Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K10D is officieel...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax K10D is officieel...

En voila:

(was eens gaan zien omdat er stond dat het om 2 uur vrijgegeven zou worden, moet het zelf nog lezen)

Groeten,
    Koen
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ik heb hem intussen bekeken.

Spijtig niks van die extra DR te merken.

Comment

Dat idd niet nee, maar dit:
        TAv (Shutter speed and Aperture priority) mode allows you to set the shutter speed and aperture manually and the camera will automatically select the correct sensitivity.

In 1/3 iso stops zou ik echt veel gebruiken denk ik (als de ruis behoorlijk goed zit natuurlijk.

En uiteraard weather-sealed en nog een hoop echt bruikbare handigheden naar mijn mening: puur op features bekeken (want fotokwaliteit weten we uiteraard nog niet) zou deze een heel goeie kans maken als ik nu een nieuw toestel zocht!
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Ik heb hem intussen bekeken.

Spijtig niks van die extra DR te merken.
          Misschien bedoelen ze die 22 bit ADC?
          Vind ook qua features dat die camera er redelijk goed uit ziet...
          Nu hopen dat de beeldkwaliteit meevalt...

Comment

Yep hopen dat de beeldkwaliteit goed meevalt en ze er hopen van verkopen. Dat is goed voor ons allemaal.

Wat ik vooral goed vind is de prijs. Op de features van de camera zit ik nu eigenlijk niet te wachten maar de camera kost amper meer dan zijn concurrenten en dan zijn ze natuurlijk heel goed meegenomen.

De beste feature vind ik eigenlijk de 9 cross type AF sensors. Maar ik weet niet hoe goed zo een pentax AF is en of het dus echt de moeite is of niet.

En yep die extra DR moet waarschijnlijk uit de 22bit komen. Maar veel helpen gaat dat niet doen vrees ik tov wat de Fuji's hebben. Maar dat valt natuurlijk nog af te wachten.

Comment

Ziet er een zalige cam uit, ben benieuwd naar de beelden.
              Heb nog lang met een pentax ES en een hoop takumar lenzen gewerkt
              vond ik zalig spul. Digitaal op canon overgeschakeld ma nu hebk net teveel canon glas om die pentax te kopen en mn takumars passen er ook niet op.

Kweet niet hoe pentax digitaal is kdacht toch niet zo slecht maar gewoon traag,
              dit is het eerste model dat zeg maar optijd uitkomt mocht mss zelfs nog vroeger. Maar pentax was voorheen toch niet zoals Konica Minolta dat in het analoog verleden nooit pro cameras heeft gemaakt. Pentax heeft toch een paar mooie MF cameras enz ... komt dachtek ook een digitale MF van pentax
              Alleen gaat het altijd zo traag bij pentax

Nieuwe olympus E400 ziet er trouwens ook leuk speeltje uit.
              Last edited by Pen F; 14 september 2006, 11:15.
              http://aljocha.tumblr

Comment

In de jaren 70 bouwden Minolta camera's voor de pro.
                Ook in de jaren 80, de Minolta 9000 was bedoeld voor de pro.
                Alleen is Minolta nooit echt succesvol geweest in het pro segment.

Merken als Olympus en Pentax hebben ook nooit een groot aandeel gehad in het pro segment, maar dit betekent niet dat hun camera de mindere was.
                Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Ziet een zeer sjieke camera uit! Is duidelijk geen plastieken brol. Maar daardoor wel behoorlijk zwaar: 0,8 kg zonder lens.

Eigenlijk zou iedere canon/nikon fanboy blij moeten zijn met de komst van deze camera: meer concurrentie = lagere prijzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie Bekijk bericht
                    Gelieve de threadtitel in het vervolg dan wat toepasselijker te maken aub.
                    Stond duidelijk in de thread zelf vermeld: aankondiging was slechts voorzien op 14 september... Maar ik had inderdaad beter als titel gezet 't IS officieus officieel.

