Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dé DSLR partycamera & -lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Dé DSLR partycamera & -lens?

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
    zalig, the other (belgian) master has also arrived.... is wel fijn dat de 2 grote voorbeelden hun weg naar deze topic hebben gevonden. thanks.

on topic:
    cruciaal vraagje ivm mijn keuze- bestaan er ook "party"-lenzen voor Nikon die redelijk betaalbaar zijn? voorbeelden: AF Nikkor 20mm f2.8 en Nikkor 24mm f2 en Nikkor 35mm f 2.0
    Waarom zou je met primes willen schieten, dat is helemaal niet handig. Waarom niet gewoon een groothoekzoom vanaf 167mm tot ergens rond de 50mm ?
    ik heb wel een goede camera ... Een Canon Ixus ja!

Comment

VERKOCHT !!! (Mag een slotje op...) (@ Blade: veel plezier ermee!) Te Koop: :G Compleet Nikon D50 pakket. :G 650 (enkel als pakket verkrijgbaar, geen losse onderdelen te koop, sorry) Bevat: (FOTO'S: http://users.telenet.be/woutervoet/D50/ ) - Nikon D50 Digitale SLR + AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED

Comment

Primes zijn niet handig op partyshoots, je zou er dan enkel moeten meedragen aan 'n gordel/harnas, of 'n lensslaafje hebben; want je hebt meestal net die dé lens erop staan voor dat perfecte shot voor je. Bijkomend nadeel is dat je meestal midden tussen het volk van lenzen staat te wisselen, wat ook niet echt bevorderlijk werkt. Ik zou eerder investeren in een flitser, zoals GerardHenninger zegt. 'k Stop m'n 17-55 meestal ook af op F/4.0, F/4.5.
        Voor een enkel shot, waar ik dan ook iets meer tijd kan insteken, is de kleinere dof van de F/2.8 juist wel leuk en bruikbaar.
        Flitsen, icm dragging the shutter is the key, en voor de rest, ja, knallen met die cam en probeer variaties uit om uit te vissen wat voor jou het lekkerst werkt.
        ISO800 op 'n 350D geeft imho nog hele acceptabele pics icm een 430EX op -2/3de met omnibounce (da'n eigenlijk nog een stop eraf)
        ::350D::BG-E3::17-55 2.8 IS::430-EX::
        :::: PartyPhotos @ DocGonzo.com ::::

Comment

Dus poochy, gewoon iets kopen en beginnen. Het is net de eerste keer sex, je kan er genoeg over praten of je kan het gewoon doen. En als we het dan toch over sex hebben, je kan kiezen voor Canon (een vrouw) of voor Nikon (een behaarde vent), het is maar net wat je smaak is.

Gewoon kopen, spelen en als je geluk hebt dan is er nog plek vrij in m'n workshop.

Comment

Kies dus maar voor Canon, zoals Gerard zegt. Je wil echt wel zo weinig mogelijk ruis in die foto's.
            Enne, Gerard, als je echt ooit van één van die camera's af wil, of één van de lenzen, en niemand wil 'em, dan zet hem maar bij mijn vuilnisbak.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GerardHenninger Bekijk bericht
              Dus poochy, gewoon iets kopen en beginnen. Het is net de eerste keer sex, je kan er genoeg over praten of je kan het gewoon doen. En als we het dan toch over sex hebben, je kan kiezen voor Canon (een vrouw) of voor Nikon (een behaarde vent), het is maar net wat je smaak is.

Gewoon kopen, spelen en als je geluk hebt dan is er nog plek vrij in m'n workshop.

ow ow ..., noem een D2HS dan toch tenminste een behaarde vrouw eh
              Last edited by kemizz; 19 januari 2007, 10:01.
              www.kemizz.com
              Brand new Blog
              kemizzdotcomonflickr

Comment

Primes zijn niet handig op partyshoots
                Mischien niet ??? maar let wel, we hebben het over party (donker) en lichtgevoelig (primes dus).
                Daarbij, als je naar een party gaat fotograferen moet je van te voren al nadenken. Hoe groot is de ruimte (vooral hoe hoog), hoe druk word het daar(ook hoe bewegelijk) en hoe donker(dat is het meestal dus ook).
                nogmaals m'n vorige voorbeed.

Dit is in een kleine ruimte(100m2) en pikkedonker en allemaal ladderzat, dus bewegelijk.
                Maar de foto maakt de ruimte groter door een mooie wazige achtergrond en dus een scherp project voor, dit door f/1.8 (had nog liever f/1.4).
                Naar mijn mening knal je er dan uit.
                Graag reactie of kritiek....
                groette.........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GerardHenninger Bekijk bericht

workshop?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie Bekijk bericht
                    Primes zijn niet handig op partyshoots
                    Mischien niet ??? maar let wel, we hebben het over party (donker) en lichtgevoelig (primes dus).
                    Daarbij, als je naar een party gaat fotograferen moet je van te voren al nadenken. Hoe groot is de ruimte (vooral hoe hoog), hoe druk word het daar(ook hoe bewegelijk) en hoe donker(dat is het meestal dus ook).
                    nogmaals m'n vorige voorbeed.

