Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Lumix DMC-FZ50

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
    Valt op zich nogal mee, hoewel ik zelden over ISO-400 ga vind ik het helemaal niet storend. Kleurenfoto's neem ik doorgaans met ISO-80/100, zwart-wit foto's ISO-200/400 (komt mooier en harder uit vind ik). Verder heb ik het nog nooit geprobeerd moet ik eerlijk toegeven, misschien dat ik morgen ook es voor de gekheid zo'n testje doe (met statief en zelfde belichting).
    Misschien heb ik niet echt een goed object getrokken omdat het duidelijk zou zijn. Ik moet wel zeggen dat de belichting minimaal was bij die foto's : op iso100 moest de sluiter 8 sec openstaan !

ik zal strax eens nieuwe pics nemen in meer licht

En hier nikon d80 op iso1600 zonder ruis ..... ? http://www.photo-cafe.jp/scoop/archi...0/d80_1600.JPG
    Last edited by ThEScReW; 23 november 2006, 07:29. Reden: linkje bijgevoegd
    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Ik heb ook eens getracht om wat foto's te schieten van ISO 80 tot ISO 1600, ik hoop dat de Mod's het toelaten dat ik 6 foto's post. Deze foto's zijn met een FZ7 genomen en niet met de FZ50. Ik heb tevens ook getracht het zo scherp als mogelijk in beeld te nemen.

ISO-80

ISO-100

ISO-200

ISO-400

ISO-800

ISO-1600

Er gaat wat detail verloren naarmate de de ISO-waarde hoger wordt en de ruis is het beste zichtbaar in het zwarte vlak en de rand van de nokkenas. Foto's zijn vanop een statief genomen en ik heb enkel met de sluitertijd gespeeld.

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
      Misschien heb ik niet echt een goed object getrokken omdat het duidelijk zou zijn. Ik moet wel zeggen dat de belichting minimaal was bij die foto's : op iso100 moest de sluiter 8 sec openstaan !

ik zal strax eens nieuwe pics nemen in meer licht

En hier nikon d80 op iso1600 zonder ruis ..... ? http://www.photo-cafe.jp/scoop/archi...0/d80_1600.JPG
      Die foto van dat chinese binnenplein is echt prachtig, het viel me niet zo direct op dat het echt "binnen" is te doen, enkel de lampen aan het plafond verraden dit.
      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
      Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheBlue Bekijk bericht
        Klein vraagske

heeft er iemand ervaring met aankoop van toestellen in singapore of dergelijke?

einde van het jaar gaat men collega naar daar, en zou hem laten meebrengen voor 890 sgd (ong 444 euro) incl 1gb + 512mb kaart

of is het toch beter dit lokaal aan te kopen?

iemand ervaring hiermee?

bedankt
        joris

Hoi Joris,

Hou er rekening mee, dat als je collega het meeneemt en hij het aangeeft je invoerrechten en BTW moet betalen. Als hij het niet aangeeft moet hij maar hopen dat hij niet wordt aangehouden
        Als je iets meeneemt mag het tot een waarde van 175 euro kosteloos ingevoerd worden daarboven moet je die toeslagen betalen
        Opsturen mag maar tot een waarde van 22 Euro (!!), daarboven moet je betalen!

Ik heb via ebay een lenzenset voor mijn pana FZ50 besteld ($120) Ik heb hem net binnen en moest er 35 euro kosten voor betalen! Incl. opsturen
        ($55) heeft het toch nog 170 euro gekost. Maar een kennis heeft me het aangeraden dus ik ben benieuwd. Ben dan nog véééél goedkoper uit dan dat ik de lenzen hier los zou kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaems1303 Bekijk bericht
          Ik heb via ebay een lenzenset voor mijn pana FZ50 besteld ($120) Ik heb hem net binnen en moest er 35 euro kosten voor betalen! Incl. opsturen
          ($55) heeft het toch nog 170 euro gekost. Maar een kennis heeft me het aangeraden dus ik ben benieuwd. Ben dan nog véééél goedkoper uit dan dat ik de lenzen hier los zou kopen
          Ha dan zijn wij natuurlijk benieuwd welke lenzen je besteld hebt , en als het even kan waar (bij wie)
          Ik heb al een paar dingen besteld bij etefore hongkong en heb enkel op een sb600 invoerkosten betaald, omdat het als voorbeeld (sample) was opgestuurd , alle volgende zijn opgestuurd als geschenk (gift) en hierop is niets invoorrechten betaald (ao batterijgrip D200 en batterijen)
          Maar wegens gewicht en last van rug heb ik alles verkocht en light begonnen met de FZ30
          ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie Bekijk bericht
            Ha dan zijn wij natuurlijk benieuwd welke lenzen je besteld hebt , en als het even kan waar (bij wie)
            Ik heb al een paar dingen besteld bij etefore hongkong en heb enkel op een sb600 invoerkosten betaald, omdat het als voorbeeld (sample) was opgestuurd , alle volgende zijn opgestuurd als geschenk (gift) en hierop is niets invoorrechten betaald (ao batterijgrip D200 en batterijen)
            Maar wegens gewicht en last van rug heb ik alles verkocht en light begonnen met de FZ30

