Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K10D is officieel...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax K10D is officieel...

Waarschijnlijk hadden ze de pagina al gemaakt maar nog niet gepubliceerd, want de officiële aankondiging is voor 14 september, maar vermoedelijk heeft iemand het al onderschept...

In elk geval:
    Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Men neme een Nikon D200, voegt daar de dynamiek verbreding van de Fujipro S3 bij (Yummy) en Shake reduction en antidust en men bekome de K10D...

Het is echt wel een bom, kijk maar voor jezelf:
    - Shake reduction laat 2.5 tot 4 stops winst toe en is compatiebel met eender welke Pentax ooit gemaakt (itt. het SonyMinolta systeem), zelfs al is die lens 40 jaar oud... Ook ff aanstippen dat het gebeurd dmv. een magnetisch systeem waardoor de sensor niet opwarmt (en dus geen nadelige ruis tot gevolheeft) en instant gebeurd (SR treedt enkel in actie bij het maken van de foto - dus worden de batterijen gespaard.)
    - Anti dust: software- en hardwarematige verwijdering (in feite wordt het magnetisch systeem van de shake reduction gebruikt om het stof af te 'schudden'.) Speciale coating door Pentax ontwikkeld (en nu ook volop gebrukt bij de nieuwe lenzen zorgt er voor dat stof niet zoals bij een gewone sensor gaat 'klitten'. Er is ook nog een 'uitschakelbaar' software die de meest hardnekkige punten aanpakt door IR-detectie (als bij een scanner.)
    - tien MP (vermoedelijk Sony sensor, maar moet nog bevestigd worden.) Een speciale Nucore 22 bit ADC zorgt er voor dat de dynamiek vergroot en ruis onderdrukt wordt. Ook het systeem van Fuji om dynamisch bereik uit te breiden zal aanwezig zijn.
    - Body is van roetsvrij staal en op 72 punten geseald tegen stof en slecht weer. Lenzen met dezelfde eigenschappen zittenn in de pijplijn.
    - Verbeterd AF-systeem met 11 punten dat een heel pak sneller is. Lenzen met Ultrasone motoren zitten in de pijplijn (wsch zullen een 16-50 f/2.8 en een 50-135 f/2.8 de eerste zijn)...
    - een speciaal programma is toegevoegd: naast diafragma- en sluitertijdvoorkeuze is er nu ook ISO-voorkeuze. Hoe dat ze daar nog niet eerder zijn opgekomen...
    - speciale oplaadbare Li-Ion batterij met hoge capaciteit ( ik hield meer van de oplossing met de AA-batterijen - ach je moet er iets voor over heben)
    - nieuwe grip (compatiebel met AA-batterijen en de Li-Ion batterij)
    - Hyper programs (eenmaal je er van hebt geproefd wil je niet meer terug)
    - dezelfde uitstekende zoeker als van de ist-series (kan Canon nog een punt aan zuigen)
    - en natuurlijk dezelfde uitstekende ergonomie

En dat alles voor (roll drums!) $899,- in de VS, of maw. een (sterk) verbeterde Nikon D200 voor de prijs van de helft van de Nikon D200... :shock:

Twee maal raden voor wat ik aan het sparen ben...
    http://www.digifotofreak.nl

Re: Pentax K10D is officieel...

Overlaatst een 300mm f2.8 AF van pentax op 2dehands.be de deur uitgegaan voor nog geen 500€!! Was een paar weekskes te laat en ze zijn moeilijk te viinden. Combineer dit met de K10D !! Waaauw 300mm 2.8 met VR-IS functie!!! Ik was die avond er niet goe van als ik hoorde van die vent dat ie dat paar weken terug verkocht had en wetend dat de nieuwe pentax alles heeft wat er nodig is!

op foto rechts de witte toeter!

http://foto.2dehands.be/markt/foto_s...r=3_2&start=15
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Comment

Om eerlijk te zijn, had ik het zelf geweten, dan had ik hem voor mezelf gekocht. Maar ik heb de 300 f/4.5 en die is haarscherp. Icm de K10D moet dat wat geven... Ben benieuwd...

Comment

De link is weg maar hier kun je het nog rustig nakijken:

Ondertussen is al wat meer gekend over de lenzen die onderweg zijn:
        - DA 16/50 f/2.8 ED IF USM (de juiste benaming vanhet ultrasone gebeuren is nog niet gekend, dus gebruik ik hier ff de terminologie die het best gekend is.)
        - DA 50-135 f/2.8 ED IF USM
        - DFA65-250 f/4 ED IF USM
        - DFA 200/2.8 ED IF USM
        - DFA 300/4 ED IF USM

De DA betekent dat ze niet op een ff zullen kunnen gebruikt worden (wat sowieso weinig zin zou hebben.)

Mooi spul!

Comment

En dat alles voor (roll drums!) $899,- in de VS,

Dat is ongeveer 700,00 euro voor de body, wat niet veel duurder is dan de body van de nieuwe K100D....
          Hoe doen ze dat ?
          Of mogen we ons hier in Europa niet spiegelen aan de Amerikaanse prijs ?

Wanneer zou dat toestel bij ons op de markt komen ?
          Als de K100D in mei 2006 werd aangekondigd, om uiteindelijk eind augustus/begin september in de winkel te liggen, dan zou de K10D dus tegen Kerstmis verkrijgbaar zijn ?

