Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of overstap naar Canon ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 of overstap naar Canon ?

Inderdaad, in de eerste foto kan ik echt geen ruis, die naam waardig, ontdekken, de tweede is vergeven van de ruis.
    En ik heb geen DSLR, dus ik zou hier eerder de tweede foto willen verdedigen, maar da's te veel gevraagd.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Am I the only one who adds noise to photos because I like it?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
        Ik zie in ieder geval dat de eerste foto goed van kwaliteit is en de tweede bagger.
        De tweede heft zeker vel meer ruis en minder detail.

Excuses voor mijn cru antwoord.

Ik zeg ga voor die D200!
        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Inderdaad, in de eerste foto kan ik echt geen ruis, die naam waardig, ontdekken, de tweede is vergeven van de ruis.
        En ik heb geen DSLR, dus ik zou hier eerder de tweede foto willen verdedigen, maar da's te veel gevraagd.
        Hmm ik zal het voor jullie 2 nog maar eens herhalen zeker gezien de begeleidende tekst jullie lijkt te ontgaan.

Die tweede foto toont aan dat je op dit formaat van foto absoluut niks kan zeggen over de kwaliteit van zo een foto vermits een hele slechte kwaliteit op dit formaat nog als bruikbaar kan overkomen.
        Natuurlijk is er meer ruis en minder detail in die tweede foto. Die foto is voor niks anders bruikbaar dan wat ik hier toon zelfs een 10x15 zou niet te doen zijn.
        Maar dit toont toch wel duidelijk aan dat op dit formaat zowat alles nog ok kan overkomen. Of moet ik er nog een 100% crop bijtonen om het jullie duidelijk te maken?

Oorspronkelijk geplaatst door HdL Bekijk bericht
        Ik geloof het graag als men zegt dat er nog geen enkele digitale camera goed genoeg presteert in de hoge iso-waarden.
        Wel wil ik hier graag hetvolgende aan toevoegen:
        Toen ik ongeveer 37 jaar geleden begon te fotograferen als hobby, je weet wel lekker smossen in de doka, enz..., zouden we heel gelukkig geweest zijn mochten we films gehad hebben die zo weinig korrel vertoonden in hoge iso- waarden (toen nog ASA / DIN),als nu bijna de slechtste digitaal aflevert.
        Ook nu nog kan je de korrel in zeer gevoelige film als "anthraciet 20/30" merken.(voor de jongeren:dit zijn kolen om te stoken )
        Je hebt bijna een hamertje nodig om hem plat te kloppen!
        Verder hoeft korrel, c.q. ruis niet per sé lelijk te zijn.Ook daar wordt in de analoge fotografie creatief gebruik van gemaakt.
        Ik wil hier maar bij aantonen: 't Is maar hoe je het bekijkt: je kan ook van de nood een deugd proberen te maken!
        Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
        Am I the only one who adds noise to photos because I like it?
        Ook ik voeg soms korrel toe aan een foto en dat is dan meestal aan een Z/W. Dus ik begrijp jullie perfect dat korrel/ ruis niet slecht hoeft te zijn.

Maar ruis is maar 1 deel van het verhaal. De scherpte, kleuren, DR etc hebben er ook onder te lijden en daar heb ik nog veel meer problemen mee dan met wat ruis. En zeg nu zelf HdL het is toch niet omdat het vroeger slechter was dat het nu niet nog beter moet he.

Comment

Wat voor mij een hele goeie test voor een foto is, is om hem op je PC gewoon open te doen in de één of andere viewer en de view dan op 200% te zetten. Als die foto er dan nog steeds goed uitziet, dan durf ik van een goeie foto te spreken. In het geval van de foto van Gert is dat, zéker in de gegeven omstandigheden, een puik resultaat. Zo simpel is dat. Klaar.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Ik wil niemands toestel afbreken maar toch graag wat nuanceren .

