Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dé DSLR partycamera & -lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dé DSLR partycamera & -lens?

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Wat moet je in godsnaam met een 5D als je pas begint? Dan moet je toch echt wel geld teveel hebben. Naar mijn bescheiden mening heb je een 5D helemaal niet nodig als je geen grote prints moet maken. Lenzen zijn een ander verhaal. Die hebben een véél grotere invloed op de kwaliteit van je foto dan de body. Met een 350D en een 300mm 2.8 erop maak je zonder enkel probleem foto's die je tot enkele vierkante meters kan uitvergroten. Dus waar praten dan eigenlijk over? Zo lang ik mijn materiaal niet kan betalen met wat ik met mijn fotografie verdien, zal je mij niet met een 5D zien rondlopen. Dat zou erover zijn.
    Maar als iemand mij er eentje geeft, zal ik 'em niet afslaan
    Ik denk dat de consensus tot hiertoe is dat een 5D niet nodig is. Wie dat beweert mag dat eens nader toelichten.
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Hoe verzinnen ze het: De dsrl partycamera?
      proficiat met uw zeer nuttige en informatieve post. Goed bezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
        zie onderaan:
        Heb vandaag mijn Digimate III (http://www.usbgeek.com/prod_detail.php?prod_id=0442) toegestuurd gekregen. Heb deze via ebay nieuw gekocht voor 30 eur. Ik had nog een 20 Gb 2.5" hdd liggen dus daarmee heb ik zowel een handige cardreader als een phototank voor een hele schappelijke prijs. (voorkant is alu, frame zwart

niet enkel hier dus
        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
        www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Ik denk dat de consensus tot hiertoe is dat een 5D niet nodig is. Wie dat beweert mag dat eens nader toelichten.
          Wat bedoel je? Ben je het er mee eens dat een 5D niet nodig is, of vind je hem juist wel nodig? Je post is voor interpretatie vatbaar.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Wat bedoel je? Ben je het er mee eens dat een 5D niet nodig is, of vind je hem juist wel nodig? Je post is voor interpretatie vatbaar.
            Je haalt uit alsof er iemand beweert dat enkel een 5D goed genoeg is om partyshots te doen, maar er is hier niemand die dat beweert.

Dat bedoel ik.
            pixelpusher

Comment

Je haalt uit alsof er iemand beweert dat enkel een 5D goed genoeg is om partyshots te doen, maar er is hier niemand die dat beweert.

Dat bedoel ik.
              Hallo, ten eerste haal ik helemaal niet uit, dus te wijten aan jouw interpretatie, en ten tweede gebruikte ik 5D om aan te tonen dat er hier te ver wordt gegaan voor wat de topicstarter wil. Ze hebben het over 20D's, 30D's en lenzen die niet binnen zijn budget passen. En dan zeg ik alleen maar dat hij met een kleiner budget dan hij voor ogen had kan beginnen. Meer niet.

En da's meteen de laatste keer dat ik op zoiets reageer ook. Het helpt misschien om eerst eens na te denken of een post misschien wel eens goed bedoeld zou kunnen zijn is in plaats van er direct kritiek op te hebben, net zoals ik je meer uitleg vroeg over jouw post die ik niet helemaal begreep. Ik had hem ook negatief kunnen opvatten.

Dat bedoel ik.

Over en uit.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Jullie hebben beide goede bedoelingen, maar was gewoon een misverstand, denk ik. Alleszins heb ik van beiden wat extra geleerd. Bedankt...

Comment

Nog effe een los idee als het echt enkel voor party-fotografie is: mss voldoet een Fujifilm F30 wel, die heeft ongeveer dezelfde ruiswaarden als mijn (iets oudere) DSLR en is natuurlijk wel wat makkelijker mee te nemen in een discotheek enzo.
                  Dat toestel heeft ook redelijk geavanceerde flitsfuncties dacht ik...
                  't lijkt wel een hele stap 'terug' als je eerst aan 1000-1500 euro dacht, maar mss kunt ge dan op reis ofzo
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Wat moet je in godsnaam met een 5D als je pas begint? Dan moet je toch echt wel geld teveel hebben. Naar mijn bescheiden mening heb je een 5D helemaal niet nodig als je geen grote prints moet maken.
                    Dat noem ik uithalen.
                    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                      Nog effe een los idee als het echt enkel voor party-fotografie is: mss voldoet een Fujifilm F30 wel, die heeft ongeveer dezelfde ruiswaarden als mijn (iets oudere) DSLR en is natuurlijk wel wat makkelijker mee te nemen in een discotheek enzo.
                      Dat toestel heeft ook redelijk geavanceerde flitsfuncties dacht ik...
                      't lijkt wel een hele stap 'terug' als je eerst aan 1000-1500 euro dacht, maar mss kunt ge dan op reis ofzo
                      no thanks, heb pas mijn compact verkocht wil echt "professionele" foto's proberen te maken, met zoiets zal dat niet lukken.

maar toch bedankt voor de post

Comment

Hoi,

wat moet je camera kunnen voor partyfotografie en waarom (dit is uiteraard mijn mening)

snel en accuraat focussen in donkere omgevingen (gaat zeer goed met een opzetflits met autofocus hulplicht zoals de sb-600 of equivalenten)

voor mensen te trekken: zowiezo een goed flits, bij voorkeur niet de ingebouwde flits van de camera

camera moet best manueel in te stellen zijn. Lange sluitertijd+ flitsen+ gemiddeld diafragma,... = sfeer en scherpte

lens die wat grothoek heeft maar niet overdreven en een beetje naar het telebereik gaat (rekening houden met eventuele cropfactor) zo kan je goed overzichtsfoto's en close-ups maken. lens moet geen f/2,8 hebben meestal kom je met f/5,6 ruim toe. vooral als je ook gaat flitsen.

De conclusie is dat je (volgens mij) met zowat elke dslr uit de voeten kan. En zowat elke standaard zoom lens in het bereik 18-50mm voldoet. Zet daarop nog een middenklasse flits en je kan zowat elke fuifsituatie aan.

Ik gebruik zelf meestal (dus niet altijd) m'n D2H (vanwege robuuste bouw, D50 voldoet evengoed) en m'n sigma 18-50 of 28-70 (afhankelijk van hoeveel bewegingsruimte ik heb). M'n flits was tot voor kort altijd de SB-600.

wie wat voorbeelden wil bekijken : http://www.flickr.com/photos/wouterdhoye

wouter.
                        Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                          Goed gezien.

Comment

Dat noem ik uithalen.
                            Heel jammer, want zo was het zeker niet bedoeld.
                            ______
                            www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouterdhoye Bekijk bericht
                              lens moet geen f/2,8 hebben meestal kom je met f/5,6 ruim toe. vooral als je ook gaat flitsen.
                              Met f/5.6 als grootste diafragma ga je toch wel wat problemen hebben met focusseren denk ik?

Comment

Toch niet. Als je gebruik maakt van een opzetflits wordt een patroon geprojecteerd (tamelijk helder) waarop de camera gaat scherpstellen. Zonder autofocus assistentie kan het uiteraard lastiger worden.

Wouter.
                                Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

Working...
                                X