Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of D2x ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D200 of D2x ??

Heb je ook al gedacht aan een andere optie? De Fuji S5Pro komt over een paar dagen in de winkel.... Zou weer beter zijn dan de D200. Ik weet niet hoe snel je je nieuwe camera wilt aanschaffen maar persoonlijk zou ik nog even wachten tot deze camera eens stevig onderhanden genomen is door de diverse Pro's en de test resultaten er zijn.
    Ik zelf wacht er al maanden op
    Wil over van de D70s naar de D200 (nog even geen D2x voor mij) maar sluit niet uit dat het de Fuji gaat worden als deze een beetje goed uit de tests gaat komen. Op papier wint'ie het voor mij!

Gr

Ed
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
      Echter wel met 'n hele mooie bokeh.
      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Ik blijf voorlopig bij Nikon, ben vorig jaar van Minolta overgestapt op Nikon en ga nu niet naar Fuji, Canon of wat dan ook, helaas groeit het geld niet op mijn rug!!

Comment

Met een Fuji S5 pro ben je een stuk goedkoper uit dan een D2x(s) hoor.
          Nikon lenzen passen gewoon. En als het je er om gaat om met iets anders rond te lopen dan al die andere amateurs is het al helemaal geen slechte gedachte
          Van alles...

Comment

o oh..
            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Ja inderdaad, OOOOOHHHHHHHHH!!!
              Aha dat veranderd de zaak, ik zal er eens induiken dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
                Ja inderdaad, OOOOOHHHHHHHHH!!!
                Aha dat veranderd de zaak, ik zal er eens induiken dan.
                Zou ik persoonlijk even mee wachten tot ie 6 maand op de markt is. Dan zal je 'm zo in prijs zien zakken. Met zijn hoge DR is het wel de perfecte camera voor huwelijken.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                  het belangrijkste is de kwaliteit van je lens
                  is die niet echt super dan zul je met een topbody ook geen topfoto's maken
                  met een D40 en een 70-200VR lens of een 400mm F2.8 lens bv zul je wel topfoto's kunnen maken
                  dit zal niet zo direct het geval zijn bij een D2HX en een lens van ergens uit de rommelbak van 20€
                  Ik had het wel over een 50mm 1.8 voor 100 Eur, niet over een confituurpot
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                    Ik had het wel over een 50mm 1.8 voor 100 Eur, niet over een confituurpot
                    Lol
                    BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                      daar sluit ik mij bij jepe aan.
                      Voor sport de dh2(s).
                      Ik heb zelf de d2h voor sport en je kunt je je geen fijnere camera wensen. vergis je niet in de bestandgrootte van de d2x files (en ook d200).
                      Bij sport maak je veel beelden en is dus het verwerken van de d2h files een stuk sneller dan die grote files.
                      Dit is nu eens echt gelul in de ruimte waar de topic starter echt niets aan heeft.
                      Ga nou even geen peren met appels vergelijken zeg !!!!!!!!!!!!!!!!
                      www.sportactiefoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
                        Dit is nu eens echt gelul in de ruimte waar de topic starter echt niets aan heeft.
                        Ga nou even geen peren met appels vergelijken zeg !!!!!!!!!!!!!!!!
                        Tjonge jonge. wat zijn we weer lekker gebekt.

Als je even de moeite neemt om de gehele topic door te lezen dan kun je vernemen dat de topicstarter de camera gebruikt voor o.a. sportfotografie.
                        Sport houdt in , veel beelden. en dus veel werk achteraf. De bestanden zijn namelijk 3 keer zo groot.
                        En het af systeem (cam2000) is gelijk in de d2h als in de d2x. Beter dan het AF systeem van de d200 (welke ik gehad heb)
                        Als je dus geen supergrote prints wilt maken (tot a3+) dan is de d2h(s) wel degelijk een hele goede keuze. zelfs beter dan de d2x.

En om je gerust te stellen. Ik gebruik beide toestellen, dus ik weer aardig waar ik over praat.

alex
                        Website : www.alextimmermans.com
                        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                          Als je even de moeite neemt om de gehele topic door te lezen dan kun je vernemen dat de topicstarter de camera gebruikt voor o.a. sportfotografie.
                          Sport houdt in , veel beelden. en dus veel werk achteraf. De bestanden zijn namelijk 3 keer zo groot.
                          En het af systeem (cam2000) is gelijk in de d2h als in de d2x. Beter dan het AF systeem van de d200 (welke ik gehad heb)
                          Als je dus geen supergrote prints wilt maken (tot a3+) dan is de d2h(s) wel degelijk een hele goede keuze. zelfs beter dan de d2x.

En om je gerust te stellen. Ik gebruik beide toestellen, dus ik weer aardig waar ik over praat.

alex
                          Ik moet Alex hier wel in bijtreden, ik gebruik zowel de D2XS als de D2HS, voor de volleyballwedstrijden in ereklasse met veel foto's, werkt de D2HS echt wel een stuk beter, niet alleen is de workflow sneller door de kleinere bestanden maar de hoge ISO behandeling van de D2HS is wel stukken beter dan die van de D2XS.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Ik moet Alex hier wel in bijtreden, ik gebruik zowel de D2XS als de D2HS, voor de volleyballwedstrijden in ereklasse met veel foto's, werkt de D2HS echt wel een stuk beter, niet alleen is de workflow sneller door de kleinere bestanden maar de hoge ISO behandeling van de D2HS is wel stukken beter dan die van de D2XS.
                            ik gebruik zowel de D2XS als de D2HS. en dat noemt hij 2 toestelletjes (LOL)
                            Website : www.alextimmermans.com
                            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

ik ben sportfotograaf en maak 50000 sportfoto`s per jaar, gebruik de D2X en ga dan niet vertellen dat de workflo de doorslag gaat geven.
                              Ik ga mij straks nog zielig vinden dat ik een 12 MP gebruik en eigenlijk met een 4 MP moet werken voor de workflo.
                              De ruiswaarden ben ik het mee eens maar dat gaf je niet aan.
                              www.sportactiefoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
                                ik ben sportfotograaf en maak 50000 sportfoto`s per jaar, gebruik de D2X en ga dan niet vertellen dat de workflo de doorslag gaat geven.
                                Ik ga mij straks nog zielig vinden dat ik een 12 MP gebruik en eigenlijk met een 4 MP moet werken voor de workflo.
                                De ruiswaarden ben ik het mee eens maar dat gaf je niet aan.
                                't Ja, ik heb me mijn D2HS nog geen seconde beklaagd, één van mijn principes is nooit te croppen, en dat doe ik dus heel consequent niet. Dus die 4 milj pixels vind ik niet erg . . . aan de andere kant moet ik wel toegeven dat, indien de D2XS dezelfde goeie ruiswaarden moest hebben als de D2HS, ik waarschijnlijk weer naar de D2XS zou grijpen . . . Eerlijk is eerlijk . . .
                                De bps vind ik niet echt zo belangrijk omdat ik vind dat anticipatie nog altijd de beste methode is in sportfotografie.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X