Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Ook eens bijdrage leveren: mijn Canon 7D + 70-200/f2.8 IS MK2 + 17-55/f2.8 IS zijn gewoon té zwaar om altijd mee te nemen, waardoor ik laatste tijd meer met mijn kleine Sony DSC-HX9V rondloop dan mijn peperdure dslr.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Ik heb hetzelfde, mijn Olympus E-500 is gewoon te zwaar/groot om altijd mee te nemen, daarom loop ik nu altijd rond met mijn Panasonic TZ20, over beide verder nog geen nadelen gevonden
      .
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Canon 1D Mark II + 24-70 f/2.8 + 70-200 f/2.8 zijn ook vrij zwaar, maar tot nog toe geen belemmering om iets lichter te zoeken. Al ben ik soms wel blij om het hele boeltje effe te kunnen neerzetten.

        Verder: zeer gebrekkige ISO op de 1D, maar nog steeds (7 jaar na introductie) een prima toestel als je niet te hoog in de ISO moet gaan.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Canon 450d
          Hij mag wat beter in de hand liggen.
          "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht
            Canon 450d
            Hij mag wat beter in de hand liggen.
            ?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Nadelen die ik ondervind aan m'n Canon 500D

              1) Lastig scherpstellen in omstandigheden waar er veel hooglichten/laaglichten zijn. Bij landschapsfotografie tijdens de ochtend is dat een bummer.
              2) Iso-bereik onvoldoende. Iso 800 is al te veel ruis voor mij.
              3) zou een ingebouwde waterpas mogen hebben. Ze steken het verdikke in een Iphone...
              4) Niet gaan lachen, nu...: ik wil kleinere, fijnere scherpstelpunten, het lijken soms wel kanonkogels!
              5) Niet stofbestendig. Hatelijk dat je na iedere trip je sensor mag gaan reinigen
              6) De zoeker! Had groter mogen zijn en meer dekking weergeven.
              7) Schermpje die na een shoot volstaat met neusafdrukken.
              8) Bracheting-stops zouden afzonderlijk instelbaar moeten zijn, niet dat -EV evenredig omlaag gaat als +EV naar boven gaat.
              9) Meer bracketingstops (5 ipv 3)
              10) Kalibratie-tool om je focus te kalibreren
              11) Membraam die het binnenwerk afschermt tijdens het wisselen van objectieven
              12) Automatische zoekerafdichting bij lichtmeting (bij bracketing met mirror lockup en afstandsbediening)

              hmmm... het lijkt erop dat ik toe ben aan een professionelere body zeker?

              Soit, het lijkt alsof de 500D geen goed toestel zou zijn. Dat is niet zo, het voldoet perfect aan het label dat aan het toestel gegeven wordt: instap-dslr.
              Het is een toestel die mij al +2 jaar veel genot schenkt. Maar ik begin meer eisen te stellen en verwacht meer van de mogelijkheden ifv de onderwerpen die ik wens te fotograferen.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                ik trek met een nikon d70:
                - snel veel ruis bij hogere ISO-waarden
                - 6 MP, kan nadeel zijn voor diegenen die grote afdrukken willen maken
                - dure nikkor-lenzen

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  Nadelen die ik ondervind aan m'n Canon 500D

                  1) Lastig scherpstellen in omstandigheden waar er veel hooglichten/laaglichten zijn. Bij landschapsfotografie tijdens de ochtend is dat een bummer.
                  8) Bracheting-stops zouden afzonderlijk instelbaar moeten zijn, niet dat -EV evenredig omlaag gaat als +EV naar boven gaat.
                  9) Meer bracketingstops (5 ipv 3)
                  11) Membraam die het binnenwerk afschermt tijdens het wisselen van objectieven
                  Deze vier zijn de nadelen die ik zelf ook vaak ondervind.
                  Ik zou er ook nog het gebrek snelheid aan kunnen toevoegen (aantal opnames/sec) maar daar heb ik maar af en toe last van.

