Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 / Canon 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D40 / Canon 400D

Gaat die kitlens foto's kunnen maken in kerken of binnenshuis. Ja natuurlijk kan dat. Is ze de meest geschikt lens om dit te doen. Nee er zijn er betere maar niet voor de prijs van de kitlens.

En de kwaliteit van de kitlenzen tja gebruik je eigen ogen en kijk eens naar de volgende pagina's en kom mij dan zeggen dat er 1 van de kitlenzen noemenswaardig beter is als een andere?

En klik op de verschillende elementen he (Outdoor / Resolution / Noise / Corner sharpness / Fringe and macro / Geometry / Vignetting)

Maar ik ben akkoord met dpreview hoor. Die kitlens is zeker geen topper maar voor 70€ verwacht ik dat niet ook niet.

Comment

Is dit consistent ? Als je op die site naar de bespreking van de 400D gaat dan zie je een vergelijking met de 350D .. en al de afbeeldingen met de 350D zijn systematisch beter .. er moet wel een prul van een sensor in die 400D zitten ongeacht het hoge aantal LPH resolutie .. ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Is dit consistent ? Als je op die site naar de bespreking van de 400D gaat dan zie je een vergelijking met de 350D .. en al de afbeeldingen met de 350D zijn systematisch beter .. er moet wel een prul van een sensor in die 400D zitten ongeacht het hoge aantal LPH resolutie .. ?
        dit begrijp ik niet zo goed?

Comment

In het begin waren er heel wat vraagtekens over de D40 op de Nikon fora maar ik lees steeds meer positieve en enthousiaste reacties. Men is onder de indruk van de hoge kwaliteit foto's die uit deze camera komen. Voor mij was naast kwaliteit ook de grote van de camera belangrijk en wanneer ik nu zou moeten kiezen tussen de D80 en D40 zou ik het best wel moeilijk hebben, terwijl ik ontzettend blij ben met de D80.
          Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
          Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Hmmm op 1 foto na zie ik niet waarover je spreekt. Maar dat de 400D niet beter is dan de 350D qua sensor daar ben ik zeker van hoor. Die 10MP is er enkel omdat de concurrentie dat ook had en dat in dit type camera's heel belangrijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
              In het begin waren er heel wat vraagtekens over de D40 op de Nikon fora maar ik lees steeds meer positieve en enthousiaste reacties. Men is onder de indruk van de hoge kwaliteit foto's die uit deze camera komen. Voor mij was naast kwaliteit ook de grote van de camera belangrijk en wanneer ik nu zou moeten kiezen tussen de D80 en D40 zou ik het best wel moeilijk hebben, terwijl ik ontzettend blij ben met de D80.
              twijfelen tussen een D40 en D80? meen je dat :|

neem eens foto's met een D40 en je zal wel weten wat het verschil is
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                Hmmm op 1 foto na zie ik niet waarover je spreekt. Maar dat de 400D niet beter is dan de 350D qua sensor daar ben ik zeker van hoor. Die 10MP is er enkel omdat de concurrentie dat ook had en dat in dit type camera's heel belangrijk is.
                kijk op deze bladzijde http://www.cameralabs.com/reviews/Canon400D/page4.shtml en kijk naar het laatste/onderste koppel beelden .. Indien dat linkse werkelijk van een 400D is dan hoef ik die niet .. dit is archi-slecht .. (& BTW de originele link verwijst naat de 50D en niet naar de 400D, FWIW)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                  twijfelen tussen een D40 en D80? meen je dat :|

neem eens foto's met een D40 en je zal wel weten wat het verschil is
                  Ik kan hier niet van meepraten maar als ik het dpreview Nikon forum mag geloven is er nogal wat beroering tussen de D40 bezitters enerzijds en de D50/70 bezitters anderzijds .. ogenschijnlijk voelt de laatste groep zich bekocht door de kwaliteit van de D40

Comment

kijk op deze bladzijde http://www.cameralabs.com/reviews/Canon400D/page4.shtml en kijk naar het laatste/onderste koppel beelden .. Indien dat linkse werkelijk van een 400D is dan hoef ik die niet .. dit is archi-slecht .. (& BTW de originele link verwijst naat de 50D en niet naar de 400D, FWIW)
                    Dat zijn wel 100% crops van de eerste foto e

mvg
                    SarGe

Comment

Dat is die ene foto he. Daar dan de concusie aan vast hangen dat die sensor zoo slecht is dat is heel raar he. De reden hiervoor kunnen veel dingen zijn maar een slechte sensor al zeker niet. Eerder een defecte lens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SaRGE Bekijk bericht
                        Dat zijn wel 100% crops van de eerste foto e

mvg
                        SarGe
                        ja en ? .. een crop van een 10Mpx sensor machine met 1800 vert LPH resolutie zoveel slechter dan die van een 8Mpx met 1650 V LPH ? geeft niet echt veel vertrouwen in de deugdelijkheid van de review site he ?

