Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 vs Canon 30D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D80 vs Canon 30D

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
    'k snap het probleem niet

kiezen tussen een audi en een lada is toch ook niet moeilijk?

koop gewoon de canon, en geen gezever
    Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
    Niet op letten Kees . . . hoe ging dat ook weer . . .zalig de armen van . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

je kan als lichtegevoelige lens de 17-50mm 1:2.8 nemen van tamron
      deze is prijskwaliteit enrom goed
      voor zowel canon als nikon equivalente lens ga je meer dan het dubbele (zeg maar driedubbele) bedrag kwijt zijn
      deze lens in online te vinden voor rond de 440€
      ik heb de iets oudere lens ervan 28-75 1:2.8
      die kost rond de 400€ online
      maar dan mis je wel een stuk groothoek
      ikzelf mis dat minder omdat ik meestal sportfotografie doe
      het is maar wat je het meeste gebruikt(doet)
      vooral landschappen/gebouwen
      17-50
      meer sport/protretten
      28-75

kwestie een merk van toestel ga ik me niet uitspreken (er is er maar 1 goed en daarvoor heb ik gekozen )

Comment

Op zo'n vraag past maar één antwoord: De Nikon is de beste

Al was het maar om de balans in evenwicht te houden.

Comment

Wat is dat 'Nikon'? Ik ken maar één merk en dat is Canon.

Nee serieus, een Nikon kan je toch maar moeilijk een fototoestel noemen. Een lavabo noem je toch ook geen wasmachine? Bestaan er trouwens al reflexcamera's of digicams van Nikon?

Bart

Comment

Bart we spreken wel over een deftige camera en geen fisherprice van een canon he

hebben ze bij canon al deftige flitsers die goed samenwerken met de camera uitgevonden?
            of werken ze daar nog steeds met zo'n plateau met poeder?

Comment

Misschien kan de MOD hier even een slotje op doen want dit gaat uit de hand lopen vrees ik . . . of misschien de irrelevante postings verwijderen zodat de echte vraag van de TS verder wordt behandeld?

Mijn keuze voor Nikon zoals hoger vermeld heeft te maken met de vatting, niet met de kwaliteit van het toestel want in mijn ogen zijn beide merken absoluut gelijkwaardig, ik ben zelfs eerder een Fuji fan. het voordeel van de Nikonvatting te kunnen gebruiken op zowel Nikon als fuji DSLR's heeft dus de doorslag gegeven, was dit met canon mogelijk geweest ( zonder converter ) had ik misschien voor Canon gekozen..... wie weet.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

sorry mannen, was een paar smileys vergeten

@franciskine: mensen die mijn posts hier een beetje volgen weten dat ik nikon minstens even hoog schat als canon (en minolta/pentax, for that matter)

ik krijg het gewoon van al die vragen: welk toestel moet ik kopen. Er is daar maar 1 antwoord op, en dat is door sugar al gegeven (en duidelijk ook tegen zijn goesting):

vastpakken de 2 toestellen en op gevoel beslissen

case closed en wat mij betreft slotje op

Comment

case closed en wat mij betreft slotje op
                  Volgens mij bepaald de topicstarter dit
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

idd beide toestellen hebben zowel hun plus en min punten
                    je zult met geen van beide een miskoop doen

mss al eens gedacht aan een fuji S3?
                    die zijn ook zeer goed zeker kwestie kleurweergave
                    als die meer foto's/sec hadden aangekunt dan was dit mss wel mijn keuze geweest
                    aangezien ik heel tevreden was van mijn fuji S7000 kwestie kleurweergave

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                      Volgens mij bepaald de topicstarter dit
                      ook als deze (of een gelijkaardige) vraag al 100x gesteld is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht

mss al eens gedacht aan een fuji S3?
                        die zijn ook zeer goed zeker kwestie kleurweergave
                        als die meer foto's/sec hadden aangekunt dan was dit mss wel mijn keuze geweest
                        Ook geen verkeerde keuze
                        Als je dan iets anders wil na verloop van tijd kan je altijd nog voor Nikon gaan, omdat de lenzen dan ok passen.
                        2 vliegen in één klap dus.

Gr Kees
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

ik krijg het gewoon van al die vragen: welk toestel moet ik kopen. Er is daar maar 1 antwoord op, en dat is door sugar al gegeven (en duidelijk ook tegen zijn goesting):
                          Als ze allemaal nu eens naar mij zouden luisteren heh

sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Beste Gaab,

Misschien toch ook handig om weten is dat er qua kleuren wel degelijk een verschil is tussen Canon en Nikon. Heb onlangs voor de zoveelste maal de test gedaan tussen deze beide merken en het is nog altijd dat Canon zijn kleuren warmer en levendiger zijn dan deze van de Nikon. Nikon heeft nu eenmaal koelere kleuren dan Canon. Wat jij het liefts ziet dat moet je uitmaken met testen. Aan jou de keuze. Vergelijk even zoals vroeger ... Canon zijn meer Kodak kleuren ... Nikon meer de Fuji kleuren. Enfin dit is mijn mening. Vindt deze wel belangrijk bij de keuze van een deftige vraag van onze poster.

Groetjes en nog veel succes bij uw keuze

Björn
                            Groeten Björn

Comment

Warmer en levendigere kleuren, heb je dit getest met de D80? Want deze is wel een pak minder cool dan mijn D70... Bovendien hangt dat gewoon af van in-camera settings die gewoon anders in de fabriek staan ingesteld... het is puur smaak, en het is maar de vraag of nikon niet meer waarheidsgetrouw kan weergeven en canon eerder wat de consument liever ziet...

Mijn besluit daaruit is dat de kleuren niet direct een heel doorslaggevende rol
                              spelen... wil je bepaalde kleuren, dan pas je je foto's gewoon op de pc nog
                              wat aan... of het nu een nikon of een canon is..
                              Nikon

Comment

Ik heb dit niet getest met de D80 maar met de D70s. En inderdaad je kan de kleuren nadien aanpassen op je pc. Maar ik heb zoiets als ik foto's neem en dit zijn bv gewoon vakantiefoto's dan bewerk ik deze liever niet achteraf op pc. Ik heb vroeger met mijn Nikon toestellen steeds mijn kleuren moeten opwaarderen, groene zomerse bladeren hadden een blauwere koelere tint. Ik heb ooit op een reis naar de Caraiben zowel een Nikon meegenomen als een Canon ... beide toestellen hebben toen prachtinge mooie foto's getrokken maar de commentaar van velen was dat de kleuren van de Canon meer uit kwamen in mijn beeld.
                                Maar zoals ik al zei het is inderdaad de persoonlijke voorkeur die daarover beslist.
                                groetjes allemaal en nog een fijn weekend aan alle BD'ers
                                Groeten Björn

Comment

Working...