Dit is in een kleine ruimte(100m2) en pikkedonker en allemaal ladderzat, dus bewegelijk.
                    Maar de foto maakt de ruimte groter door een mooie wazige achtergrond en dus een scherp project voor, dit door f/1.8 (had nog liever f/1.4).
                    Naar mijn mening knal je er dan uit.
                    Graag reactie of kritiek....
                    groette.........

ik kan me niet voorstellen dat je met die foto op minder dan 2 of 3 meter van die mensen stond (tenzij je misschien met FF werkt?)
                    ok, een prime geeft mooie foto's maar zeker met een 50mm krijg je enkel stukken van gezichten of misschien net één heel gezicht als je op een echt drukke fuif rondloopt int midden...

heb het net eens getest met mn 20d +50mm en om een foto te hebben waar je 1.2m breedte op ziet (en dat is zelf nog minder dan de breedte van 2 mensen op jou foto) moet je minstens 3m afstand staan...
                    Last edited by Matthias; 19 januari 2007, 11:13. Reden: zelf eens getest uit verveling
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Ik heb het over een prime sigma 20mm f/1.8 op een nikon D80 op iso 1600 en sluiterstijd +- 1/15 tot 1/30, enne ext. flitser.
                      of dat dan een canon is.....tja, kan ook.mischien voor de iso.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie Bekijk bericht
                        Ik heb het over een prime sigma 20mm f/1.8 op een nikon D80 op iso 1600 en sluiterstijd +- 1/15 tot 1/30, enne ext. flitser.
                        of dat dan een canon is.....tja, kan ook.mischien voor de iso.
                        ah ok, ik was iets te snel met mijn veronderstelling dat die foto met een 50mm genomen is...
                        5DmkIII en wat glas

Comment

sjonnie, donker staat niet gelijk aan lichtsterke primes. Leuk een 1.8f lens, maar er zijn meerdere manieren om sfeer en omgevingslicht vast te leggen. Met jouw bovengenoemde instelling zou ik niet zo snel schieten, ik schiet zelfs op ISO 1000 of 800. En toch hebben mijn platen meer of net zoveel sfeer als die van jou, ra ra hoe komt dat? Daarnaast... op 1.4f of 1.8f heb je misschien een scherpe neus..... meer niet..... dat is ook niet handig.

Primes gebruik ik zelf voor in de studio of voor portretten zoals die van Armin van Buuren of Carl Cox..... voor snapshots zou ik ze niet gebruiken.
                          Last edited by GerardHenninger; 19 januari 2007, 18:10.

Comment

En prime kun je ook op f/4.5 of zelfs f/8 zetten, netzowel als een zoom, maar je hebt tenminste de mogelijkheid om hem verder open te gooien als f/2.8.
                            als ik dan een zoom wil, dan zou ik als grote voorkeur de nikkor 17 -55mm f/2.8 kiezen (die ik tevens nog niet heb).
                            Wetende dat poochy alleen gebruik wil maken van partyotografie, lijkt me dit de beste keuze.
                            ps. Ik sta klaar om naar tirol te te gaan dus ..tot volgende week..
                            groette

Comment

Ik wil me er nu ook even me gaan bemoeien. Veel reacties gelezen, de meeste geven blijk van geen enkele praktische ervaring op dit gebied. Een lichtsterke lens is onzin, een goede flits is inderdaad noodzakelijk. Ik schiet vrijwel altijd met m'n dslr's, behalve juist bij party's, feesten e.d.. Dan komt m'n bridge tevoorschijn. De kleinere sensor met z'n grote scherptediepte werkt nu in m'n voordeel (i.t.t. bijvoorbeeld bij portretfotografie). Ik stel de bridge (Panasonic LC1 in mijn geval) manueel in op F5.6 en op een minimale afstand van ongeveer 1 meter. Nu is bijna alles scherp van 1 meter tot een meter of 20. Daarnaast gebruik ik een Metz flitser in mijn linkerhand die door de flitser van de camera wordt ontstoken. Het is even oefenen met de instellingen, maar als deze eenmaal goed staan, kun je erop los schieten zoveel als je wilt. De liveview via de lcd werkt ook hier in je voordeel. Je kunt veel sneller de situatie overzien en het beslissende moment vastleggen. Het bovenstaande is ook benaderbaar met een dsrl, maar dat is door mij tot nu toe nog niet naar tevredenheid gelukt.

Voorbeelden? Kijk hier: http://www.photo.net/photodb/folder?folder_id=534585

Comment

Vergeten te vermelden: van 28 tot 35 mm, anders werkt de grote scherptediepte niet.

Comment

Working...
                                X