Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Sensor gewoon kuisen .

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Oorspronkelijk geplaatst door Benny1974 Bekijk bericht
      Canon 350d:
      - ik duw vaak per ongeluk op het belichtingsvergrendeling knopje. Heel vervelend.
      - soms zijn de scherpstelpunten per ongeluk veranderd. Ik gebruik altijd het middelste punt.
      - geen directe iso knop
      - na 6-7 jaar gebruik: vlekken op de sensor en flits klap noet meer vanzelf op...

      Tijd voor een nieuwe body?
      Het eerste lijkt sterk op een gebruikersnadeel. Ben je nog onder garantie?
      Nr 2 zou ook op een incompatibele gebruikersversie kunnen duiden...
      N° 3, tja, dat is wel een cameraontwerpprobleem
      En de laatste twee, zoals gezegd sensor schoonmaken, en mbt de flitser, na 6-7 jaar is dat een klein euvel. Aan een auto zitten na die tijd meer gebreken, ondanks regelmatig nazicht.
      Zou je een nieuwe body kopen voor een niet-automatisch ingebouwd flitsertje?
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Fujifilm X10:
        - Slechte AF bij low light
        - Goedkoop draaiwieltje
        - Geen digitale overlay in de OVF

        Dat is alles, stiekem toch een topding :-)

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Eos 1100d
          - geen automatische sensorreiniging
          - geen slave optie voor de flitser zoals 7d bv heeft
          Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            NEX6 (en eigenlijk elke andere NEX)
            * AF niet snel genoeg voor kinderen (zoals mijn 7D, maar die is dan ook enorm snel)
            * Geen degelijke standaard (lichtsterke) zoom. Een 16-80/F2.8-F4 zou super zijn.

            Eigenlijk is het dat zowat. Mocht dit er bij de volgende generaties wél zijn (snellere AF vooral), dan heb ik nog weinig reden om mijn 7D + dure/zware lenzen te houden.
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Nikon D90
              - De videokwaliteit en opties vallen tegen
              - De ISO prestaties

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door Kluitenberg Bekijk bericht
                Nikon D90
                - De videokwaliteit en opties vallen tegen
                - De ISO prestaties
                De eerste goede videobeelden gemaakt met een fotocamera moet ik nog zien.
                Ik heb de D800, maar heb deze absoluut niet gekocht om de video functie want voor video gebruik ik een prof.videocamera.
                Ik heb de videofunctie van de D800 getest maar ben over de kwaliteit niet onder de indruk. Buiten dat is een fotocamera ergonomisch niet geschikt als videocamera.

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Nikon 1 v1: De draaiknop verandert steeds naar een nutteloze stand (er is er maar 1 nuttige) als ik hem ergens opberg. Je moet in het menu duiken om basisinstellingen te veranderen. PASM en/of een steviger wieltje zou een enorme verbetering zijn.
                  Anders wel een leuk ding

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Grootste nadelen van Olympus OM-D E-M5 die ik tot dusver heb ervaren: de laagste ISO waarde is ISO 200. Ik zou graag ISO 100 of zelfs ISO 50 tot mijn beschikking hebben. Dan nog de kortste sluitertijd van 1/4000, deze had wat mij betreft toch 1/8000 moeten zijn. Vooral de combinatie van min. ISO 200 en max. 1/4000 is storend omdat ik graag gebruik maar van grote diafragma's (tussen f1.4 en f2.8) en dit in de fellere lichtomstandigheden niet gaat (zonder ND filter in ieder geval)...

                    Verder is het nogal een stroomvreter als ik hem vergelijk met bijvoorbeeld mijn 5D mk II.
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      5D mk3 -> Niets.... :-)

                      Nee nee, er zijn wel puntjes maar ik ben op dit moment nog altijd in blijdschap met dit toestel,....

                      ff een ander minpuntje.... Mezelf. Moet mezelf weer meer gaan uitdagen. Ik weet wat ik wil doen. Nu nog doen.
                      EMBLEMATA.BE
                      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        5D Mark III : batterij was niet opgeladen bij uitpakken door Verder nog niks (maar ook nog maar 10min mee gespeeld)
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Noem de nadelen van de gebruikers.

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            De DOF op een full frame, die is bij bv paardenfotografie op f2.8 echt te klein. Dan moet je naar bv f4.0 gaan, en daar heb je geen duur f2.8 glas voor gekocht...