http://www.dpreview.com/reviews/fuji...pro/page17.asp
            Inderdaad... minder ruis maar ook veel minder detail...
            Helemaal niet om te stoefen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Ik begrijp nu echt niet goed hoe je de laatste foto kunt vergelijken met de voorgaande. Het verschil is op zijn minst hallucinant.
              Mijn gedacht, die tweede staat stijf van de ruis, de eerste ziet er een pak beter
              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Wat voor mij een hele goeie test voor een foto is, is om hem op je PC gewoon open te doen in de één of andere viewer en de view dan op 200% te zetten. Als die foto er dan nog steeds goed uitziet, dan durf ik van een goeie foto te spreken. In het geval van de foto van Gert is dat, zéker in de gegeven omstandigheden, een puik resultaat. Zo simpel is dat. Klaar.
                En denk je ook dat je dit kan beoordelen op een foto die zoveel verkleind is als hier het geval is?
                Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                Mijn gedacht, die tweede staat stijf van de ruis, de eerste ziet er een pak beter
                Nog iemand die de posts niet leest

Comment

Toch wel, maar ik geef mijn gedacht.
                  Pas op, ik heb niet gezegd dat die tweede foto slecht is. Die grove korrel geeft er een speciaal cachet aan.

Comment

Toch wel, maar ik geef mijn gedacht.
                    Pas op, ik heb niet gezegd dat die tweede foto slecht is. Die grove korrel geeft er een speciaal cachet aan.
                    En dus ben je akkoord met wat ik beweer. Die tweede is op dit formaat nog te doen. En ik kan je verzekeren dat deze foto eigenlijk veel te slecht is om ook maar in aanmerking te komen om er iets meer mee te doen. Downsampelen naar zo een klein formaat zegt gewoon niets over de kwaliteit van de foto.

Comment

klopt, maak een uitsnede in 900 x 900 van de originele fotos en dan kan je echt vergelijken kwa korrel.
                      maar zelfs op het gedownsizede formaat zie je dat de 2de grover is dan de eerste.

Comment

klopt, maak een uitsnede in 900 x 900 van de originele fotos en dan kan je echt vergelijken kwa korrel.
                        maar zelfs op het gedownsizede formaat zie je dat de 2de grover is dan de eerste.
                        Voila dat is wat ik al de hele tijd zeg. En als je dan vergelijkt moet je mijn inziens niet enkel naar de ruis kijken want weinig ruis dat is gemakkelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                          Ook ik voeg soms korrel toe aan een foto en dat is dan meestal aan een Z/W. Dus ik begrijp jullie perfect dat korrel/ ruis niet slecht hoeft te zijn.

Maar ruis is maar 1 deel van het verhaal. De scherpte, kleuren, DR etc hebben er ook onder te lijden en daar heb ik nog veel meer problemen mee dan met wat ruis. En zeg nu zelf HdL het is toch niet omdat het vroeger slechter was dat het nu niet nog beter moet he.
                          Daar heb je natuurlijk een punt!
                          Het is inderdaad niet omdat we vroeger met kolen stookten, dat we nu niet zouden genieten van centrale verwarming.
                          We maakten toen van de nood een deugd, maar... zeker in Z/W kan het toch mooi zijn, dien oude korrel!

Groetjes
                          Henri
                          Henri

Comment

Een overstap naar Canon gaat veel problemen oplossen!
                            Zeker voor concertfotografie!

MVG, Jeff
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                              Inderdaad... minder ruis maar ook veel minder detail...
                              Helemaal niet om te stoefen...
                              Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die z'n bedenkingen heeft bij die ruisonderdrukking van FujiFilm
                              En ik denk wel te weten waarom dat standaard is en geen optionele keuze?

Maar de D200 doet het toch niet slecht qua ruis bij hoge iso's, of wel?

Comment

ik denk dat je veel kosten gaat maken voor niks ....
                                Ik zelf heb sinds kort een 30D met een canon 400mm 5.6 en van bij de eerste foto's viel me op dat er precies toch wel wat ruis aanwezig was. Ook de scherpte vond ik maar matig. Vroeger fotografeerde ik met de 20D en naar mij gevoel scoorde die toch beter op ruis en scherpte. Ik ben toen op het internet gaan zoeken naar wat

gewoon zorgen dat je niet onderbelicht met je d200,net als met iedere nikon (en canon)

Comment

Working...
                                X