Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 / Canon 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D40 / Canon 400D

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Wat de oorzaak is daar kan ik mij niet over uitspreken maar 't is niet erg ernstig he ..
    Toevallig? behoor ik misschien tot diegenen die kunnen beoordelen dat dit zeker fout moet zijn maar hoeveel "zoekers" geraken hier niet overtuigd dat de 350D zeker beter moet zijn dan de 400D ?
    Nu ja .. de 400D staat nog steeds als eerste op mijn verlanglijst .. I
    Indien je een goed beoordelingsvermogen hebt ben je mischien ook al tot de conclusie gekomen dat de 400D momenteel de camera is die het minst te bieden heeft voor zijn geld. Ik denk dat iedereen met uitzondering de canon fanatici het daar grondig mee eens zijn

Comment

Zelf vind ik de D40 een heel aantrekkelijk toestelletje, alleen wordt mij dit door heel veel mensen afgeraden (meestal door mensen die wel geen ervaring hebben met het toestel).

Pib

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paint.It.Black Bekijk bericht
        Zelf vind ik de D40 een heel aantrekkelijk toestelletje, alleen wordt mij dit door heel veel mensen afgeraden (meestal door mensen die wel geen ervaring hebben met het toestel).

Pib
        D40 is een heel mooi instapmodel, ongeveer in dezelfde prijsklasse heb je ook de Pentax K100d evenwaardig aan de D40 maar met ingebouwde beeld stabilisatie.
        De sony A100 is iets duurder en heeft ook ingebouwde IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          Indien je een goed beoordelingsvermogen hebt ben je mischien ook al tot de conclusie gekomen dat de 400D momenteel de camera is die het minst te bieden heeft voor zijn geld. Ik denk dat iedereen met uitzondering de canon fanatici het daar grondig mee eens zijn
          Oh mooi kan je dan eens een camera geven die meer te bieden heeft voor evenveel of minder geld?

Of zou jij een anti canon fanatici zijn

Comment

Keuze maken bij een nieuwe camera is niet eenvoudig.
            In het begin van dit jaar stond ik zelf ook voor dit fenomeen.
            Na 40 jaar analoog te hebben gefotografeerd ging ik dus nu digitaal.
            Omdat ik over ging op een geheel nieuw systeem was het merk niet direct bepalend voor mij.

Ik heb de volgende afwegingen gedaan.
            1. Wat is mijn totaal budget.
            2. Welke fotografie ga ik of wil ik gaan doen.
            3. Welk merk biedt mij de beste en grootste keus m.b.t. objectieven.
            (objectieven zijn belangrijker dan de camera)
            4. Welke camera past het beste bij mij.
            (Hoe ligt hij in mijn hand, is hij degelijk, kan ik deze camera ook bedienen, zijn er uitbreidingsmogelijkheden etc.)

Bij mijn uiteindelijke keuze hebben de objectieven in relatie tot mijn budget de grootste doorslag gegeven.

Mocht je echt voor weinig geld toch goede kitlenzen willen hebben dan zou ik ook eens kijken bij Olympus. Al vele malen is bij test verslagen dit merk beloond voor zijn goede kit lenzen.

Kijk niet naar al die mooie foto’s die op het Internet staan. Jij moet uiteindelijk zelf foto’s gaan maken en dit kan dan in het begin echt tegen vallen.

Ik wens je verder veel succes toe bij het maken van je keuze.

Mvgr
            Antoine200

Comment

Ondertussen weet ik bijna zeker dat het de Nikon D40 zal worden. Voorlopig met kitlens en later misschien met deze bijvoorbeeld.

op camera.nl kost de D40 ondertussen 30 euro meer, redcoon.be is nu de goedkoopste online winkel (voor zover ik weet), heeft iemand ervaring met deze site?

Pib

Comment

Ondertussen weet ik bijna zeker dat het de Nikon D40 zal worden. Voorlopig met kitlens en later misschien met deze bijvoorbeeld.

op camera.nl kost de D40 ondertussen 30 euro meer, redcoon.be is nu de goedkoopste online winkel (voor zover ik weet), heeft iemand ervaring met deze site?

Pib
                De keuze van de 18-200 VR is zeker niet verkeerd.
                mvgr
                antoine200

Comment

Snap hem niet helemaal meer !

Ben zelf van plan een D40 aan te schaffen als eerste SLR.

Is dit nu een degelijk toestel of niet ???

Ik weet dat hij bepaalde dingen niet kan (ISO en WB-buttons, eigen AF-motor, Bracketing , ...) maar puur
                  qua beeldqualiteit ? Slecht of niet ??

Boony
                  I would, if I could ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boony Bekijk bericht
                    Snap hem niet helemaal meer !

Ben zelf van plan een D40 aan te schaffen als eerste SLR.

Is dit nu een degelijk toestel of niet ???

Ik weet dat hij bepaalde dingen niet kan (ISO en WB-buttons, eigen AF-motor, Bracketing , ...) maar puur
                    qua beeldqualiteit ? Slecht of niet ??

Boony
                    Maak je geen zorgen dat is een heel degelijk toestel. Het is ook een heel goedkoop toestel en natuurlijk zijn er duurdere toestellen die nog beter zijn. Dat is met alles zo. Of die voor jou ook beter zijn is nog iets anders.

Maak je maar geen zorgen zou ik zeggen als de D40 aan jouw wensen tegemoet komt moet je hem gewoon kopen.

Comment

De mijne is ondertussen besteld: €625 inclusief verzendkosten en 2gig SD-kaartje

Pib

Comment

De mijne is ondertussen besteld: €625 inclusief verzendkosten en 2gig SD-kaartje

Pib
                        mag het geweten zijn waar je 'm gekocht hebt ? De prijzen lopen zodanig veel uiteen (zeker als je de ons omliggende landen meetelt) dat men wegens de bomen het bos niet meer ziet
                        .. en laat ons ook weten hoe het toestel bevalt ! succes !

Comment

Heb hem gekocht bij redcoon.be, voor zover ik weet de goedkoopste aanbieder in de benelux. Ik laat ook wel wat weten als hij is toegekomen, normaal zou hij direct leverbaar moeten zijn...

Pib

Comment

Net iets te laat blijkbaar voor Paint.It.Black maar de D40 + kitlens staat bij digitalstreet.nl aan 598 €. (Nikon D50 body aan 439 € !! )
                            Bij konijn kan je de D40 body kopen aan 578 €.
                            Sony A100 - Tamron 28-200mm AF ASPHERICAL XR - DT 3.5-5.6/18-70

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perdut Bekijk bericht
                              Net iets te laat blijkbaar voor Paint.It.Black maar de D40 + kitlens staat bij digitalstreet.nl aan 598 €. (Nikon D50 body aan 439 € !! )
                              Bij konijn kan je de D40 body kopen aan 578 €.
                              Ik heb voor D40 en kitlens nog net iets minder betaald, namelijk €565.35, en dan nog €51.10 voor een 2gig SD-kaart en ongeveer €9 euro voor transport en administratie, in totaal €625.43

Pib

Comment

I rest my case

Heb de site eens bekeken en ze zijn inderdaad wel goedkoop

Laat eens weten aub als je bestelling binnen is. Als alles goed wordt afgehandeld en je moet geen maand wachten op je bestelling dan zou ik misschien ook wel een bestelling durven plaatsen.
                                Sony A100 - Tamron 28-200mm AF ASPHERICAL XR - DT 3.5-5.6/18-70

Comment

Working...
                                X