Ik heb de lenzen gekocht bij southbaycamera. Het is een pakket met een tokina telelens, een digital optics wideangel lens, 3 filters, een tas, statief, recovery software en een pakketje met vloeistof en een tafelstatiefje.. Is trouwens ook verstuurd als een 'gift"
            Ik heb de lenzen nog niet echt getest, wacht op wat mooier weer

Wat invoerrechten en BTW betreft, zal het er wel aan liggen dat ik in Nederland woon Ze slaan geen pakketje over denk ik..

Ik heb ook nog een nodal ninja besteld. (www.nodalninja.com) Ik verwacht hem deze week nog. Ik vraag me nu echt af hoeveel ik daarvoor nog extra moet betalen

Comment

ik lees hier dat je voor 40E een groothoek voorzetlens hebt voor de Pana, zo'n Raynox of zoiets,

nu zie ik bij die Raynox x0,7 staan, wat wil dit zeggen, pak nu de pana is normaal equivalent 35-420 mm,

hoe zit het dan indien je gebruik maakt van deze voorzetlens, is de groothoek dan 24,5 (zijnde 35*0,7)?
              zijn de foto's nog even goed, ergens voorbeelden?
              Eos R
              Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
                ik lees hier dat je voor 40E een groothoek voorzetlens hebt voor de Pana, zo'n Raynox of zoiets,

nu zie ik bij die Raynox x0,7 staan, wat wil dit zeggen, pak nu de pana is normaal equivalent 35-420 mm,

hoe zit het dan indien je gebruik maakt van deze voorzetlens, is de groothoek dan 24,5 (zijnde 35*0,7)?
                zijn de foto's nog even goed, ergens voorbeelden?
                Idd , groothoek komt dan uit op iets meer dan 24mm.
                Foto's volgen wanneer mijn bestelling aangekomen is
                Ik heb wel de fish eye in bestelling deze geeft x 0,42.
                Op hun site kun je een paar voorbeeldfoto's vinden : http://raynox.co.jp/english/dcr/dcrf...proindexeg.htm
                ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Zeg,

ik hoor hier en daar op het forum over flitsers dat ze meten hoe sterk ze moeten flitsen nu is mijn vraag : doet ons toestel met de gewone flitser dit ook of moet je ergens iets instellen omdat hij dat zou doen ?
                  Ik heb de indruk dat mijn toestel erg sterk flitst.
                  Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Je kan dat alles instellen (lees de handleiding maar) of lees even deze tekst van Jeff Keller uit de test van de FZ50:

To the right of those buttons is the four-way controller, with the speaker above that. You'll use the four-way controller for menu navigation as well as:

Up - Backlight compensation, exposure compensation, flash exposure compensation, auto bracketing (see below)
                    Down - Review (quickly jumps to playback mode)
                    Left - Self-timer (2 or 10 seconds)
                    Right - Flash setting (Auto, auto w/redeye reduction, flash on, flash on w/redeye reduction, slow sync w/redeye reduction, flash off)
                    Center - Menu/Set
                    I want to talk about the options that appear when you press the "up" button on the four-way controller. Backlight compensation is something you can toggle on and off while in the automatic shooting modes: use this if your subject has a bright light source behind them. Exposure compensation is the usual -2EV to +2EV in 1/3EV increments like on every camera. Flash exposure compensation lets you adjust the flash strength using the same range. Auto bracketing takes three shots in a row with each shot having a different exposure. You can choose from ±0.3EV, ±0.6EV or ±1.0EV increments. If you've got the space on your memory card, this is a good way to insure a proper exposure every time.

