Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    NEX5n, alhoewel ik er enorm tevreden van ben en mijn 7D quasi stof ligt te vergaren, toch paar minpuntjes:

    * onlogische menustructuur, vooral switchen tussen verschillende speciale functies is zeer vervelend. als camera bijvoorbeeld in RAW staat en je wil HDR gebruiken, dan moet je eerst naar P/A/S/M modus gaan, dan qua beeldkwaliteit op JPG zetten en pas dan kan je HDR activeren. Dit zou toch automatisch moeten kunnen.
    * geen custom-setting die je kan bewaren, zou handig zijn om bijv bovenstaand probleem te omzeilen
    * enkel werken met LCD is soms onhandig als je optische zoeker gewoon bent
    * batterij gaat bijlange zolang niet mee als een SLR (zie hierboven)

    Maar verder echt superding!
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Ik heb de nex 5n sinds 1 dag en ben het eens met de bovenstaande, maar ik wilde de camera als een compacte camera die ik overal mee kon nemen. Het is een hele goeie camera en denk niet dat het onder doet voor 7d of andere dslr's.

      Focus had ook wel iets sneller gemogen, het is toch langzamer dan den 550d of 5d.
      filmt geen 24/60p dat is weggelegd voor de amerikaanse kopers in eu krijgen we 25 en 50p
      Kan nu weinig anders bedenken maar dat komt vast wel lol

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        De D800/E, is het niet wat vroeg om deze ubercamera al minpunten toe te kennen?
        Welnee, het is maar een camera, op dit moment zijn er mensen die er een arm en een been voor over zouden hebben om er een te bemachtigen, zeker met de lange levertermijnen, maar binnen enkele jaren zal het beestje alweer ouderdomsrimpeltjes vertonen.


        Toegegeven:ik kan maar weinig minpunten opsommen.Ergonomie , gebruiksgemak,beeldkwaliteit, het is allemaal top.
        Maar toch: het knopje voor de mode, dat ik op mijn D300 moeiteloos kon bereiken met mijn wijsvinger staat nu wat verder naar links, hoger ook door de thans wat hellende "schouderlijn",en is , ook niet na wat gewenning, niet meer zo handig bereikbaar.
        Iets anders, persoonlijk, de timerfunctie indien ingesteld vind ik zou moeten aangeduid zijn met een klein knipperlichtje.( of een opvallend pictogram in de zoeker )Een mens vergeet nogal eens dat hij die functie via het draai stelwiel heeft ingesteld. Hoe vaak heb ik al niet meegemaakt dat ik mijn camera greep om vlug een beklijvend "moment in time" vast te leggen.In een oogwenk zie je dat het licht ok is, je drukt af en....tuut..tuut..tuut..tuut...en het moment in time is vervlogen.
        Verder, ook al gezegd met betrekking tot de D300: waarom geen handige vergrendelbare knop waarmee je in een oogwenk van opnamebeank/geheugenbank kunt wisselen?
        Als ik toch in de menu moet duiken en vier vijf keer moet klikken voor ik er ben, kan ik net zo goed die belichtings vertragingsstand ( om maar iets te noemen ) rechtstreeks instellen via het menu....en altijd dezelfde geheugenbank gebruiken.
        Dit zijn maar mineure "gebreken" die anderen misschien helemaal niet zullen hinderen.
        Maar er is meer:
        de silent mode instelling is flut, maakt evenveel lawaai als gewoon en geeft een ontspanningsvertraging.( dat is zowat het enige dat ze aan de overzijde beter kunnen , bij Canon is de silent mode écht stil )
        En ook de kritiek die ik op sommige fora kon lezen, namelijk dat het beeld van de live view minder goed is , KLOPT!
        In live view scherpstellen, het beeld maximaal uitvergroten om tot op de pixel nauwkeurig te kunnen scherpstellen, en je stelt tot je verbazing vast dat het beeld enigszins smutzig is, pixelig en met jaggies, duidelijk MINDER scherp dan het scherm van mijn 5 jaar oude D300!
        Dat is vrij verbazingwekkend voor een camera die toch duidelijk heel wat vordering geboekt heeft op het vlak van live view sinds de D300. ( veel snellere AF, en bij opname niet dat hilarisch geklikklak )
        Een domper op de pret is ook dat je tijdens het filmen het diafragma kunt sluiten en openen via de handige Fn -en voorbeeldknop, dus zonder enige trilling of geluid, maar dan ALLEEN als de camera verbonden is met HDMI kabel en recorder.
        En nu we toch over live view hebben: ik kan met deze Tyrannosaurus nog altijd niet alles wat ik met mijn Sony DSC-F828 kon,daar kon je bijvoorbeeld geheel geluidloos vanf de heup onopvallend foto's mee maken.
        Wat me meteen bij het volgende brengt: waarom heeft de D800 geen multi zwenkbaar scherm? Als we toch heel de weg gaan en een pro toestel uitrusten met video en live view, waarom dan dit niet? Het zou de gebruiksmogelijkheden vergroot hebben.
        Omdat er natuurlijk nog iets moet overblijven om naar te verlangen , zo zou men net zo goed de D800 in DX mode een fps hebben kunnen geven van ruim 8 beeldjes per seconde maar tja


