Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Lumix DMC-FZ50

@Nete: Ik krijg elke keer positieve en soms verbaasde reacties van DLSR-bezitters als men de mogelijkheden ziet van de FZ30.
    Ik vind het spijtig dat ik het zelf niet altijd 'durf' maar de FZ30/50 is het ideaal toestel voor straatfotografie, beter dan een DSLR. Je kan beter ongemerkt foto's nemen want je hoort hem niet (geen geklak van die spiegel) en je hoeft hem niet echt voor je ogen te houden, als je het scherm uitklapt kan je heel goed framen terwijl hij voor je borst hangt en zo ongemerkt foto's trekken.

Zoals je zelf zegt denk je verkeerd als je denkt dat je meewarig bekeken gaat worden (misschien wel maar dan hangt het eerder van de soort vragen af dan van je toestel ). Met typische vragen i.v.m. de FZ30 zal men je misschien niet kunnen helpen maar indien je vragen meer algemeen zijn is er toch geen probleem.

Het leuke van een SD is telkens weer het bekijken van de albums achteraf, daar leer ik soms nog het meeste in bij. Je hebt dan met anderen hetzelfde parkoer afgelegd en toch zie je telkens hemelsbrede verschillen in de albums. Enerzijds heb je dan de andere foto's van eenzelfde onderwerp waarbij je dan andere invalshoeken kunt ontdekken. Anderzijds zie je dan foto's van zaken die je zelf gewoon voorbijgelopen bent zonder het 'fotogenieke' ervan te zien of je ziet foto's van dingen die je zelfs helemaal niet opgemerkt hebt.
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

mooie foto's van een FZ50

Comment

Hoi iedereen
        Sinds een week bezit ik ook een fz50, omdat mijn fz20 overleden is.
        Heb nu een lading extra opties instellingen enz.
        Wat ik ook nog over heb zijn de extra batterijen van de fz20 en een groothoeklens raynox dcr-6600pro.
        Is er al iemand die heeft geprobeerd om een fz20 batterij in de fz50 te passen, hoewel de vorm anders is pas hij namelijk wel, ik durf de camera niet aan te zetten omdat ik niet weet of hier schade door kan ontstaan.
        En is de raynox lens mbv een step-up ring te monteren.

Groetjes Drommels

Comment

Ik vermoed dat de FZ20 batterijen dezelfde zijn dan die van de FZ5. Ik kan in elk geval mijn FZ5 batterijen gebruiken, ik steek wel een stukje mousse ertussen, omdat de FZ50 batterijen dikker zijn, en je anders slechte contacten hebt, en da's zeer slecht.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            I
            Ik vrees alleen, als ik bv morgen in Gent als enige non-DSLR zou rondlopen, ik met eventuele vragen een beetje meewarig zou bekeken worden.. (waarschijnlijk een verkeerd gedacht van mij)
            Idd, ik ben nl begonnen met een FZ-20 en ik denk dat heel veel DSLR gebruikers ooit met een prosumer of compact begonnen zijn. Daarbij, vallen heel veel vragen in de categorie fotografie en dan maakt het niet uit of je met een DSLR trekt of met iets anders.

Gr. X

B.t.w leuk je te hebben leren kennen ook

Comment

Maar als ik de deelnemerslijst overloop dan zie ik daar 5 keer Nikon en 5 keer Canon staan.... Ik denk dat ik me daar tussen niet echt op mijn gemak zou voelen. En ik vrees dat ik door al die "professionals" ook wel met een scheef oog zou bekeken worden.

Of heb ik het helemaal mis ?[/quote]

Ja dat hebt ge helemaal mis.(mijn ervaring toch Sony 828,nu is de tijd gekomen voor iets anders) Die SD is voor iedereen,egaal wat voor cam. ge hebt
              En die profs. met een scheef oog fotos maken,beetje moeilijk hé.
              gr, eb

Comment

Het heeft efkens geduurd maar eindelijk is het zover.
                Ik en wij zijn de trotse eigenaars van een FZ50!
                En WAAUUWW...we hebben em nog maar een paar uur maar nu al zijn we er al verknocht aan.
                En dat terwijl ik gewend was aan een analoge, spiegelreflex Nikon F401.
                Echt een aanrader...voor de twijfelaars onder ons.
                We moeten nog héél véél uit dokteren maar de eerste indrukken zijn echt positief.
                En echt praktisch in gebruik.
                Maar ik ga jullie laten want ik ga weer verder "spelen" met de nieuwe aanwinst.
                Dada.

