Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 vs Canon 30D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D80 vs Canon 30D

Heeft er iemand misschien tips hoe ik mijn camera het beste kan instellen (waar in het menu bedoel ik) om wat mooiere kleuren te krijgen zonder nabewerking? (D80)

Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Hier zijn mijn settings, wel in het engels omdat ik het zo bewaard en nu naar hier gecopieerd heb.... ik ben tweetalig
      Default color space Ia -> IIIa (Ia voor portretten en IIIa voor landschappen)
      Saturation Normal -> Enhanced
      Sharpening +1 Medium High
      Minimum shuttertspeed 1/30
      Tone -1 to prevent blown highlights (and also stop -0.3 EV when framing )
      Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
      Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Allemaal bedankt voor jullie reacties, heb beide camera's in hand gehad en denk toch dat het de 30D zal worden met een 85mm F1.8.USM.

Nu eerst mijn FZ-7 verkocht krijgen....*zucht*

wat mij betreft... case closed!
        Gaab
        EOS 30D Canon EF 70-200mm 1:4 L USM + Canon EF 85mm F1.8 USM + Tokina 12-24mm F4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Björn W Bekijk bericht
          Ik heb dit niet getest met de D80 maar met de D70s. En inderdaad je kan de kleuren nadien aanpassen op je pc. Maar ik heb zoiets als ik foto's neem en dit zijn bv gewoon vakantiefoto's dan bewerk ik deze liever niet achteraf op pc. Ik heb vroeger met mijn Nikon toestellen steeds mijn kleuren moeten opwaarderen, groene zomerse bladeren hadden een blauwere koelere tint. Ik heb ooit op een reis naar de Caraiben zowel een Nikon meegenomen als een Canon ... beide toestellen hebben toen prachtinge mooie foto's getrokken maar de commentaar van velen was dat de kleuren van de Canon meer uit kwamen in mijn beeld.
          Maar zoals ik al zei het is inderdaad de persoonlijke voorkeur die daarover beslist.
          groetjes allemaal en nog een fijn weekend aan alle BD'ers
          Kan je de kleuren van de nikon niet instellen op vivid ?

Comment

Natuurlijk kan je de kleuren op de Nikon's ook aanpassen.
            Of die Canon kleuren beter zijn is ook persoonlijke smaak. Anderen vinden de Minolta kleuren beter. Ik zelf hou wel van de neutralere Nikon kleuren. Maar in de D50 en D80 zijn die al een stuk minder neutraal dan in de D70s bijvoorbeeld.

Welke camera je ook koopt, je zal er wat mee moeten experimenteren tot het naar je zin is.
            Last edited by FotoDirk; 26 november 2006, 19:13.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...