        Walter
        Last edited by Phororhacos; 9 mei 2012, 21:56.
        D850

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Als ik het zo allemaal lees dan is nikon best geen goei Fototoestel , of heb ik het fout ?

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Oorspronkelijk geplaatst door knufxmij Bekijk bericht
            Als ik het zo allemaal lees dan is nikon best geen goei Fototoestel , of heb ik het fout ?
            Naar mijn weten is de D800 op dit moment de beste DSLR die er te koop is. Neemt niet weg dat je ook daar nog minpunten van kunt opsommen, net zoals je dat ook kunt van een dure luxewagen.
            En dit draadje is net daarvoor bedoeld.


            Walter
            D850

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Het is spijtig dat goede lenzen zo duur zijn, het is tenslotte maar gewoon wat geslepen glas

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jantjek Bekijk bericht
                Het is spijtig dat goede lenzen zo duur zijn, het is tenslotte maar gewoon wat geslepen glas
                Bekijk dit eens, dan weet je waarom goed glas duur is
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Ik mis snelle AF in video mode bij mijn 5D MK3.
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    En nu we toch over live view hebben: ik kan met deze Tyrannosaurus nog altijd niet alles wat ik met mijn Sony DSC-F828 kon,daar kon je bijvoorbeeld geheel geluidloos vanf de heup onopvallend foto's mee maken.
                    Walter
                    Dat is ook 1 van de minpunten van mijn Sony A350. Gelukkig heb ik niet de gewoonte om mijn oude toestel in te ruilen bij aankoop van een nieuw. Telkens als je mooie nieuwe mogelijkheden aanschaft in een nieuwe camera, vervallen er oude vertrouwde en achteraf toch heel erg handige functies en eigenschappen, die je vanzelfsprekend was gaan vinden bij je oude toestel. Ook de nieuwe Sony modellen hebben steeds meer mogelijkheden, maar ook steeds minder.

                    Die F828 pak ik nog regelmatig. Die ligt nog altijd klaar voor gebruik. Maar ik begin ook steeds meer de zeer oude echt handmatig ingestelde camera te missen. Terug naar de foto rolletjes is geen optie, bovendien heb ik dat oude beestje letterlijk tot op de draad versleten. Maar eenvoudig de sluitertijd, scherpstelling en lensopening instellen met de ringen op de lens, werkte echt efficiënter dan het doorfietsen van al die menu instellingen van de moderne camera.

