Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K10D is officieel...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax K10D is officieel...

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
    Och ja, nog ff enkele randopmerkingen:
    - ik had mij ooit nog een Nikon D200 zien kopen (nu natuurlijk al lang niet meer), maar een 5D??? Zou als papierstempel waarschijnlijk wel aardig zijn...
    Na alle 800 andere topics, dit topic tock ook even bekeken...

Uw opmerking hier geeft mij toch wel de indruk dat uw kennis over papierstempels van Canon vrij beperkt is.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie Bekijk bericht
      Dat is idd als het negen echt goede cross type sensors zijn dan spreken we dus van de AF van een D2x.
      Efkes over die 9 cross typed sensors: die zitten op mijn ist D (en de ist Ds en K100D) ook al hoor. Dat was dus lang voor de D2x hé? Welcome back!

Dat klopt. Die zijn nu grotendeels opgelost. De mijne heeft er alleen last van in echt zwaar overbelichte gedeeltes, maar dat beperkt zich tot 2-4 pixels. Dit is inherent aan de 4kanaals uitleesmethode, waardoor 5fps gehaald wordt.

Ik heb trouwens ooit eens van iemand een pentax objectief gekregen...maar heb dat helaas uit elkaar geschroef uit curiositeit...*duikt weg voor Marcfoto door de monitor heen grijpt*
      Ach, ik kan er toch niks aan doen dat jij de dingen niet naar waarde weet te schatten?
      http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        Na alle 800 andere topics, dit topic tock ook even bekeken...

Uw opmerking hier geeft mij toch wel de indruk dat uw kennis over papierstempels van Canon vrij beperkt is.

Jan.
        Ik heb zone papierstempel gehad. Dat zegt genoeg... Nooit meer!

Comment

En ik heb de beste en mijne papa is bij de polis.

Comment

Lang geleden dat ik nog eens zo goed gelachen heb met de onzin die hier verkocht werd door merkfreaks

Comment

@Kevlar:
              wat literatuur voor jou... (tth Roland Mabo heeft steeds veel inside info over Pentax related stuff en heb hem nog nooit iets weten beweren dat later niet was)...

Er is dus wel degelijk een DRO (optimalisatie van het dynamisch bereik), alleen is niet geweten wat het precies inhoudt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
                En ik heb de beste en mijne papa is bij de polis.
                Vandaar die boete dees week...

Comment

....als ge weet wat voor gezever op dat forum gepost wordt...

Comment

oei oei Marc , dat ziet er behoorlijk ' noisy' uit

sample image van K10 d

en nog ene met front focus of helemaal out of focus ?

mvg etienne

Comment

Ziet er inderdaad niet goed uit. Verbaast je dat met firmware 0.02 ?
                      Last edited by MarcFoto; 15 september 2006, 19:17.

Comment

dubbele post
                        Last edited by etienne; 15 september 2006, 19:06. Reden: dubbelpost

Comment

dubbelpost

Comment

Ziet er inderdaad niet goed uit. Verbaast je dat met firmware 0.02 ?
                            Ja. Heel erg.

Maar ja, met nog achtendertig extra firmware updates zal het wel ongeveer goed komen.

Jan.

Comment

@Kevlar:
                              wat literatuur voor jou... (tth Roland Mabo heeft steeds veel inside info over Pentax related stuff en heb hem nog nooit iets weten beweren dat later niet was)...

Er is dus wel degelijk een DRO (optimalisatie van het dynamisch bereik), alleen is niet geweten wat het precies inhoudt...
                              Daar was nu wel niet veel te lezen he. Maar het ziet er dus een software ding uit en dat vind ik dan weer niet zo interessant.

Comment

Als Pentax bezitter (IstDs) ben ik teleurgesteld in de K10D. En wel op 2 punten. Ten eerste heeft de K10D geen ISO 3200. En juist de goede prestaties bij hoge ISO waarden van de IstDs bevallen me erg, ik maak er dan ook vaak gebruik van. Ten tweede kan de K10D geen AA-batterijen/accu's gebruiken als energiebron. Dat vindt ik een ernstig manco. Ik ben vaak langdurig onderweg, soms ook in gebieden waar het lastig is om een stopcontact te vinden. De mogelijkheid om AA-batterijen te gebruiken maakt de andere Pentaxen tot ideale reiscamera's, zeker als je er wat pancake lenzen bijdoet. Voor mij is de K10D dus niet zo geschikt, de K100D is een stuk beter. Ik offer liever wat megapixels op dan dat ik ISO 3200 op moet offeren, of een camera in handen heb die vanwege gebrek aan energie niks meer kan doen.
                                Voor de fotograaf die onder wat geciviliseerdere omstandigheeden bezig is is de K10D natuurlijk een fantastisch toestel voor een mooie prijs. Voor mij helaas niet.

Comment

Working...
                                X