Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lumix DMC-FZ50

Als jij er dan eerst een koopt dan weet ik of ik er ook een moet aanschaffen

Zijn er misschien ook al zwaardere accu's te koop?
    Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
    wishlist 430 EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door h2o Bekijk bericht
      Als jij er dan eerst een koopt dan weet ik of ik er ook een moet aanschaffen

Zijn er misschien ook al zwaardere accu's te koop?
      Die zijn er. 1200mAh in plaats van 710mAh. Zie bijgevoegde link.
      Zullen zeker ook elders te verkrijgen zijn.
      Camera accu's en opladers voor foto- en videocamera's op Accu-Accu.nl. Vandaag besteld, morgen in huis!

kapitein
      FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

bedankt voor de tip!

Ik ga er een bestellen.

Zijn er misschien meer die er een extra accu bij willen?
        Misschien kunnen we een groepsbestelling doen?
        Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
        wishlist 430 EX

Comment

Ik ben een tevreden gebruiker van een Canon PowerShot G2 die intussen bijna 5 jaar oud is. Een sterker zoom (nu 3x), daar heb ik al dikwijls een gemis aan gehad.
          Door de scherpe beelden (ligt eerder aan de camera dan aan mij ) is dit voor een deel op te lossen door achteraf met PaintShop wat van de foto weg te snijden. Maar toch.

Dus dacht ik aan een nieuwere Canonversie (G6) met dan een 2x zoomconverter. Maar ja, dan ben ik nog maar aan een zoom van 4x2=8.

Na al die positieve commentaar, en mooie foto's, ben ik al meer dan half gewonnen voor de aanschaf van een 'Pana'.
          Maar zou ik dan voor een FZ50 of een FZ30 gaan?

Ergens heb ik eens foto-opnamen gezien (met een Pana FZ??) waar men, door de resolutie wat te verlagen, zelfs de zoom had uitgebreid tot iets over de 500mm! En toch nog vrij scherpe foto's.

Goeten,
          Francis
          Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Comment

Het klopt dat, door de resolutie van de foto te verlagen, je een groter optisch zoembereik bekomt. Dit komt omdat men een kleiner gedeelte van de chip gaat gebruiken. Als je de resolutie van 10mp vermindert naar 2mp krijg je zelfs een optische zoem van 22x. Het effect is echter hetzelfde als croppen. De digitale zoom zou ook hetzelfde effect hebben, maar die tests die ik uitvoerde gaven mij toch betere foto's met croppen of resolutie verminderen dan met digitale zoom.
            Het toestel heeft echter nog véél meer in petto. Lees zeker de reviews nog een keer aandachtig. De FZ50 heeft wat meer mogelijkheden dan de FZ30.
            Of je daar mooiere foto's mee maakt ?.. wie zal het zeggen...

Comment

Iets heel anders: buiten ietsje meer ruis bij zwak licht en minder DOF kun je de FZ30/50 in grote trekken naast een basis DSLR plaatsen denk ik.
              Worden er nooit shootings voor deze categorie bridge camera's georganiseerd ?
              Zo is er bv. op 22 oktober een dagje straatfotografie in Gent gepland. Ik zou daar ook wel eens willen aan deelnemen met mijn FZ30 (kwestie van waarschijnlijk héél véél te kunnen leren).
              Maar als ik de deelnemerslijst overloop dan zie ik daar 5 keer Nikon en 5 keer Canon staan.... Ik denk dat ik me daar tussen niet echt op mijn gemak zou voelen. En ik vrees dat ik door al die "professionals" ook wel met een scheef oog zou bekeken worden.

Of heb ik het helemaal mis ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Iets heel anders: buiten ietsje meer ruis bij zwak licht en minder DOF kun je de FZ30/50 in grote trekken naast een basis DSLR plaatsen denk ik.
                Worden er nooit shootings voor deze categorie bridge camera's georganiseerd ?
                Zo is er bv. op 22 oktober een dagje straatfotografie in Gent gepland. Ik zou daar ook wel eens willen aan deelnemen met mijn FZ30 (kwestie van waarschijnlijk héél véél te kunnen leren).
                Maar als ik de deelnemerslijst overloop dan zie ik daar 5 keer Nikon en 5 keer Canon staan.... Ik denk dat ik me daar tussen niet echt op mijn gemak zou voelen. En ik vrees dat ik door al die "professionals" ook wel met een scheef oog zou bekeken worden.

Of heb ik het helemaal mis ?
                Ja, ik denk dat je het helemaal mis hebt, ik zou n.l. heel graag zo'n camera eens van dichtbij willen bekijken en een paar shots er zelf mee willen doen om eens zelf te zien wat zo'n camera nu eigelijk kan, maar helaas het is op een ochtend, zou het op de middag zijn, was ik ook van de partij.
                mvg, Dick.

Comment

@Nete: Zeker niet mee inzitten. Ik ga ook regelmatig naar de verschillene SD's (zoveel ik kan toch) De laatste was Lier, nu ook ingeschreven voor Leuven. Voor Gent moet ik spijtig genoeg passen.
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Ik heb voorbije weekend bij bovenvermelde acculeverancier een extra grote batterij voor 22 euro besteld; maandag betaald en vandaag al geleverd.
                    Voorlopig dus echt wel een aanrader!
                    Waar ik me wel een vraag bij stel is dat op andere plaatsen een extra batterij al snel 50 euro kost en bij deze jongens slechts 22euro.
                    Heeft iemand een antwoord voor dit verschil, buiten het feit dat het niet van Panasonic is?
                    Of is dit de enige reden?
                    Whatever you can do, or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it.

Comment

• Re: Lumix DMC-FZ50

Oorspronkelijk geplaatst door Moos Bekijk bericht
                      Haai.

Heeft de Lumix FZ50 een Nederlandstalig menu erop zitten of niet?
                      Ja, mits je een Nederlands model aanschaft (er zit dan ook een NL handleiding bij). Bij buitenlandse modellen (zoals verkrijgbaar bij Digitalstreet) kun je alleen kiezen uit Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans.

Comment

ik heb deze besteld via ebay. Dan heb je er een voor een euro of 14....inclusief verzendkosten. Ik laat nog wel weten of het wat is!
                        wishlist 430 EX

Comment

Klopt. De mijne komt van Digitalstreet en heeft geen nederlandstalig menu.

kapitein

Comment

Hallo,

Ik probeerde gisteren en vandaag de volle maan te fotograferen. Meer dan een parelwitte schijf krijg ik echter niet vastgelegd. Terwijl ik met het blote oog duidelijk de kraters en "zeeën" kan waarnemen. Heeft er iemand een tip?

Comment

ik heb het hier net geprobeerd; en had op stand P en statief de beste resultaten.
                              In het resultaat hieronder stond de camera op 8.5m pixels en digitale zoom aan voor een betere kadrering.
                              Werken met de zelfonspanner en regelen door het wieltje vooraan tot een goede belichting was mijn manier.

1/200s
                              f/5.6
                              iso: 100
                              Last edited by garamondi; 8 oktober 2006, 21:22.
                              Whatever you can do, or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it.

Comment

Ik probeer het ook.
                                Last edited by belgdiguser; 8 oktober 2006, 21:31.

Comment

Working...
                                X