Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
idd zoals bouk het al schreef. Zelf heb ik 2 jaar met een 300D gedaan en dan een 2de handse 20D gekocht en daar heb ik nog geen betere/mooiere foto's me genomen hoor.
Het werkt allemaal veel makkelijker maar dan moet je ook weten waarvoor die knoppen allemaal dienen.
Denk eraan dat het leerproces ook enkele jaren in beslag neemt.
Heb dus dezelfde kitlens gezien maar ik vind het toch opvallend dat deze eveneens veel terug te vinden valt in het tweedehandscircuit. Ik heb er maw toch mijn bedenkingen bij!
Een image stabilisator is uiteraard mooi meegenomen maar 'k denk dat je voor die prijs - als ik het goed heb is dat van de totale prijs +/- €600 afgetrokken- nog een betere lens kunt vinden...
Gaab EOS 30D Canon EF 70-200mm 1:4 L USM + Canon EF 85mm F1.8 USM + Tokina 12-24mm F4
Klopt Gaap velen verkopen de kitlens na een tijdje.
De 17-85 IS die jij aanhaalt krijgt echter ook slechte reviews. Te veel distortions, te veel CA, te veel vignetering. Maar dat is meestal zo bij een super zoom lens. Hoe minder zoom, hoe eenvoudiger men kwaliteit kan leveren.
Neem een EF-S lens alleen als je belang hecht aan licht en klein (kan voor sommigen mensen belangrijk zijn). Anders probeer steeds naar het EF segment te kijken.
Jammer maar Canon heeft geen lichtgevoelige lens in het groothoek segment zonder stabilizatie. Persoonlijk denk dat de stabilizatie in dit bereik niet echt nodig is. Het helpt altijd als je eens met een langere sluiter wilt werken, maar dan moet het onderwerp wel stil staan hé.
Daarom overweeg ik zelf de Tamron 17-50/2.8 te nemen in deze range. Die moet je kunnen vinden rond 400 Euro. Ik ga ervan uit de 1 à 2 stops lichtsterkte meer van pas gaan komen dan de IS. Het zoom bereik is wel wat minder.
Als je liever bij Canon blijft dan heb je nog de EF 17-40/4 L USM. Deze lens krijgt zeer goede kritieken en komt op ongeveer 670 Euro.
Je hebt ook nog de EF-S 17-55/2.8 IS (stabilizatie en lichtsterk) maar deze kost al snel 900 Euro.
Comment