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Nog wat voor de 600D:
                      • focuspunt veranderen is onpraktisch
                      • Het beeld in de zoeker is echt wel klein
                      • Buffer zit vol na 6 RAW beelden

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Na bijna 3 jaar met de D700...kan ik eigenlijk niet verder komen als dat de AF module dezelfde is van een DX toestel, waardoor de scherpstelpunten wat te gecentreerd in het beeld zitten. Vooral "lastig" bij onderwerpen waar je AF-C toepast...en toch ook een interessante(re) compositie wil...gebrek aan dual card ondersteuning ook iets minder

                        Anders dan dat geen enkel nadeel aan dit dijk van een toestel

                        Nou ja...misschien de wetenschap dat de sluiter ooit zal bezwijken........ooit...
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Olympus OM-D E-M5:

                          Geen enkele camera is perfect. Ik maakte onlangs de ommezwaai van Digital SLR naar micro Four Third vooral vanwege twee factoren, gewicht en volume. Na de introductie van de E-M5 was ik verkocht. Ik zou µ43 een kans geven. Waar ik vroeger mij afvroeg waar ik mee bezig was, kan nu "alle" materiaal in één kleine tas zonder dat ik opofferingen moet maken inzake beeldkwaliteit.

                          Toch is niet alles rozengeur en maneschijn. µ43 heeft vele voordelen, ook enkele nadelen. Zo vind ik persoonlijk dat actiefoto's moeilijker maar niet onmogelijk zijn. Maar een autofocus systeem van een semi-pro body in dSRL is gewoon meer capabel.

                          Terug naar de OM-D. Geweldige camera die mijn interesse in fotograferen opnieuw heeft doen toenemen. Na enkele weken met het toestel aan de slag te zijn geweest toch enkele opmerkingen die voor verbetering vatbaar zijn:

                          1/ De fn1 knop is moeilijk bereikbaar. En ook de knop voor het bekijken van foto's is minder prettig dan ik op andere camera's gewoon ben.
                          2/ Door µ43 zo compact is, zijn knoppen op toestellen nu ook eenmaal kleiner of staan dichter bij elkaar, het vraag gewenning. Op de E-M5 merk ik dat ik af en toe ook knoppen indruk die ik niet wilde indrukken.
                          3/ In een hele stille omgeving hoor de je IS aan het werk. Dit is in de body en dus constant aanwezig. Niet storend maar merkbaar.
                          4/ De in en -uitschakelaar zit op een rare plek, rechts beneden, nu dat de meeste fabrikanten begrijpen dat we die bovenaan willen.
                          5/ Wanneer je het scherm gebruikt voor point en shoot (wijs onderwerp aan op lcd, foto wordt scherp gesteld en genomen) zal de camera toch een foto nemen wanneer er niet kan worden scherp gesteld nadat er even over en weer is gehunt.

                          Verder is het toestel een fantastische camera.

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Bekijk dit eens, dan weet je waarom goed glas duur is
                            Daar komt nog bij, dat door die tsunami en ontploffing van de Fukshima kernreactor de productie van Japans optisch glas wordt belemmerd, waardoor schaarste is ontstaan. Wie nu lenzen wil kopen, moet wat meer betalen dan toen de productie volop kon draaien.

                            Wel jammer dat je met een UPC verbinding het filmpje niet goed kunt afdraaien. Maar voor wie een betere internet verbinding heeft, is het bekijken zeer de moeite waard.

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              @Jefzor, Als je een snellere mem.card koopt moet dat opgelost zijn
                              Mijn camera: D3100
                              Ik vind het echt een geweldige camera, maar het is en blijft een instapper. De twee dingen die ik het meeste "mis" zijn: een hoger resolutie scherm en een snellere burst rate. Soms kom je met 3fps toch net te kort bij actiemomenten. Verder ben ik er heel erg tevreden over, zelfs de noiseperformance is erg goed voor de prijs!
                              Nou kun je natuurlijk op Hi2(12800) geen fatsoenlijke foto's meer maken maar naast die twee opgenoemde punten is ie helemaal top!
                              Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
                              35mm f/1.8G

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Naar mijn weten is de D800 op dit moment de beste DSLR die er te koop is. Neemt niet weg dat je ook daar nog minpunten van kunt opsommen, net zoals je dat ook kunt van een dure luxewagen.
                                En dit draadje is net daarvoor bedoeld.


                                Walter
                                Naar mijn weten is de 5DMK III op dit moment de beste DSLR die er te koop is. Neemt niet weg dat je ook daar nog minpunten van kunt opsommen, net zoals je dat ook kunt van een dure luxewagen.
                                En dit draadje is net daarvoor bedoeld.

                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

                                Comment

                                Working...
                                X