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Sony Nex-3NY

                              Dit is de eerste keer dat ik iets post. (hou je vast, hier komt het)
                              Ik heb nu een Kodak Z812IS, vijf jaar geleden gekocht. Op het werk heb ik een Canon EOS 400D, een Sony SLT-A65, een Sony HX-9V. Met al deze toestellen was ik na korte tijd vertrouwd, behalve de SLT-A65 omdat daar wel veel onnodige speeltjes (filters) op zitten. Maar wel leuk om mee te spelen. Met al de ze toestellen heb ik al veel goede foto's gemaakt.
                              Ik heb lang getwijfeld over de Nex-3NY. Ik wou nu voor mezelf een goed toestel tegen een voor mij betaalbare prijs. Prachtige specificaties: zelfs op ISO 6400 valt het mee... Maar dan bekijk ik de gemaakte foto's, en een groot deel ervan is niet echt scherp. Ik heb de twee kitlenzen geprobeerd, en dezelfde fout komt steeds terug. Sommige foto's zijn echt super scherp, je kan van kledij het weefsel draadje voor draadje zien. Haartjes zie je "perfect" binnen de grenzen van het toestel. En dan zijn er een pak foto's waar overduidelijk op de verkeerde plek is scherpgesteld. Bij andere foto's is de DOF (ik hoop dat ik de juiste term gebruik) zo klein dat mijn zoon's kraag er scherp op staat maar zijn gezicht al niet meer. Het gaat soms over 2 cm. Ik heb met zowat alle mogelijkheden getest: P/A/S, autofocus op multi, centraal etc... Ik heb ook met het diafragma gespeeld maar je wil niet de gans tijd op f11 zitten werken. Ik heb nu een pak foto's opnieuw bekeken die ik vroeger met de andere toestellen gemaakt heb. Dan zie ik heel duidelijk dat als het beeld niet scherp is komt dat door fouten van mezelf, en in mindere mate aan de optiek. Bij de SLT-A65 van het werk is de kitlens duidelijk niet goed genoeg voor het aantal megapixels, maar wel scherp binnen z'n mogelijkheden.
                              Tweede punt van kritiek is de vele functies die aan het beperkte aantal knoppen toegewezen is. Het wieltje kan draaien maar terzelfdertijd dient het als "pijltjestoetsen". Het ene moment dient het voor het diafragma, maar een paar seconden later weer voor iets anders.
                              Manueel scherpstellen kan: Eerst inzoomen naar wens met de ring op de lens, dan de ontspanknop half indrukken waardoor de ring een scherpstelknop wordt. Als je draait wordt op het schermpje een uitsnede getoond (4,8x) van het beeld. Wens je een 9,6x uitsnede dan heb je nog een derde hand nodig om de knop rechtsonder naast het scherm te bedienen want je mag de ontspanknop maar half indrukken... En waarom zit er op de meest onhandige plaats een zoomknop op de lens die net hetzelfde doet als de zoomknop bovenop het toestel?
                              OK, Ik wist op voorhand dat er geen P/AS/M knop op ging zitten maar je wil toch niet om de drie foto's het menu in duiken om instellingen te veranderen. Instellingen die al niet logisch in elkaar zitten, want het ene moment is het knopje midden het draaiwiel een "OK", het andere moment is het gewoon "Back".
                              Derde puntje: in zonlicht is het schermpje moeilijk zichtbaar, zelfs op maximale lichtsterkte. Moet ik soms met een zwarte doek over mijn hoofd gaan rondwandelen?

                              Sorry, het moest er even uit. Bij de eerste twijfel ben ik verwoed beginnen testen en (belangrijk!) de handleiding uitpluizen. Of het aan mij ligt? Nee, bij alle andere toestellen die ik ooit vast had heb ik steevast mooie foto's gemaakt. Beste Sony, morgen gaat het toestel terug. De NEX-3N een instapcamera noemen is een grap. De meeste mensen die het menu openen zullen een "holy ****"-ervaring opdoen en voor de rest op de groene stand fotookes trekken. En ik ben bereid een moeilijke menustructuur te gebruiken maar maak het niet te gek. Bovenal: ik wil scherpe foto's!

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                                De eerste goede videobeelden gemaakt met een fotocamera moet ik nog zien.
                                Ik heb de D800, maar heb deze absoluut niet gekocht om de video functie want voor video gebruik ik een prof.videocamera.
                                Ik heb de videofunctie van de D800 getest maar ben over de kwaliteit niet onder de indruk. Buiten dat is een fotocamera ergonomisch niet geschikt als videocamera.
                                Een fotoapparaat van die klasse is niet gemaakt om video opnames mee te doen. Ik heb de D800E en heb nog nooit de videofunctie gebruikt, interesseert mij trouwens niet eens.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X