Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lumix DMC-FZ50

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
    Hoe stel jij iso 125 en iso 160 in ?
    Mijn camera kan dat niet (denk ik)

kapitein
    Waarschijnlijk door iso op auto te zetten,zo is dat
    bij mijn fz-10 ook.
    Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

Comment

deze is ook van mij FZ50
      [IMG][/IMG]
      --- Panasonic FZ 50---
      ---Canon Eos 450D---

Comment

Hij stond op auto iso
        Whatever you can do, or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it.

Comment

Beste FZ50 bezitters,

Ik heb nu een 30 tal foto's genomen op zowel auto-iso als intelligent-iso,
          maar de waarden zijn steeds 100, 200, 400. Ik krijg nooit geen iso-waarden tussenin. Dit is nu geen probleem, maar uit nieuwsgierigheid, zijn er nog andere instellingen die ik moet maken om tussenwaarden te bekomen ?

kapitein
          FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kapitein Bekijk bericht
            Beste FZ50 bezitters,

Ik heb nu een 30 tal foto's genomen op zowel auto-iso als intelligent-iso,
            maar de waarden zijn steeds 100, 200, 400. Ik krijg nooit geen iso-waarden tussenin. Dit is nu geen probleem, maar uit nieuwsgierigheid, zijn er nog andere instellingen die ik moet maken om tussenwaarden te bekomen ?

kapitein

Ja ik denk van wel
            Stond ie op auto, 'P' of een andere instelling? Wijzig die eens.

Comment

Voor de fotos van die kikkers stond die van mij in p; maar ik heb wel met het wieltje ziten spelen voor zowel de opening als de belichting.
              Misschien dat dit de reden van die afwijkende iso waarde is
              Whatever you can do, or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door garamondi Bekijk bericht
                Voor de fotos van die kikkers stond die van mij in p; maar ik heb wel met het wieltje ziten spelen voor zowel de opening als de belichting.
                Misschien dat dit de reden van die afwijkende iso waarde is
                Ik denk dat enkel de autostand (dus niet 'P') in combinatie met auto-iso een afwijking kan geven zoals iso 125 of 160.
                En ook dat in 'M' de minimum auto-iso 100 is en niet 80

Comment

Ik heb de knoop vandaag doorgehakt en een FZ-50 aangeschaft!

Wat een zoom.....
                  en geen last meer van trillende handjes....

Wel een vraagje:

Ik heb nu een ''gewone'' SD card van 1 gig aangeschaft. Ik ga weleens naar bijv een formule 1 race en dan gebruik de de burst functie wel regelmatig.
                  Kan ik beter een Ultra II kaart aanschaffen ivm de snelheid?
                  Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
                  wishlist 430 EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door h2o Bekijk bericht
                    Ik heb de knoop vandaag doorgehakt en een FZ-50 aangeschaft!

Wat een zoom.....
                    en geen last meer van trillende handjes....

Wel een vraagje:

Ik heb nu een ''gewone'' SD card van 1 gig aangeschaft. Ik ga weleens naar bijv een formule 1 race en dan gebruik de de burst functie wel regelmatig.
                    Kan ik beter een Ultra II kaart aanschaffen ivm de snelheid?
                    Ik vermoed van wel. Ik steun me wel op de testen van de fz30.
                    Voor 'movie mode' wordt een snelle kaart aanbevolen. Das al één reden.
                    Tweede reden: om fotos te bekijken op de LCD is een snelle SD kaart merkelijk beter (sneller dus)
                    Derde reden: uit dcresource
                    Shot-to-shot speed is excellent, with a delay of a little over a second before you can take another shot, assuming the post-shot review feature is turned off. Shooting in RAW or TIFF mode increases the delay to three seconds. And that's with a high speed memory card too -- with my designated "slow SD card" (sorry Kingston) it took six times longer to record a TIFF image.

Mijn conclusie : ja dus

even aanvullen: ik heb de zoekfunctie hier gebruikt en dit gevonden
                    Last edited by nabi; 27 september 2006, 22:07. Reden: zoek op forum

Comment

Zelf heb ik gekozen voor een extreme III. Is nog sneller dan een ultrakaartje. De burstmode wordt er op zich niet sneller mee, die is bepaald door de camera (en de individuele shutterspeed heb ik al gemerkt), maar je kan ze sneller terug gebruiken. Ik spreek natuurlijk niet uit ondervinding, ('k heb nooit een andere kaart gehad), mijn keuze is ook gebasseerd op reviews die ik gelezen heb, helemaal in het begin als het toestel op de markt kwam. (kan de website toch niet terugvinden zeker )Een extreem III zou ongeveer 2,2x sneller wegschrijven dan een ultra.
                      Allemaal theorie uit boekjes, maar die snelle kaarten zullen wel voor iets gemaakt worden denk ik dan... (en er zijn nog snellere kaarten).
                      Een Hoodman zou nog 2mb per seconde sneller zijn dan een extreme.
                      Het zal met die kaarten wel gaan zoals met destijds met ram geheugen voor een pc. Eerst kost het stukken van mensen en daarna smijten ze het naar je kop!

kapitein

Comment

Bedankt!

Ik ga hem vandaag nog omruilen voor een Ultra II.
                        Canon 300D, Canon EFS 18-55 IS en een Tamron MACRO 1:2 AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD
                        wishlist 430 EX

Comment

Haai.

Heeft de Lumix FZ50 een Nederlandstalig menu erop zitten of niet?

Comment

jazeker!

Comment

ik heb ook maar gekozen voor de emtreme III, daar kan ik zeker nog even mee vooruit.

Heeft iemand ervaring met de flitsers van panasonic?
                              wishlist 430 EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door h2o Bekijk bericht
                                ik heb ook maar gekozen voor de emtreme III, daar kan ik zeker nog even mee vooruit.

Heeft iemand ervaring met de flitsers van panasonic?
                                Nog niet, maar als je één koopt, hou me dan zeker op de hoogte want ik heb zelf ook interesse.

kapitein

Comment

Working...
                                X