                  Maar het is voor mij ook een toestel waar ik al veel plezier aan beleefd heb.
                  'k Heb ook al zitten denken aan een nieuw professioneler toestel en dan vooral aan een full-frame maar dan moet ik er direct een nieuwe lens bijkopen want mijn geliefde EF-S 10-22 werkt niet op full-frame.
                  En daarmee is meteen ook een nadeel van de 5DmarkII vermeld...
                  vriendelijke groeten, Kurt
                  Mijn foto's
                  Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                    maar dan moet ik er direct een nieuwe lens bijkopen want mijn geliefde EF-S 10-22 werkt niet op full-frame.
                    En daarmee is meteen ook een nadeel van de 5DmarkII vermeld...
                    Maar als je de 10-22 verkoopt komen er toch centjes vrij voor de 17-40?
                    Welke op FF nog een pak minder vervorming geeft dan je 10-22. En je filters kan je behouden!
                    Groeten!

                    500px / Facebook

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Als ik realistisch blijf oordelen dan heeft de mijne geen nadelen (50D). Zou wel liever over een fullframe beschikken, maar dan praten we gewoon over een totaal andere klasse.
                      Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Fujifilm X100:
                        - AF snelheid als macrofunctie aanligt is verschrikkelijk.
                        - MF snelheid is nog erger.
                        - snelheid met CLASS 10 SD kaartjes is net te doen, minder is verschrikkelijk, vooral omdat je instellingen niet kunt veranderen tijdens het wegschrijven.
                        - Als je je SD kaartje in een iPad steekt kun je maar beter eerst write-protection aanzetten want anders zal de camera telkens 8 seconden nodig hebben bij het opstarten tot je het kaartje hebt geformatteerd.
                        - Als je geen Auto ISO gebruikt is het logisch om de ISO achter de FN knop te steken en dan is het omslachtig om de ND filter te activeren, dit zou via de RAW knop moeten mogelijk zijn!

                        Hier en daar is men wild over de fantastische hoge ISO, als je dat leest zou je bijna gaan verwachten dat hij beter is dan de D700. De resultaten mogen dan zeer goed zijn voor een crop camera, maar D700 output op hoge iso moet je niet verwachten! DR is wel fenomenaal op lagere ISO's, ook in vergelijking met D700!

                        Wat er uit komt is echter fenomenaal!

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Model : Canon eos 1000D

                          Mijn batterijklepje, gaat zo irritant open met dat kleine schuifdingetje.. het kapje voor het usb-gat is ook geen grandioos idee...
                          Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Het nadeel van mijn D5100 is dat het mannetje dat hem bedient nog niet alles eruit kan halen
                            D5100 + 18-105 VR

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Sony Alpha A55

                              - Naam foto laat nummering toe tot 99.999. doch na foto 09.999 wordt het weer foto 00.001.
                              - Bij geen GPS ontvangst neemt hij laatst ontvangen GPS coördinaat. dat maakt ineens alle GPS data bij al uw genomen foto's niet zeker meer. Als er geen GPS ontvangst is zet er dan niets in of vermeld dit dan ook in de exif
                              - Na aanzetten duurt het soms meer dan 5 min vooralleer GPS ontvangst (buiten in open omgeving en up to date GPS hulpgegevens)... Bekijk dit samen met bovenstaand punt en het probleem werd net nog erger
                              - Kit lens. Zoomen verloopt niet 'smooth' lijkt eerder in schokjes te gaan.
                              - Ghosting van vate spiegel toch wel merkbaar.

                              Jammer want was een fan van het toestel....

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Waar ik er ooit fier op was: ik heb een Canon 50D, begin ik me er langzamerhand over te
                                schamen. Een belachelijk gevoel, ik weet het. Het is me ingeblazen door de heren Canon
                                en Nikon. En het lijkt ze nog te lukken ook.

                                Comment

                                Working...
                                X