Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 vs Canon 30D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D80 vs Canon 30D

Goeiedag allemaal,

Ik ben me ervan bewust dat er reeds gelijkaardige vragen over het net circuleren maar toch, niets weegt op tegen de indrukken van ervaringsdeskundigen en trouwens, het zijn de details die het hem doen...

Zijn er belangrijke aandachtspunten in de afweging van de aankoop van een Nikon D80 en Canon Eos 30D? Beide trekken mijn aandacht doch omwille van hun vele overeenkomsten heb ik het moeilijk hier een keuze in te maken.

Blijkbaar is iedereen het er over eens dat beide toestellen van uitstekende kwaliteit zijn, doch waar liggen -uitgezonderd de prijs- de verschillen?

Het toestel moet zich lenen voor voornamelijk portretten, indoor-optredens en macrofotografie (insecten/fauna). Heeft er iemand objectief-voorstellen voor beide toestellen?

Oh ja, buget = maximaal € 1200

Alvast bedankt....
    Gaab
    EOS 30D Canon EF 70-200mm 1:4 L USM + Canon EF 85mm F1.8 USM + Tokina 12-24mm F4

Re: De eeuwige discussie: Nikon vs Canon

Je tweede post en je veroorzaakt hier straks weer een rel .

Kijk eens op http://www.dpreview.com/ om de 2 toestellen te vergelijken.

Comment

Die begeeft zich op glad ijs
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

gaan we ons lekker eens NIET laten vangen?

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik hou mijn mond (ik heb natuurlijk wel een mening)

Gr Kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

misschien makkelijker om me te mailen?
            Gaab
            EOS 30D Canon EF 70-200mm 1:4 L USM + Canon EF 85mm F1.8 USM + Tokina 12-24mm F4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gaab Bekijk bericht
              Oh ja, buget = maximaal € 1200
              € 1200 is een beetje krap he, ongeacht het merk. Voor dat geld heb je een body + 1 (niet te dure) lens. Kan je al wel mee beginnen natuurlijk.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Tja, een huis bouw je ook niet op 1 dag he

't is kwestie van achteraf niet voor onvoldongen feiten te staan -'lees als incompatibiliteit'- en dus vooraf wat oriënterend te werk te gaan...
                Gaab

Comment

pak beide toestellen eens vast,
                  met een gelijk(w)aardige lens.
                  en beslis dan zelf wat best/makkelijkst aanvoelt.

kijk dan welk budget je over hebt voor een eerste basislens.
                  best zo allround mogelijk (25 tot 100 standaardzoom bv) maar zeker niet te duur!
                  of kies resoluut voor een voortreffelijke en (spot)goedkope 50mm prime.
                  als je dan enkele weken/maanden bezig bent ga je al beter weten
                  of je meer breedhoek dan wel tele nodig hebt, en kun je een betere lens kiezen in dat bereik.

vergeet niet dat de optiek belangrijker is dan de body!

ik gebruik canon en voor de toepassingen die je aanhaalt:
                  > portret: EF50f1.8 of EF85f1.8 (€90 tot €360)
                  > concert: kleine of grote zaal? > beide vorige of een f2.8 standaard zoom (al wat prijziger)
                  > macro: EF100f2.8 macro - SIGMA150f2.8 macro (€500 tot €600)

mm
                  Last edited by mm; 21 november 2006, 18:30.
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik blijf gewoon bij mijn mening, nikonvatting kan je gebruiken op 2 merken van bodies, namelijk Nikon en Fuji, geen enkel ander merk kan dat, vandaar mijn keuze voor Nikon. heeft dus helemaal NIETS te maken met wat "zogezegd" het beste cameramerk is. Die dubbele mogelijkheid hakte voor mij onmiddellijk de knoop door.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik zou het omdraaien. Er zijn maar weinig toepassingen waar je moet beginnen met de body (full-frame, infrarood eigenschappen, etc.) en jouw primaire onderwerpen vallen daar m.i. niet onder. Kijk eerst eens naar de objectieven die je nodig gaat hebben (kijk daarbij ook naar aanbod op de occasie markt als je daar wilt shoppen) en kies daar vervolgens een merkbody bij. Of je nou uitkomt bij een Canon, een Nikon, een Sony of wellicht een Pentax is daaraan totaal ondergeschikt.

Comment

Voor de 624ste keer, ga naar een winkel test ze allebei even uit en kies met je hart (of indien je verstand hebt, kan je dat ook aanspreken )

sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Titel een beetje aangepast en meer specifiek gemaakt dan ' Eeuwige discussie: Nikon vs Canon'. Dit is een zeer algemeen onderwerp dat hier menig keer de revue is gepasseerd, met meestal effecten...
                          Je vraag is wel duidelijk op twee types toegespits.
                          Groeten,
                          Ludo

Comment

Ik dacht dat er een moderator op voor dit forum bestaat: bijna wekelijks start iemand een dergelijke non-discussie.

Comment

Het zijn beiden uitstekende toestellen. Koop gewoon 1 van de 2, het maakt niet uit welke.

Comment

Working...
                              X