel niet in een partyomgeving, maar heb slechts enkele lichtjes aangelaten op de studio, waardoor het vrij donker was.

Iemand nog enkele tips / instellingen /... die ik het best kan gebruiken qua flits/camera?

moet de handleiding van camera & flitser nog eens fatsoenlijk lezen, maar ik vraag het nu al aan de mede-partyfotografen.

bedankt.

Comment

Fisheye rocks !

Wild Nightlife and party PhotoBlog [NSFW]

Comment

Mooi Digitalfrog! had je site al langer in mijn favorieten! mini guide is

Comment

@Digitalfrog: zou ze liever wa groter zien
                                bvb 900*600

dan kunnen we da wa beter bekijken
                                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                                X