Ik denk dat ik nog even ga wachten met de aankoop van de K100D.
          Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asahi Bekijk bericht
            En dat alles voor (roll drums!) $899,- in de VS,

Dat is ongeveer 700,00 euro voor de body, wat niet veel duurder is dan de body van de nieuwe K100D....
            Hoe doen ze dat ?
            Of mogen we ons hier in Europa niet spiegelen aan de Amerikaanse prijs ?
            Waarschijnlijk wordt dat hier dan ongeveer €899...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

prijs van de K100D is officieel $599,- in de VS. Hier is tie €699. Wist je nog niet dat we hier altijd meer betalen?

Releasedatum is de fotokina van Keulen; eind september (dat is officieus.) De K100D was twee maanden later in B/Nl verkrijgbaar. Dat betekent concreet begin december voor de K10D. Maar men kan hem nu al (voor)bestellen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                De link is weg maar hier kun je het nog rustig nakijken:

Ondertussen is al wat meer gekend over de lenzen die onderweg zijn:
                - DA 16/50 f/2.8 ED IF USM (de juiste benaming vanhet ultrasone gebeuren is nog niet gekend, dus gebruik ik hier ff de terminologie die het best gekend is.)
                - DA 50-135 f/2.8 ED IF USM

De DA betekent dat ze niet op een ff zullen kunnen gebruikt worden (wat sowieso weinig zin zou hebben.)

Mooi spul!
                Dat zijn die twee Tokina lenzen..., de anderen zijn blijkbaar nieuw. Eerst zien hoe deze camera reageert in werkelijkheid, naast de marketingpraatjes, alhoewel dit er wel OK uit ziet

sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                  Dat zijn die twee Tokina lenzen..., de anderen zijn blijkbaar nieuw. Eerst zien hoe deze camera reageert in werkelijkheid, naast de marketingpraatjes, alhoewel dit er wel OK uit ziet

sugar
                  Dat is waar: die twee zijn ontwikkeld in samenwerking met Tokina (dus die Tokina's zijn al evenveel Pentaxen als omgekeerd.)

Comment

Mooie camera, maar ik zie niet in waarom deze Pentax wél zou verkopen. Pentax is even ziek als Konica Minolta was... (imo - Europese markt)
                    flickr

Comment

Dat is waar: die twee zijn ontwikkeld in samenwerking met Tokina (dus die Tokina's zijn al evenveel Pentaxen als omgekeerd.)
                      Of Pentax echt heeft meegewerkt aan de ontwikkeling, daar ben ik niet direct zeker van
                      Enfin, wat vooral grappig is, Pentax was done & death voor mij, nadat een referentieaandeelhouder (21% van de aandelen ) aangaf dat Pentax wat hen betreft moest stoppen met digitale fotografie wegens niet rendabel...

sugar

Comment

Ach daar gaan we weer: Pentax is al zoveel keren voor dood opgegeven. Dat begon al in de jaren tachtig (toen ze zogezegd de AF-boot misten) en dan nog een paar keer. Die Guru heeft dat inderdaad gezegd, ja... en even snel zijn woorden opnieuw moeten intrekken...

Nee, Pentax is niet done and death: dit jaar zullen ze eindigen (financieel jaar eindigd in japan op septemebr) met een double digit growth (zowel in winst als in omzet... Canon en Sony zouden een arm en een been geven voor zo'n cijfers.

Och ja: is het je nog niet opgevallen dat ik tot voor kort de enige Pentaxer op dit forum was en dat ze ondertussen niet meer te tellen zijn?

Nu, in elk geval: mij laat het koud wat men denkt. Deze camera zal tenminste geen veertig firmware updates moeten hebben (a la EOS 5D en D200) voor hij operationeel is...

Comment

Ach daar gaan we weer: Pentax is al zoveel keren voor dood opgegeven. Dat begon al in de jaren tachtig (toen ze zogezegd de AF-boot misten) en dan nog een paar keer. Die Guru heeft dat inderdaad gezegd, ja... en even snel zijn woorden opnieuw moeten intrekken...

Nee, Pentax is niet done and death: dit jaar zullen ze eindigen (financieel jaar eindigd in japan op septemebr) met een double digit growth (zowel in winst als in omzet... Canon en Sony zouden een arm en een been geven voor zo'n cijfers.

Och ja: is het je nog niet opgevallen dat ik tot voor kort de enige Pentaxer op dit forum was en dat ze ondertussen niet meer te tellen zijn?

Nu, in elk geval: mij laat het koud wat men denkt. Deze camera zal tenminste geen veertig firmware updates moeten hebben (a la EOS 5D en D200) voor hij operationeel is...
                          Dat is de hoofdaandeelhouder van Pentax, niet zo maar Jan met de Pet. Die maatschappij heeft meerdere vertegenwoordigers in de raad van bestuur ... en bepaalt de facto wat er met Pentax gebeurd

En voor mijn 5D heb ik één firmware-update doorgevoerd, preventief, want ik had eigenlijk geen problemen.

sugar

sugar

Comment

Dat weet ik, maar hij heeft toch zijn woorden moeten herzien (later is er een artikel verschenen waarin hij vertelde dat hij gewoon hardop dacht, maar dat hij dat niet had mogen zeggen - jammer genoeg vind ik de link niet meer)...

Vind dat nogal een flauwe argumentatie. Heb je de rest gelezen???

Comment

Och ja, nog ff enkele randopmerkingen:
                              - ik had mij ooit nog een Nikon D200 zien kopen (nu natuurlijk al lang niet meer), maar een 5D??? Zou als papierstempel waarschijnlijk wel aardig zijn...
                              - begin volgend jaar komt de K1D (noem hem maar meteen D2X en EOS5D killer.) Die is eindelijk al klaar voor productie, maar Pentax achtte het oportuun ze niet simultaan uit te brengen. pentax dood? Waar dan?

Comment

Working...
                              X