Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K10D is officieel...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax K10D is officieel...

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
    Och ja, nog ff enkele randopmerkingen:
    - ik had mij ooit nog een Nikon D200 zien kopen (nu natuurlijk al lang niet meer), maar een 5D??? Zou als papierstempel waarschijnlijk wel aardig zijn...
    pffft moet ik nu lachen of onder de indruk zijn? Ik ben tevreden met mijn camera en doe niet mee aan dit soort spelletjes
    - begin volgend jaar komt de K1D (noem hem maar meteen D2X en EOS5D killer.) Die is eindelijk al klaar voor productie, maar Pentax achtte het oportuun ze niet simultaan uit te brengen. pentax dood? Waar dan?
    We zullen zien wat Pentax kilt. Ik wens hen best een plaats op de markt, maar het zal niet eenvoudig om Pentax terug op de kaart te zetten. Zoals Guruh al melde, Konica Minolta is het niet gelukt

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Dat ziet er een hele leuke camera uit. Maar ik kan wel niets terugvinden in de pdf over die DR range zoals in de S3. Heb je daar meer info over of vergisten de mensen zich wanneer ze SR zagen opduiken in de text?

Ik had het anders wel leuk gevonden om in die pentax een fuji sensor terug te vinden.

Hopelijk verkopen ze er veel van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
        pffft moet ik nu lachen of onder de indruk zijn?
        Wat het best bij je karakter past... Vertelde dat maar omdat ik zag dat je een 5D had en dat ik toch ff wil aangeven dat de kracht van de marketing niet mag onderschat worden (en dus het suc6 van de K10D afhangt van hoe goed entax het aan de man kan brengen - nu Pentax in de Benelux vertegenwoordigd wordt door de Beuckelaer moet dat snor zitten!) Een Duits merk (BMW, Mercedes, Audi) verkoopt namelijk gemakkelijker dure wagens dan een japans merk, terwijl objectief bekeken de japanse wagen meestal beter zal zijn...

We zullen zien wat Pentax kilt. Ik wens hen best een plaats op de markt, maar het zal niet eenvoudig om Pentax terug op de kaart te zetten. Zoals Guruh al melde, Konica Minolta is het niet gelukt

sugar
        Daar is je vergelijking met Konica Minolta terug... Vraag me af waarom. KM had al lang de boot gemist in de digitale fotografie (ondanks zekere kwaliteiten.) Of het met visie of met iets anders te maken heeft weet ik niet, maar pentax had al 2 jaar een (verschillende) digitale reflex op de markt voor KM er schoorvoetend aan begon; had Pentax geen sensor problemen gehad (de Philips 6 MPix ff was een draak), dan hadden ze zelfs al twee jaar meer voorsprong gehad (en stonden ze nu veel verder):

(dat was nog voor de EOS D30 en Nikon D100)
        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Dat ziet er een hele leuke camera uit. Maar ik kan wel niets terugvinden in de pdf over die DR range zoals in de S3. Heb je daar meer info over of vergisten de mensen zich wanneer ze SR zagen opduiken in de text?

Ik had het anders wel leuk gevonden om in die pentax een fuji sensor terug te vinden.

Hopelijk verkopen ze er veel van.
          Die DR control zit er wel degelijk op, maar wordt niet vermeld in de persmededeling... Dat heb ik uit confidentiële bron (en sorry, verder mag ik echt niks vertellen - geloof me of niet.) Verder gaat er ook correctie van vignettering, CA ed. mogelijk zijn gebruik makend van de FTM van de lens (alleen mogelijk bij FA-lenzen) - ik weet nu niet of ik daar zo warm voor loop...

Comment

Die DR control zit er wel degelijk op, maar wordt niet vermeld in de persmededeling... Dat heb ik uit confidentiële bron (en sorry, verder mag ik echt niks vertellen - geloof me of niet.) Verder gaat er ook correctie van vignettering, CA ed. mogelijk zijn gebruik makend van de FTM van de lens (alleen mogelijk bij FA-lenzen) - ik weet nu niet of ik daar zo warm voor loop...
            Hmmm DR zoals bij fuji dat zie ik wel zitten(maar dan is het natuurlijk een fuji sensor) maar als het is zoals bij Sony laat het dan maar. De rest tja het zal wel handig zijn wanneer je in jpeg werkt veronderstel ik. Ik vind het zelfs raar dat nog niemand eraan gedacht heeft om de DXO technologie in zijn camera processing te integreren.

Comment

Marc, er is niet mis met optimisme, maar wel met naïviteit imo...

Of het echt realistisch is dat een Pentax een DXs kan "KILLEN", daar heb ik sterke twijfels bij.

Een camera verkoopt zichzelf niet he
              flickr

Comment

Deze camera zal tenminste geen veertig firmware updates moeten hebben (a la EOS 5D en D200) voor hij operationeel is...
                Ik hoop dat je je bronnen voor deze aankondiging beter geverifieerd hebt, er is namelijk helemaal nog geen firmware update voor de D200...

DR zoals DRO bij de Sony Alpha en D-lighting bij de D80? Of echte HDR chip zoals bij Fuji?

Voor een officiële aankondiging kan ik wel erg weinig vinden op het internet.

of maw. een (sterk) verbeterde Nikon D200 voor de prijs van de helft van de Nikon D200
                Das mooi, dus ik kan binnenkort een backup D200 kopen voor, zeg, 600€? Laat maar komen die Pentax!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                  Marc, er is niet mis met optimisme, maar wel met naïviteit imo...