Comment

Ik heb een aantal foto's in rawbestand van de Lumix DMC-FZ50 van iemand om te bewerken. Gemaakt met veel licht en op 200 asa, het valt mij op dat er heel veel ruis in zit. De kleuren zijn ook niet erg brillant.

Comment

Welkom tot het clubje Moos
                    Laat vragen en bevindingen zeker weten op het forum, dan profiteren we er allen van. Héél véél plezier

kapitein
                    FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Dankuwel Kapitein.

Maarre we zijn wel een stelletje amateurs.
                      Dus het is heel veel uitdokteren en uitproberen.

Vroeger had ik een analoge, spiegelreflex Nikon F401 met een zoom van 70mm-210mm.
                      Ik heb er ontzettend veel plezier mee gehad en hele, mooie foto's ermee gemaakt. Vooral paardensport (military).
                      Maar ik deed zowat alles autofocus.

En nu willen we graag met deze FZ50, meer manueel willen gaan doen.

Blijven oefenen hé.

Maar ik hou jullie wel op de hoogte.

Comment

Nog een "goei" nieuwtje voor de Belgen.
                        Nog een "slecht" nieuwtje voor de Hollanders.
                        Nog een "slecht" nieuwtje voor de Duitsers.

Ik heb vernomen dat vanaf 2007, het BTW-tarief in Duitsland zal verhogen.
                        Dus de camera's zullen duurder worden daaro.

Er is ook een enorme prijsverschil met Nederland en Belgďe.
                        In Nl zijn de camera's enzo ook stukken goedkoper.

Maar over een maand of 4 ŕ 5 ŕ 6 komt hier ook verandering in.
                        Door verschillende redenen worden de prijzen in Nl ook duurder.

Goed nieuws voor Belgîe dus, voor in de toekomst: er zal veel minder een prijsverschil zijn tussen Belgďe-Nederland-Duitsland.

Ohja... wij hebben onze camera (Nl.menu en Nl. handleiding) aangekocht, bij de gewone fotograaf.
                        Nl. Art & Craft in Mariakerke (vlakbij Gent).
                        Een hele goeie prijs en ze leveren daar topservice !
                        Hartsstikke vriendelijk en ze nemen de tijd voor je!
                        Echt een aanrader!

Dada Moos.

Comment

Iedereen tevreden over de batterij die erin steekt ? Het is jammer dat er geen AA batterijen ingaan dus hoop ik dat de batterij goed en sterk is ...

(ik zou er weldra ééntje aanschaffen zo'n fz50)
                          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                          http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                            Iedereen tevreden over de batterij die erin steekt ? Het is jammer dat er geen AA batterijen ingaan dus hoop ik dat de batterij goed en sterk is ...

(ik zou er weldra ééntje aanschaffen zo'n fz50)
                            Een weekje geleden heb ik op een verjaardagsfeestje 236 foto's gemaakt met flits, en de batterij was nog niet leeg. En ik heb regelmatig naar de foto's gekeken. Ik had vroeger een compactje, Olympus 820L (heb ik nog) met 4 AA's, maar na 40 foto's heeft die het wel gezien.

Ik denk dat je je geen zorgen over de batterij moet maken

kapitein
                            FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Bij mij staat het scherm ook altijd op en zo, dus niet echt het meest economische gebruik, en dan neem je > 250 foto's zonder problemen (FZ30).
                              Een reserve batterij is nochtans altijd aangewezen. Even rondkijken en je vind er al van andere merken met nog grotere capaciteit voor minder dan de helft van de prijs van de originele.
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
                                Een weekje geleden heb ik op een verjaardagsfeestje 236 foto's gemaakt met flits, en de batterij was nog niet leeg. En ik heb regelmatig naar de foto's gekeken. Ik had vroeger een compactje, Olympus 820L (heb ik nog) met 4 AA's, maar na 40 foto's heeft die het wel gezien.

Ik denk dat je je geen zorgen over de batterij moet maken

kapitein
                                Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                                Bij mij staat het scherm ook altijd op en zo, dus niet echt het meest economische gebruik, en dan neem je > 250 foto's zonder problemen (FZ30).
                                Een reserve batterij is nochtans altijd aangewezen. Even rondkijken en je vind er al van andere merken met nog grotere capaciteit voor minder dan de helft van de prijs van de originele.
                                Bedankt voor de reacties, ik bestel zo snel mogelijk een FZ50 bij digitalstreet ofwel ergens dichter over de grens ...
                                Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                                http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Working...
                                X