Op mijn D200 passen een hoop nikkors. Als ik er een tweede kan kopen voor 600€ ben ik een happy camper
                    Ik help het hopen voor jou...
                    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
                      een 1-reeks pentax is gedoemd om te mislukken op de profmarkt

niet op de amateurmarkt, maar er is op dit moment in heel de wereld GEEN ENKELE proffotograaf die nog met pentax AF kleinbeeld werkt.

dus zelfs al maken ze een prof body van 1500 euro, dan nog overtuig je daar een prof niet mee
                      Wat niet is kan nog komen. Voor alle duidelijkheid: Pentax heeft nooit de ambitie gehad om marktleider te worden; enkel en alleen om degelijke camera's aan een betaalbare prijs aan te bieden (en daarmee een stukje van de taart in te pikken.)
                      Mijn term '5D killer' was dan ook cynisch bedoeld. Ik dacht dat dat duidelijk was...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
                        Alle sympathie voor Pentax hoor, maar je moet nu ook niet té veel de underdog uithangen hé . Bij mijn weten is er nog geen firmware update voor de D200 en ik zou mij sterk moeten vergissen, maar ik zou zweren dat mijn D200 al 4000 foto's lang operationeel is .
                        Ik probeer dit mij uit het hoofd te herinneren (heb weinig geslapen de laatste tijd en geen zin om er naar te zoeken): waren er nu geen banding problemen met de eerste lading D200's? (dit is een neutrale vraag - geen sneer)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                          Wat niet is kan nog komen. Voor alle duidelijkheid: Pentax heeft nooit de ambitie gehad om marktleider te worden; enkel en alleen om degelijke camera's aan een betaalbare prijs aan te bieden (en daarmee een stukje van de taart in te pikken.)
                          Mijn term '5D killer' was dan ook cynisch bedoeld. Ik dacht dat dat duidelijk was...
                          Ik denk dat Pentax hier niet mee akkoord is hoor. Ze zullen nu wel de pretentie niet hebben van te denken dat ze snel marktleider kunnen worden maar het willen worden dat is wel zeker. Dat stukje van de taart moet voor hen zo groot mogelijk zijn net als voor iedereen.

En ik denk ook niet dat pentax zo een lieve firma is dat ze enkel en alleen een degelijke camera aan een betaalbare prijs willen aanbieden. Ze prijzen hun produkten aan met prijzen waarvan ze geloven dat het hen zo een groot mogelijk stukje van de taart kan opleveren. En willen ze een kans maken moeten ze dus goedkoop zijn en/of hun marktwaarde opkrikken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                            Ik probeer dit mij uit het hoofd te herinneren (heb weinig geslapen de laatste tijd en geen zin om er naar te zoeken): waren er nu geen banding problemen met de eerste lading D200's? (dit is een neutrale vraag - geen sneer)
                            No offense hoor . De mijne heeft banding en ik betwijfel of het zelfs bij de nieuwe camera's van de baan is. Maar of dit een banding "probleem" is hangt van persoon tot persoon af. Ik zou het liever niet hebben, maar eigenlijk heb ik er totaal geen last van. Het komt slechts onder specifieke omstandigheden voor en is ook dan discreet. Soit, ik ga erover zwijgen of dit wordt weer een banding-draad .

Kris

Comment

Mmmmm, misschien een reden om mijn oude pentax spullen nog es boven te halen .....

Comment

De beste feature vind ik eigenlijk de 9 cross type AF sensors. Maar ik weet niet hoe goed zo een pentax AF is en of het dus echt de moeite is of niet.
                                Dat is idd als het negen echt goede cross type sensors zijn dan spreken we dus van de AF van een D2x.

waren er nu geen banding problemen met de eerste lading D200's?
                                Dat klopt. Die zijn nu grotendeels opgelost. De mijne heeft er alleen last van in echt zwaar overbelichte gedeeltes, maar dat beperkt zich tot 2-4 pixels. Dit is inherent aan de 4kanaals uitleesmethode, waardoor 5fps gehaald wordt.

Ik heb trouwens ooit eens van iemand een pentax objectief gekregen...maar heb dat helaas uit elkaar geschroef uit curiositeit...*duikt weg voor Marcfoto door de monitor heen grijpt*

Comment

Working...
                                X