Of het echt realistisch is dat een Pentax een DXs kan "KILLEN", daar heb ik sterke twijfels bij.

Een camera verkoopt zichzelf niet he
                  Ik zal antwoorden met een quote:

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous
                  Ben ik blij dat ik pre-orderde! Als je ziet hoeveel niet-Pentaxers er in de forums verschijnen, lijkt het me dat Pentax wel eens een trapje omhoog zal stappen in de markt, en dan wil je niet onderaan de lijst staan.
                  Heel eenvoudig. Tot voor een jaar had niemand bij wijze van spreken over een Pentax gehoord. Ondertussen begin je er zowat over te struikelen...

De rest is 'wait and see'... (ik heb ook geen glazen bol, maar deze camera en de K1D (waarvan nog niks mag geweten zijn) zijn naar specs/prijs verhouding nooit gezien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie Bekijk bericht
                    Voor een officiële aankondiging kan ik wel erg weinig vinden op het internet.
                    zoals al eerder gesteld: dit is een lek (waarschijnlijk zelfs gemanipuleerd.) Officiële aankondiging is vannacht om 2h00 's nachts (onze tijd)...

Das mooi, dus ik kan binnenkort een backup D200 kopen voor, zeg, 600€? Laat maar komen die Pentax!
                    zo... dat heb je snel begrepen... Alleen, daar gaan niet zoveel nikkors op kunnen...

Comment

een 1-reeks pentax is gedoemd om te mislukken op de profmarkt

niet op de amateurmarkt, maar er is op dit moment in heel de wereld GEEN ENKELE proffotograaf die nog met pentax AF kleinbeeld werkt.

dus zelfs al maken ze een prof body van 1500 euro, dan nog overtuig je daar een prof niet mee

Comment

Pentax K10D is officieel...
                        zoals al eerder gesteld: dit is een lek (waarschijnlijk zelfs gemanipuleerd.) Officiële aankondiging is vannacht om 2h00 's nachts (onze tijd)...
                        Gelieve de threadtitel in het vervolg dan wat toepasselijker te maken aub.

zo... dat heb je snel begrepen... Alleen, daar gaan niet zoveel nikkors op kunnen...
                        Op mijn D200 passen een hoop nikkors. Als ik er een tweede kan kopen voor 600€ ben ik een happy camper

Comment

Nu, in elk geval: mij laat het koud wat men denkt. Deze camera zal tenminste geen veertig firmware updates moeten hebben (a la EOS 5D en D200) voor hij operationeel is...
                          Alle sympathie voor Pentax hoor, maar je moet nu ook niet té veel de underdog uithangen hé . Bij mijn weten is er nog geen firmware update voor de D200 en ik zou mij sterk moeten vergissen, maar ik zou zweren dat mijn D200 al 4000 foto's lang operationeel is .

Comment

Hier wordt wel af en toe met scherp geschoten zeg ....

Het is ontroerend te lezen hoe iedereen gehecht is aan "zijn merk".
                            Ik denk dat het alleen maar de markt ten goede komt als er naast Canon en Nikon nog andere spelers opduiken die marktaandeel afsnoepen van de " grote 2" De concurrentie zal dan meer gaan spelen en iedereen zal dan zijn best gaan doen om de koper te overtuigen om zijn merk te kopen tegen een aantrekkelijke prijs.
                            En als ik dan zie hoeveel vragen er nu al komen over " wat voor camera moet ik kopen ?" dan zal dat er in ieder geval niet beter op worden
                            Voor mij bestaan er niet echt slechte camera's : volgens mij kan een goede fotograaf behoorlijke tot goede resultaten halen met elke DSLR, al zal hij met bepaalde modellen misschien meer zijn best moeten doen (lees manueel bijstellen). Maar geef een ezel de allerbeste camera : er komt alleen maar gebalk van, als u begrijpt wat ik bedoel

Persoonlijk ben ik blij dat Pentax weer volop meedoet, want ik heb uitsluitend Pentax gerief. Laat hem maar komen, de K10D
                            Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

Comment

@ Asahi, ge bedoelt mij toch niet hé als dat zo is, da's zeker niet de bedoeling en ik heb tegenwoordig geleerd om er steeds de nodige smiley'kes bij te zetten 'k moet er misschien nog wat meer bijdoen .

Ik ben persoonlijk niet zo'n merk-boy hoor. Al jaren Nikon, gewoon omdat het voor mij (goed) marsjeert. Moest alles gepikt worden, kocht ik misschien een Canon (de 5D) of ja, misschien een Pentax, Sony of wat dan ook.
                              Eigenlijk ben ik alleen een merk-boy als het over mijn Rolleiflex twee-oog uit 1950 gaat daar kan niks tegenop! (oeps 't is hier Belgiumdigital, nu ja, ik scan mijn negatieven ).
                              Kris

Comment

Nee hoor, gij zijt het niet.

Ik dacht meer aan het gesprek tussen MarcFoto, Sugar en Guruh.

Je moet gewoon kiezen wat je voor jezelf het beste vindt en wat voor bedrag je wil/kan investeren aan een body en lenzen. Je analoge voorgeschiedenis zal hier zeker mee je keuze bepalen.

En ik ben blij dat er naast Nikon en Canon meerdere spelers op de markt komen/zijn, want dat moet goed zijn voor ons.
                                Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

Comment

Working...
                                X