Comment

Dat is die ene foto he. Daar dan de concusie aan vast hangen dat die sensor zoo slecht is dat is heel raar he. De reden hiervoor kunnen veel dingen zijn maar een slechte sensor al zeker niet. Eerder een defecte lens!
                          heu .. dat van die sensor was heel sarcastisch bedoeld .. en een review site die vergelijkende fotos publiceert genomen met een slechte lens ? kom nou ..

Comment

heu .. dat van die sensor was heel sarcastisch bedoeld .. en een review site die vergelijkende fotos publiceert genomen met een slechte lens ? kom nou ..
                            Tja als je ziet dat het midden en links ok is maar rechts helemaal niet dan heb je meestal te maken met een defecte lens. En dat lijkt mij ook hier het meest waarschijnlijk. Dat een reviewsite zich daar geen vragen bij stelt of zelfs geen commentaar over geeft tja dat is hun probleem en dat kan ook veel redenen hebben.
                            Maar vraagje is dit volgens jou dan geen defect?

Comment

Tja als je ziet dat het midden en links ok is maar rechts helemaal niet dan heb je meestal te maken met een defecte lens. En dat lijkt mij ook hier het meest waarschijnlijk. Dat een reviewsite zich daar geen vragen bij stelt of zelfs geen commentaar over geeft tja dat is hun probleem en dat kan ook veel redenen hebben.
                              Maar vraagje is dit volgens jou dan geen defect?
                              Wat de oorzaak is daar kan ik mij niet over uitspreken maar 't is niet erg ernstig he ..
                              Als mensen (zoals ik) zich willen informeren over een eventuele overstap naar een dSLR nodigt dat zeker niet uit om te kiezen voor het type/model in kwestie. Toevallig? behoor ik misschien tot diegenen die kunnen beoordelen dat dit zeker fout moet zijn maar hoeveel "zoekers" geraken hier niet overtuigd dat de 350D zeker beter moet zijn dan de 400D ?
                              Nu ja .. de 400D staat nog steeds als eerste op mijn verlanglijst .. Ik wil geen al te gekke sprongen wagen voor een dSLR instap temeer dat dit terug een eerste stap is in een nieuw gebied en na 5 "P&S'kes" weet ik dat je vrijwel ieder keer van onderen af moet beginnen voor wat het leren gebruiken betreft .. 2 keer gedacht dat ik mij zwaar miskocht had, maar al doende leert men de camera begrijpen en dan komt het uiteindelijk toch in orde

Comment

Wat de oorzaak is daar kan ik mij niet over uitspreken maar 't is niet erg ernstig he ..
                                Als mensen (zoals ik) zich willen informeren over een eventuele overstap naar een dSLR nodigt dat zeker niet uit om te kiezen voor het type/model in kwestie. Toevallig? behoor ik misschien tot diegenen die kunnen beoordelen dat dit zeker fout moet zijn maar hoeveel "zoekers" geraken hier niet overtuigd dat de 350D zeker beter moet zijn dan de 400D ?
                                Nu ja .. de 400D staat nog steeds als eerste op mijn verlanglijst .. Ik wil geen al te gekke sprongen wagen voor een dSLR instap temeer dat dit terug een eerste stap is in een nieuw gebied en na 5 "P&S'kes" weet ik dat je vrijwel ieder keer van onderen af moet beginnen voor wat het leren gebruiken betreft .. 2 keer gedacht dat ik mij zwaar miskocht had, maar al doende leert men de camera begrijpen en dan komt het uiteindelijk toch in orde
                                Groot gelijk heb je om je zo goed mogelijk te informeren.
                                En dat niet iedereen inziet dat dit een defect is tja dat is mijn probleem niet maar dat van canon en cameralabs. Ik zal wel altijd zeggen wat ik ervan denk en waarom zoals ik hier met jou gedaan heb. Wat men daar dan mee doet is ook mijn probleem niet.

Comment

Working...
                                X