Nu blijft de vraag hoe je dat meet. Dat is ofwel voer voor de echte fotografen onder ons, of je doet het zoals ik. De foto bekijken op het LCD en opnieuw nemen met andere instellingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Je kan dat alles instellen (lees de handleiding maar) of lees even deze tekst van Jeff Keller uit de test van de FZ50:

To the right of those buttons is the four-way controller, with the speaker above that. You'll use the four-way controller for menu navigation as well as:

Up - Backlight compensation, exposure compensation, flash exposure compensation, auto bracketing (see below)
                      Down - Review (quickly jumps to playback mode)
                      Left - Self-timer (2 or 10 seconds)
                      Right - Flash setting (Auto, auto w/redeye reduction, flash on, flash on w/redeye reduction, slow sync w/redeye reduction, flash off)
                      Center - Menu/Set
                      I want to talk about the options that appear when you press the "up" button on the four-way controller. Backlight compensation is something you can toggle on and off while in the automatic shooting modes: use this if your subject has a bright light source behind them. Exposure compensation is the usual -2EV to +2EV in 1/3EV increments like on every camera. Flash exposure compensation lets you adjust the flash strength using the same range. Auto bracketing takes three shots in a row with each shot having a different exposure. You can choose from ±0.3EV, ±0.6EV or ±1.0EV increments. If you've got the space on your memory card, this is a good way to insure a proper exposure every time.

Nu blijft de vraag hoe je dat meet. Dat is ofwel voer voor de echte fotografen onder ons, of je doet het zoals ik. De foto bekijken op het LCD en opnieuw nemen met andere instellingen.
                      Nou leuk, ben net het boekje wat aan het lezen en heb wat tesst foto's genomen... we zullen zien

Comment

De FZ50 is gereviewed op Megapixel.net mocht het intressant wezen?

En ja, ze hebben het weeral over de ruis en de mindere kwaliteit van de JPEG foto's, over de RAW zijn ze heel positief.

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                        Nou leuk, ben net het boekje wat aan het lezen en heb wat tesst foto's genomen... we zullen zien
                        Wie leest er nu een handleiding??? Heb ik in ieder geval nog nooit gedaan hoor.
                        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                        Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
                          Zeg Mordred,

Wanneer mogen we van jou eens iets zien met D80 ?

Kapitein
                          Ga via mijn nick en neem mijn gestarte topics, enkele daarvan bevatten fotos

-M-
                          ps: ik dacht van deze aan te passen maar blijkbaar verkeerde knop en nieuwe post gedaan
                          Last edited by Mordred; 26 november 2006, 13:28.
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
                            Zeg Mordred,

Wanneer mogen we van jou eens iets zien met D80 ?

Kapitein

Op wandel vandaag met het gezin en de D80 erbij :rolleyes: Triotje van het beste uit onze route Allemaal nikkor50mm1.8 -M-

Wat denken jullie van deze close-ups ? (iso 100, 200mm,shutter 1/250, f 1/8) Rozen uit de tuin.... -M-

De laatste post is eerst vernoemd.
                            (18-200 niet meer in mijn bezit, nog enkel 17-70 en 50mm prime)

-M-
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=136251
                              Op wandel vandaag met het gezin en de D80 erbij :rolleyes: Triotje van het beste uit onze route Allemaal nikkor50mm1.8 -M-

Wat denken jullie van deze close-ups ? (iso 100, 200mm,shutter 1/250, f 1/8) Rozen uit de tuin.... -M-

De laatste post is eerst vernoemd.
                              (18-200 niet meer in mijn bezit, nog enkel 17-70 en 50mm prime)

-M-
                              Die foto's van de rozen vind ik subliem . Was dat gesproeid of dauw?
                              In ieder geval prachtig!!

kapitein
                              FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Hallo

Woont er toevallig geen FZ50 bezitter in de omgeving van Brugge?

Comment

Working...
                                X