Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Lumix DMC-FZ50

Oorspronkelijk geplaatst door jonne Bekijk bericht
    Het is niet het aantal pixels dat telt maar wel de kwaliteit van de pixels.
    In de vertaling van Runaque:

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
    In ieder geval ben je zelf al voorzien van een toestel, nu nog zien dat er mooie foto's kunnen uitrollen.
    Of: het is niet het fototoestel, maar de fotograaf die mooie foto's maakt.

(mijn toestel is goed genoeg, maar ikzelf als fotograaf daarentegen )

Comment

Hehehe, daarmee bedoel inderdaad ik dat de beperkende factor de fotograaf zelf is, materiaal kan top zijn, maar het toestel is dom en volgt gewoon hetgeen wat hem verteld wordt. Zelfs met een wegwerpcamera kan je wereldse foto's maken om maar een voorbeeld te stellen.
      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
      Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

'k heb mijn toestel eens vergeleken met een EOS-1D Mark II en een Nikon D2Xs en ik vind hem toch de beste !!

kapitein
        FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Gelijk hoe je het ook draait of keert, prijs kwaliteit krijg je waar voor je geld !

Draaibaar schermpje waarop je ook kunt voorbekijken (niet met dslr)
          filmpjes draaien (niet met dslr)
          Grote zoom met is (niet op dslr voor die prijs)
          Kortom alles wat een dslr heeft en meer.

Wat hij niet heeft is betere ruisonderdrukking boven iso200 (en dat is enkel jammer voor mensen die veel in donker willen bewegende foto's maken of partyfotografen)

En dat jij geen ruis zult hebben op je d40 boven iso 800, daar geloof ik geen bal van ! toon me ff wat foto's ervan ????
          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
          http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Ik geloof er ook niet veel van dat ie geen ruis zou hebben, ISO zijn vastgelegde normen zodat er ergens een vergelijk kan zijn. Ok dat er een verschil kan inzitten bij dezelfde ISO, maar echt veel zal dat niet zijn. ISO is een samenwerkingsverband van nationale standaardisatieorganisaties in 156 landen.
            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW

Comment

Bekijk dit even...

Alhoewel ik de indruk heb dat de meeste foto's van de pana scherper en duidelijker zijn (probeer de tekst op de fles te lezen), zie je wel degelijk dat er een groot verschil is in ruis van het moment dat je de uitsneden bekijkt van formaat 20x30 op 300dpi. De ruis bij die uitvergroting valt op.

Hoeveel foto's hebben jullie thuis, formaat 20x30 ?

kapitein

p.s. Doe dit ook even met andere toestellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheBlue Bekijk bericht
                Klein vraagske

heeft er iemand ervaring met aankoop van toestellen in singapore of dergelijke?

einde van het jaar gaat men collega naar daar, en zou hem laten meebrengen voor 890 sgd (ong 444 euro) incl 1gb + 512mb kaart

of is het toch beter dit lokaal aan te kopen?

iemand ervaring hiermee?

bedankt
                joris
                Behalve mogelijk garantieproblemen en misschien een licht afwijkend toestel (alhoewel: is dat erg?) moet je rekening houden met de handleiding en bijhorende CD die waarschijnljk enkel in het Chinees zal zijn (Engels ook ????)

En als de knoppekes nu ook eens geen latijnse (onze dus) letterkes dragen, hoe weet je dan wat je drukt?

Comment

De Nikon zijn foto's zijn over het algemeen veel warmer van kleur, ik neem aan dat het toestel niet zo uit de verpakking genomen is en dat men zo foto's is beginnen maken, maar dat ze de witbalans eerst ingesteld hebben. Op vlak van scherpte is de Pana idd beter, wat ruis betreft bij de barbie is het wel duidelijk dat de nikon hier minder last mee heeft.
                  Opmerkelijk is ook dat de Nikon in verhouding ook goedkoper is dan de Pana, maar dat zou voor mij geen reden zijn om voor de Nikon te kiezen, voorlopig blijf ik trouw aan Panasonic en ik hoop dat ze in navolging van Sony ook een betaalbare DSLR gaan uitbrengen.

Comment

De test spreekt voor zich, maar welke lens is gebruikt op de D50? Er is vééééél verschil in lenzen?

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                    Opmerkelijk is ook dat de Nikon in verhouding ook goedkoper is dan de Pana, ....
                    Goedkoper? Een DSLR is het begin van een verzameling lenzen. Nu ja de één postzegels, de ander lenzen, ik briefjes van 20

Comment

de Nikon goedkoper,
                      tja, waarschijnlijk tonen ze daar de prijs van enkel de body,
                      Eos R
                      Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

Comment

klopt het dat de kracht van de flash zich automatisch aanpast aan de lichtomstandigheden?
                        Eos R
                        Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          Filmar en ikke: twee handen op één buik!

Nabi, ik denk toch dat we stilaan beiden een procentje kunnen vragen bij Panasonic
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Bij deze in volgorde wat iso foto's voor de mensen die zich afvragen waarover we het hebben Gelieve niet te letten op de scherpstelling wel op de ruis
                            iso 100

iso 200

iso 400

iso 800

iso 1600
                            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
                              klopt het dat de kracht van de flash zich automatisch aanpast aan de lichtomstandigheden?
                              Voor zover ik er wat van weet (en beroepsfotografen mogen mij gerust verbeteren) komt dit alleen in aanmerking voor een flits met TTL-meting van het teruggekaatste licht. (through the lens). De FZ50 is uitgerust om zo'n flits te gebruiken, maar de ingebouwde flits zal dat zeker niet doen.

De vraag die ik reeds lanceerde bij accessoires was:" als ik een TTL-flits ga gebruiken van een ander merk (die van Pana zijn héél duur) ga ik dan alle mogelijkheden benutten (met andere woorden:" gaat deze ook automatische lichtaanpassing doen?")

Tot hiertoe nog geen goede raad ontvangen..
                              Ik zal hiervoor zeker te raadde gaan in de fotowinkel.

kapitein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                                Bij deze in volgorde wat iso foto's voor de mensen die zich afvragen waarover we het hebben Gelieve niet te letten op de scherpstelling wel op de ruis
                                Valt op zich nogal mee, hoewel ik zelden over ISO-400 ga vind ik het helemaal niet storend. Kleurenfoto's neem ik doorgaans met ISO-80/100, zwart-wit foto's ISO-200/400 (komt mooier en harder uit vind ik). Verder heb ik het nog nooit geprobeerd moet ik eerlijk toegeven, misschien dat ik morgen ook es voor de gekheid zo'n testje doe (met statief en zelfde belichting).

Comment

Working...
                                X